psychology

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

دکتر " جولی " , استاد خواب و پلاستیسیته در دانشگاه سوری و نویسنده این مطالعه می‌گوید : " مغز ما اندام‌های شگفت‌انگیز و جذابی هستند - آن‌ها توانایی تغییر و سازگاری با تجربیات ما را دارند . روشن است که خواب نقش مهمی در این تغییرات انطباقی ایفا می‌کند . مطالعه ما به ما می‌گوید که بخش بزرگی از این تغییرات ممکن است در طول موجه‌ای کوتاه و تکراری مغز به نام دوک‌ها رخ دهد .
مدت زمانی است که دوک‌ها با تشکیل حافظه در انسان‌ها در ارتباط بوده‌اند اما کسی نمی‌داند آن‌ها در مغز چه می‌کنند . اکنون می‌دانیم که طی دوک‌ها , مسیرهای خاص در دندریت‌ها فعال می‌شوند , شاید امکان تقویت حافظه ما هنگام خواب فراهم شود .
در آینده نزدیک , تکنیک‌هایی که به تحریک مغز اجازه می‌دهند , مانند تحریک مغناطیسی مغز ( tms ) می‌تواند برای تحریک دندریت‌ها با گستره فرکانسی یک‌سان به عنوان دوک‌ها استفاده شود . این امر می‌تواند منجر به افزایش عملکردهای شناختی در بیماران مبتلا به اختلالات یادگیری و حافظه مانند جنون شود. "
از نظر جنسی مگس‌ها نر نمی‌توانند پس از مواجهه نزدیک با ماده‌ها بخوابند .
منبع :
کالج سلطنتی لندن
خلاصه :
طبق تحقیقات جدید , تمایل به جفت گیری به نظر می‌رسد که نیاز به خواب در مگس‌ها را نادیده بگیرد .
طبق تحقیقات جدید , تمایل به جفت گیری به نظر می‌رسد که نیاز به خواب در مگس‌ها را نادیده بگیرد .
نتیجه این است که موقعیت‌هایی وجود دارد که مگس‌ها و حیوانات دیگر می‌توانند به طور کامل به خواب بروند تا اینکه بعدا ً آن را خاموش کنند . این می‌تواند به دانشمندان در تعیین میزان خواب برای زندگی کمک کند .
به نظر می‌رسد نیاز به خواب در درجه اول توسط دو سیستم شبانه‌روزی و هموستاز ناشی می‌شود . چرخه‌های سیستم شبانه‌روزی در طول یک روز , باعث می‌شود که در زمان‌های خاصی احساس خواب‌آلودگی و یا انرژی بیشتری بکنید .
سیستم تعادلی خواب از خواب گذشته و میزان فشار خواب زیادی را بیدار می‌کند . اگر مدت زیادی بیدار بمانید و محرومیت از خواب را تجربه کنید , فشار خواب را ایجاد می‌کنید . خواب بعدی عمیق‌تر و طولانی‌تر از معمول خواهد بود .
اگرچه این دو سیستم در زمان خواب خیلی توضیح می‌دهند , عوامل دیگر می‌توانند ما را بیدار نگه دارند , مانند اضطراب , گرسنگی و دما .
با این حال , تعیین دقیق چگونگی تاثیر این عوامل بر بخش‌های مغز مرتبط با خواب , مشکل است . برای مثال , گرسنگی بر بدن و سیگنال‌های مرتبط با متابولیسم و نیز سیگنال‌های مغز تاثیر می‌گذارد .
در حال حاضر , در تحقیقات منتشر شده در مجله روانشناسی , محققان کالج سلطنتی لندن عاملی را شناسایی کرده‌اند که تنها بر روی خواب تاثیر می‌گذارد : انگیختگی جنسی .
در آزمایش‌های انجام‌شده با مگس‌ها , این تیم متوجه شد که مردانی که به مدت ۸ ساعت بیدار مانده‌اند با حضور یک دختر باکره , حتی پس از حذف ماده , دوباره به حالت بازگشت خواب دچار نمی‌شوند .
پژوهشگر منجر به این سوال شد که : " خواب برگشتی برای حیوانات ضروری است , اما این مطالعه پرسش‌هایی را در مورد اینکه آیا این مساله همیشه درست است یا اینکه می‌تواند توسط دیگر عوامل اجتماعی یا محیطی نادیده گرفته شود , مطرح می‌کند .
همچنین یک مدل ژنتیکی برای مطالعه چگونگی تعدیل فشار خواب توسط دیگر محرک‌های زیستی ارائه می‌دهد . این کار برای دانشمندان دیگر مفید خواهد بود . "
در این آزمایش مگس‌ها نر در لوله‌های شیشه‌ای نگهداری و به محیط اطراف منتقل شدند . سپس توسط یک مرد دیگر یا یک دختر باکره مورد حمله قرار گرفتند .

بعد از برداشتن مزاحم , مردانی که توسط مرد دیگری مورد حمله قرار گرفته بودند , خواب بازگشتی را تجربه کردند, اما مردانی که با یک زن جفت شده بودند , خواب خود را از دست ندادند .
منبع سایت علم روز

آردینی اوخو
یکشنبه 30 دی 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

آن‌ها به دو گروه تقسیم شدند : کسانی که قبل از ساعت ۸ : ۳۰ صبح مدرسه را آغاز کردند و کسانی که بعد از ساعت ۸ : ۳۰ صبح شروع به کار کردند ( که در حال حاضر زمان شروع توصیه مدرسه عالی توسط آکادمی آمریکایی Pediatricians است ) .
در طول یک دوره از هفت روز ، به دانش آموزان دستور داده شد تا یک دفتر خاطرات خواب داشته باشند که در آن‌ها به طور خاص در مورد بهداشت خواب روزانه ، سطح کیفیت خواب و مدت و علائم افسردگی و اضطراب آن‌ها گزارش شده‌بود .
نتایج نشان داد که نظافت پایه خوب به طور مستقیم با میانگین افسردگی و اضطراب روزانه کم‌تر در تمام دانش آموزان ارتباط دارد و سطوح حتی در دانش آموزان پس از ساعت ۸ : ۳۰ کم‌تر است . با این حال ، دانش آموزان مبتلا به بهداشت خواب خوب و زمان‌های شروع مدرسه به طور متوسط علائم افسردگی / اضطراب روزانه بالاتری داشتند .
دکتر پلتز می‌گوید : " نتایج ما نشان می‌دهد که روش‌های بهداشت خواب خوب برای دانش آموزانی که به مدرسه نمی‌روند ، مفید است و بین ۸ تا ۱۰ ساعت خواب ، محدود کردن کافئین ، خاموش‌کردن تلویزیون ، تلفن همراه و بازی‌های ویدئویی قبل از خواب ، مفید است … این تلاش‌ها به نفع کیفیت خواب و سلامت روانی آن‌ها است . با این حال ، این حقیقت که زمان شروع مدرسه تاثیر تعدیل‌کننده بر روی علائم سلامت روانی را نشان می‌دهد ، نشان می‌دهد که بهداشت خواب بهتر همراه با زمان آغاز مدرسه ، نتایج بهتری را به دست خواهد آورد ."
پلتز می‌گوید که یک توضیح ممکن برای این تفاوت ممکن است این باشد که " دانش آموزان اولیه " فشار بیشتری بر روی آن‌ها دارند تا خواب کیفیت بالا داشته باشند، یا ممکن است جنبه‌های دیگری از محیط مدرسه وجود داشته باشد که با زمان شروع تغییر می‌کند که ممکن است علائم افسردگی و اضطراب آن‌ها را تحریک کند. پلتز می‌گوید ممکن است دیگر تغییراتی در سبک زندگی وجود داشته باشد که همزمان با زمان‌های اولیه اولیه و نیز ( برای مثال ، تغذیه یا ورزش صبحگاهی ) باشد که نیازمند موشکافی دقیق‌تر هستند.
او می‌گوید : " مطالعات بیشتری قطعا ً مورد نیاز است ، اما نتایج ما به روشن کردن یافته‌های ترکیبی با سایر مداخلات مبتنی بر بهداشت خواب کمک می‌کند ، با این نشان که زمان شروع مدرسه می‌تواند یک عامل زمینه‌ای بسیار مهم باشد . "
پلتز امیدوار است که شواهد موجود در این زمینه به سوق دادن توصیه‌های بهداشت به خواب ملی برای کودکان و نوجوانان ، مشابه آنچه که انجمن دندان‌پزشکی آمریکا برای سلامت شفاهی توصیه می‌کند، کمک خواهد کرد .
او می‌گوید : " اگر ما بخوابیم ، در نهایت خواهیم مرد … ذهنمان از عمل باز خواهد ماند و می‌گوید : " در پایان روز ، خواب برای زنده ماندن ما بنیادی است . اما اگر شما مجبورید که برای یک آزمایش cram و یا یک کاغذ مهم داشته باشید ، یکی از اولین چیزهایی است که باید کنار جاده انجام شود، هر چند که ممکن است اینطور باشد ."
بینش جدید در مورد این که چگونه خواب به مغز کمک می‌کند تا خود را دوباره بازسازی کند
مبدا :
دانشگاه ساری
خلاصه :
یک مطالعه بینش‌های جدیدی نسبت به اینکه چگونه خواب به پلاستیسیته مغز کمک می‌کند مشخص کرده‌است - - توانایی مغز ما برای تغییر و سازماندهی مجدد خودش - - و می‌تواند راه را برای راه‌های جدید برای کمک به افراد مبتلا به یادگیری و اختلالات حافظه هموار کند .
یک مطالعه بینش‌های جدیدی نسبت به اینکه چگونه خواب به پلاستیسیته مغز کمک می‌کند مشخص کرده‌است - - توانایی مغز ما برای تغییر و بازسازی خود - - و می‌تواند راه را برای راه‌های جدید برای کمک به افراد مبتلا به یادگیری و اختلالات حافظه هموار کند .
محققان دانشگاه Humboldt و Charite در برلین ، به رهبری دکتر جولی Seibt از دانشگاه ساری ، از تکنیک‌های لبه برش برای ثبت فعالیت در منطقه‌ای خاص از سلول‌های مغز استفاده کردند که مسئول نگهداری اطلاعات جدید هستند - - دندریت .

این مطالعه که در ارتباطات طبیعت منتشر شده‌است دریافت که فعالیت در دندریت وقتی که ما خواب هستیم افزایش می‌یابد و این افزایش با امواج مغزی ویژه‌ای مرتبط است که به نظر می‌رسد کلیدی هستند برای اینکه چگونه خاطرات را شکل دهیم .
منبع سایت علم روز

آردینی اوخو
یکشنبه 30 دی 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

اگر چه این پروتکل به طور خاص برای مطالعه رفتارهای خواب و تغذیه طراحی شده‌است ، مورفی تاکید کرد که ARC می‌تواند برای مطالعه انواع رفتارها در مگس‌ها ، سفارشی شود . محققان می‌توانند برنامه بینایی ماشین را روی کامپیوتر برنامه‌ریزی کنند تا کنترل‌های optogenetic متصل به رفتارهای خاص را اعمال کنند، ارتعاشات را تحویل دهند یا باعث شوند که غذای fly's برای ارزیابی حافظه ، انگیزه و دیگر رفتارها حرکت کنند .
مورفی گفت : " ما امیدواریم که این مقاله یک جامعه را در اطراف ابزار ایجاد کند و مردم استفاده‌های جدیدی داشته باشند . اگر دیگران سوار کشتی شوند ، این کار می‌تواند آنچه را که یک آزمایشگاه کوچک می‌تواند انجام دهد ، تغییر دهد ."
علاوه بر Keebaugh ، دیگر نویسندگان مطالعه در خواب جین هنگ‌کنگ ، Chenchen سو ، Ryuichi Yamada and William of بودند . این تحقیق توسط موسسه ملی بهداشت ( grant R۰۱AG۰۴۵۰۳۶ ) حمایت شد .
زمان شروع مدرسه ممکن است ریسک افسردگی و اضطراب نوجوانان را افزایش دهد
مبدا :
مرکز پزشکی دانشگاه روچستر
خلاصه :
نوجوانان با شروع مدرسه قبل از ساعت ۸ : ۳۰ صبح ممکن است در معرض خطر افسردگی و اضطراب به خاطر کیفیت خواب در خطر افتاده باشد .
نوجوانانی که دبیرستان را پیش از ساعت ۸ : ۳۰ صبح شروع می‌کنند در معرض خطر افسردگی و اضطراب قرار دارند ، حتی اگر هر کار دیگری را درست انجام دهند تا یک خواب خوب و خوب داشته باشند، یک مطالعه جدید از راچستر ، N.Y. ، پیشنهاد می‌کند .
دکتر پلتز ، استادیار مرکز پزشکی بیمارستان راچستر ، دکتر پلتز ، دکترای پزشکی ، اخیرا ً در سلامت خواب به چاپ رسیده‌است ، نه تنها پیوند فرضی بین خواب و سلامت روانی را تقویت می‌کند ، بلکه از جمله اولین کسانی است که نشان می‌دهد زمان شروع مدرسه تاثیر مهمی بر خواب و کارکرد روزانه دارد . یافته‌ها ، شواهدی اضافی در بحث ملی درباره اینکه چگونه زمان آغاز مدرسه بر سلامت نوجوانی تاثیر می‌گذارد ، فراهم می‌کند .
دکتر پلتز ، که در دانشکده شبح در Amherst ، N.Y. نیز هست ، می‌گوید : " مطالعه ما با یک بدن رو به رشد تحقیقات نشان می‌دهد که ارتباط نزدیک‌بین بهداشت خواب و سلامت روانی نوجوانان را نشان می‌دهد . " اما ما اولین کسی هستیم که واقعا ً به این نگاه می‌کنیم که چگونه زمان شروع مدرسه بر کیفیت خواب تاثیر می‌گذارد ، حتی وقتی یک نوجوان همه کارها را درست انجام می‌دهد تا یک خواب خوب و خوب داشته باشد . در حالی که متغیرهای دیگری نیز وجود دارند که باید بررسی شوند ، یافته‌های ما نشان می‌دهد که دوران اولیه مدرسه فشار بیشتری بر روی فرآیند خواب و افزایش علائم سلامت روانی دارد ، در حالی که به نظر می‌رسد که زمان شروع مدرسه یک عامل محافظ قوی برای نوجوانان است ."
پلتز یکی از محققان بسیاری است که در حال بررسی راه‌هایی برای رسیدگی به چیزی است که به بیماری همه‌گیر در سراسر کشور در میان نوجوانان تبدیل شده‌است . حدود ۹۰ درصد از نوجوانان در سنین دبیرستان خواب کافی را در شب‌های مدرسه به دست می‌آورند و یا به ندرت نیاز به خواب کافی ( ۸ تا ۱۰ ساعت ) برای عملکرد سالم دارند . زمان شروع مدرسه ، در میان سایر مداخلات ( یعنی . محدود کردن استفاده الکترونیکی قبل از وقت خواب ) ، به نقطه بحرانی علاقه تبدیل شده‌است . دکتر پلتز می‌گوید : با این حال ، این تحقیق در درجه اول بر فواید آکادمیک برای به تاخیر انداختن زمان شروع مدرسه برای نوجوانان متمرکز است ، به جای بررسی این که چگونه زمان‌های آغاز اولیه ممکن است فرآیندهای مربوط به خواب را مختل کرده و بر پیامدهای سلامت روانی تاثیر بگذارند .
او می‌گوید : " نگاهی به زمان شروع مدرسه به عنوان یک متغیر زمینه‌ای بزرگ‌تر که ممکن است بهداشت خواب متعادل ، کیفیت خواب و عملکرد نوجوان را متعادل کند ، شکاف مهمی را در ادبیات پر می‌کند . "

پلتز با کمک بنیاد ملی خواب ، پلتز و همکارانش از یک ابزار آنلاین برای جمع‌آوری داده‌ها از ۱۹۷ نفر در سراسر کشور بین سنین ۱۴ تا ۱۷ سال استفاده کرده‌اند . همه کودکان و والدین یک نظرسنجی پایه را به پایان رساندند که شامل سوالاتی در مورد سطح بالای بهداشت خواب ، وضعیت اجتماعی - اقتصادی خانواده ، روال شبانه‌روزی آن‌ها ( تقریبا ، چه شما یک " فرد صبح " یا " شخص شب " ) و زمان شروع مدرسه آن‌ها بود .
منبع سایت علم روز

آردینی اوخو
یکشنبه 30 دی 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

اهمیت مطالعه خواب و خوردن پشت سر هم
مبدا :
موسسه تحقیقاتی Scripps
خلاصه :
یک مطالعه جدید بینش‌های مهم را در ارتباط با پیوندهای احتمالی بین خواب و گرسنگی ارائه می‌دهد .
یک مطالعه جدید از سوی دانشمندان در محوطه دانشگاه موسسه تحقیقات Scripps ( TSRI ) بینش‌های مهمی را در ارتباط با پیوندهای احتمالی بین خواب و گرسنگی و مزایای مطالعه این دو در کنار ارایه می‌دهد . یک مقاله مرتبط از همان آزمایشگاه به محققان یک ابزار در دسترس برای پی‌گیری تحقیقات بیشتر مربوط به رفتارهای مختلف مگس میوه ارائه می‌دهد .
در حالی که بسیاری از انسان‌ها از یک تعمیر روزانه کافئین لذت می‌برند ، دانشمندان دریافته اند که کافئین Drosophila melanogaster را دفع می‌کند - گونه‌ای از مگس میوه اغلب به عنوان مدلی برای مطالعه شرایط انسان و ژنتیک استفاده می‌شود . دانشمندان بر این باورند که گیاهان مولکول کافئین را به عنوان مکانیزم دفاعی تولید می‌کنند تا از ارگانیسم‌ها استفاده کند . بدون توجه به علت بیزاری fly's ، کافئین به نظر می‌رسد تاثیر منفی بر روی خواب آن‌ها دارد ، همان طور که در انسان‌ها انجام می‌شود .
کافئین مشهور است که از طریق اثرات pharmacological بر گیرنده adenosine در انسان‌ها به خواب می‌رود . با این وجود ، بسیاری از مطالعات در پستانداران ، تفاوت‌های ژنتیکی در پاسخ به کافئین را نشان داده‌اند . به طور شگفت‌انگیز ، کافئین ظاهرا ً می‌تواند از خواب در مگس‌های میوه‌ها جلوگیری کند ، با وجود این واقعیت که این کار از طریق گیرنده adenosine انجام می‌شود .
ارین Keebaugh ، محقق دکترا در آزمایشگاه پروفسور ویلیام Ja's در TSRI ، مظنون به این موضوع است که سیستم‌هایی که مسئول تاثیر caffeine's بر روی مگس هستند ( و شاید انسان ) الگوهای خواب پیچیده ‌تری نسبت به یک تعامل گیرنده و گیرنده دارند .
در مطالعه او که در ۳ اکتبر ۲۰۱۷ در ژورنال خواب منتشر شد، تیم او به گروه‌هایی از flies که سطوح مختلفی از کافئین رژیم غذایی را تشکیل می‌دادند ترتیب داد . سپس آن‌ها اندازه‌گیری کردند که مگس در ۲۴ ساعت بعد در آن رژیم غذایی چگونه خوابید . آن‌ها همچنین بررسی کردند که آیا سطوح مختلف کافئین به رفتار تغذیه حشرات تاثیر می‌گذارد با اندازه‌گیری میزان خوردن آن‌ها در طول ۲۴ ساعت .
به طور شگفت‌انگیز ، تیم متوجه شد که کاهش خواب تنها با مصرف کافئین توضیح داده می‌شود . به جای آن ، آن‌ها بر این باورند که فقدان خواب با تغییرات در رفتار تغذیه animal's واسطه شده‌است .
این مطالعه این ایده را تقویت کرد که فرایندهای خواب و خوردن نیاز به مطالعه با یکدیگر دارند ، به ویژه به عنوان یک تعداد رو به رشد محققان رابطه بین اختلالات خواب و متابولیک را بررسی می‌کند . مطالعات بیشتر در این رابطه می‌تواند منجر به توسعه روش‌های درمانی مانند چاقی و دیابت شود .
یک نگاه دقیق‌تر به رفتار پرواز
تا آن زمان ، یکی دیگر از اعضای آزمایشگاه "جاجا "، دانشجوی تحصیلات تکمیلی کیت مورفی ، یک روش جدید باز و قابل تنظیم برای مطالعه مشترک رفتارهای پروازی چندگانه را ایجاد کرده‌است . بسیاری از مطالعات طراحی‌شده برای درک تعاملات بین رفتارهای عملکردی به محققین نیاز دارند که هر رفتار را جداگانه اندازه‌گیری کنند ؛ به عنوان مثال ، یک مطالعه بر این باور است که تعداد مگس‌ها در حالی که یک مطالعه ثانویه میزان خواب آن‌ها را اندازه‌گیری می‌کند، و سپس داده‌ها با هم ترکیب و مقایسه می‌شوند . با استفاده از ابزار Murphy's ، تخمین فعالیت CAFE ( ARC ) ، محققان می‌توانند هر دو رفتار را به طور همزمان اندازه‌گیری کنند و به محققان استراتژی ساده‌تر و ساده‌تر را برای بررسی سوالات پیچیده قبلی بدهند .

با استفاده از پروتکل ARC ، همانطور که در یک مقاله که اخیرا ً در پروتکل طبیعت منتشر شده‌است ، هر کسی که به یک چاپگر ۳ D دسترسی داشته باشد می‌تواند اتاق را چاپ کند و آن را در عرض دو ساعت و یا کم‌تر برای جمع‌آوری داده‌های پرواز تنظیم کند . اتاق به یک کامپیوتر وصل است که به طور مرتب هر دو مقدار غذا را که یک مگس مصرف می‌کند و موقعیت آن در اتاق را ردیابی می‌کند ، که می‌تواند به یک محقق بگوید که آیا خوابیده‌است یا نه .
منبع سایت علم روز

آردینی اوخو
یکشنبه 30 دی 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

نوجوانان بیشتر از همیشه خواب کافی دارند .
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که جوانان به احتمال زیاد برای صرف زمان بیشتری بر روی گوشی‌ها و تبلت خود به خواب می‌روند
خلاصه :
محققان دریافتند که حدود ۴۰ درصد نوجوانان در سال ۲۰۱۵ کم‌تر از ۷ ساعت در شب می‌خوابند که ۵۸ درصد بیشتر از سال ۱۹۹۱ و ۱۷ درصد بیشتر از سال ۲۰۰۹ است . آن‌ها بیشتر یاد گرفتند که هر چه بیشتر جوانان به صورت آنلاین مخارج را گزارش دهند ، کم‌تر می‌خوابید . نوجوانانی که ۵ ساعت در روز به صورت آنلاین سپری می‌کنند به احتمال ۵۰ درصد بیشتر از همسالان خود که هر روز یک ساعت را به صورت آنلاین سپری می‌کنند ، می‌خوابند .
اگر شما یک فرد جوان هستید که به نظر می‌رسد به اندازه کافی خواب داشته باشید ، تنها نیستید : یک مطالعه جدید که توسط پروفسور روان‌شناسی دانشگاه ایالتی سن دیگو انجام می‌شود نشان می‌دهد که نوجوانان امروزه کم‌تر از نسل‌های مسن‌تر در ساعات کمتری می‌خوابند . یک دلیل ممکن ؟ جوانان در حال خرید خواب خود برای گوشی‌های هوشمند هستند .
اکثر کارشناسان خواب بر این باورند که نوجوانان هر شب ۹ ساعت می‌خوابند تا دانش آموزان تولیدی داشته باشند ؛ کم‌تر از ۷ ساعت خواب کافی نیست . نگاهی به یک کلاس خواب‌آلود در کشور به شما خواهد گفت که بسیاری از جوانان از خواب محروم هستند ، اما هنوز مشخص نیست که آیا امروزه جوانان در واقع کم‌تر می‌خوابند یا نه .
برای فهمیدن این موضوع ، Twenge به همراه روانشناس Zlatan Krizan و دانشجوی کارشناسی‌ارشد ، گرت Hisler - - هر دو در دانشگاه ایالتی آیوا در دانشگاه ایالتی آیووا ، داده‌ها را از دو برنامه طولانی‌مدت ، دولتی و دولتی از بیش از ۳۶۰۰۰۰ تن نوجوان مورد بررسی قرار دادند . نظرسنجی آینده از دانشجویان آمریکایی در روزه‌ای هشتم ، دهم و دوازدهم از دانش آموزان آمریکایی پرسیده شد که به طور مرتب حداقل ۷ ساعت می‌خوابند ، در حالی که بررسی سیستم نظارت بر رفتار جوانان از دانش آموزان کلاس نهم پرسیده شد که چقدر ساعت خواب در یک شب مدرسه دارند .
محققان دریافتند که با ترکیب و تجزیه و تحلیل داده‌ها از هر دو نظرسنجی ، محققان دریافتند که حدود ۴۰ درصد نوجوانان در سال ۲۰۱۵ کم‌تر از ۷ ساعت در شب می‌خوابند که ۵۸ درصد بیشتر از سال ۱۹۹۱ و ۱۷ درصد بیشتر از سال ۲۰۰۹ است .
محققان متوجه شدند که می کل دلوینگ ( کل دلوینگ got ) به داده‌ها کمک می‌کند ، محققان دریافتند که هر چه بیشتر افراد جوان مخارج خود را به صورت آنلاین گزارش دهند ، کم‌تر می‌خوابند . نوجوانانی که ۵ ساعت در روز آنلاین را به صورت آنلاین گذرانده اند به احتمال زیاد به اندازه همسالان خود که هر روز یک ساعت را به صورت آنلاین سپری می‌کنند ، می‌خوابند .
از سال ۲۰۰۹ ، استفاده از گوشی‌های هوشمند به شدت بالا رفته‌است ، که Twenge بر این باور است که ممکن است مسئول افزایش ۱۷ درصدی بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ در تعداد دانش آموزان ۷ ساعت یا کم‌تر باشد . نویسندگان اشاره می‌کنند که نه تنها ممکن است نوجوانان از گوشی خود استفاده کنند ، اما تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که طول‌موج‌های نور ساطع شده توسط گوشی‌های هوشمند و تبلت ‌ها می‌توانند با ریتم خواب طبیعی body's تداخل پیدا کنند . محققان یافته‌های خود را در ژورنال پزشکی خواب گزارش کردند .
Twenge ، نویسنده کتاب very : " خواب نوجوانان درست زمانی شروع شد که اکثریت با استفاده از گوشی‌های هوشمند شروع به کار کردند " .
Krizan اضافه می‌کند که دانش آموزان ممکن است جبران کمبود خواب را با چرت زدن در ساعات روز جبران کنند .
او گفت : " بدن ما قصد دارد نیازهای خواب خود را برآورده کند که به معنی خواب است که در آخر هفته به خواب فرو می‌رود و یا ممکن است در مدرسه به خواب رود ."
برای بسیاری ، گوشی‌های هوشمند و تبلت بخشی ضروری از زندگی روزمره هستند ، بنابراین کلید آن‌ها میانه‌روی و Twenge است . او می‌گوید که محدودسازی مصرف به ۲ ساعت در روز باید زمان کافی برای خوابیدن مناسب داشته باشد . و توصیه با ارزشی هم برای جوانان و هم به طور یک‌سان داشت .

او می‌گوید : " با توجه به اهمیت خواب برای سلامت جسمی و ذهنی ، هم نوجوانان و هم بزرگسالان باید در نظر بگیرند که آیا استفاده از تلفن‌های هوشمند آن‌ها در خواب اختلال ایجاد می‌کند یا نه .
منبع سایت علم روز

آردینی اوخو
یکشنبه 30 دی 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

در حال حاضر پژوهشگران در حال بررسی این موضوع هستند که آیا این تعامل بین ژنتیک و فعالیت فیزیکی بین مردان و زنان متفاوت است یا خیر. آن‌ها همچنین تاثیرات الگوهای فعالیت را مطالعه می‌کنند - برای مثال ، چه سطح سازگاری با فعالیت متوسط دارای اثرات متفاوتی از سطوح پایین کوتاه است که با دوره‌های فعالیت شدید نشانه‌گذاری می‌شوند .
دکتر Frayling می‌گوید : " ما امیدواریم که این یافته‌ها به متخصصان بالینی اطلاع دهند که به افراد در گم شدن یا حفظ وزن خود کمک می‌کنند و به درک این مساله کمک می‌کنند که چاقی پیچیده است و پیش‌گیری آن می‌تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد .
می‌خواهید رویاهای خود را کنترل کنید ؟ توضیح دهید که چگونه می‌توانید
مبدا :
دانشگاه آدلاید
خلاصه :
تحقیقات جدید نشان داده‌است که ترکیب ویژه‌ای از تکنیک‌ها فرصت داشتن رویاهای روشن را افزایش می‌دهد ، که در آن رویا پرداز بر این باور است که در حالی که it's هنوز در حال رخ دادن است و می‌تواند این تجربه را کنترل کند .
تحقیقات جدید در دانشگاه آدلاید کشف کرده‌اند که ترکیب ویژه‌ای از تکنیک‌ها فرصت داشتن رویاهای روشن را افزایش می‌دهد ، که در آن رویا پرداز بر این باور است که در حالی که it's هنوز در حال رخ دادن است و می‌تواند این تجربه را کنترل کند .
اگر چه بسیاری از تکنیک‌ها برای القای این رویاهای روشن وجود دارند ، مطالعات قبلی نرخ موفقیت پایینی را گزارش داده‌اند ، و مانع از این می‌شوند که محققان نتوانند فواید بالقوه و کاربردهای تخیلات سالم را مطالعه کنند .
پژوهش دکتر Denholm Aspy's در دانشگاه روان‌شناسی Adelaide's با هدف پرداختن به این مشکل و توسعه بیشتر تکنیک‌های القای خواب موثر و موثر است.
نتایج تحقیقات او که در حال حاضر در مجله Dreaming چاپ شده‌است ، تایید کرده‌اند که مردم می‌توانند شانس خود برای داشتن یک رویای روشن را افزایش دهند .
این مطالعه شامل سه گروه از شرکت کنندگان بود و اثربخشی سه تکنیک القای خواب سالم متفاوت را مورد بررسی قرار داد :
۱. آزمون واقعیت - - که شامل بررسی محیط شما چند بار در روز است تا ببینید آیا خواب هستید یا نه .
۲. از خواب بیدار شوید و بعد از پنج ساعت بیدار شوید و برای مدت کوتاهی بیدار بمانید و سپس به خواب بروید تا یک دوره خواب REM را وارد کنید ، که در آن خواب‌ها به احتمال بیشتری رخ می‌دهند .
۳. mild ( القای تداعی ذهنی ) - - که پس از پنج ساعت خواب بیدار می‌شود و سپس قصد دارد به یاد داشته باشد که شما قبل از بازگشت به خواب ، با تکرار عبارت : " دفعه بعد رویا می‌بیند " ، به یاد می‌آورم که خواب ابدی است . شما هم خود را در یک خواب روشن تصور می‌کنید .
در میان گروه ۴۷ نفری که هر سه تکنیک را ترکیب کردند، شرکت کنندگان نرخ موفقیت ۱۷ درصدی را در داشتن رویاهای روشن در طول یک هفته به دست آوردند - - در مقایسه با یک هفته پایه که آن‌ها هیچ تکنیک را تمرین نمی‌کردند . در میان کسانی که در پنج دقیقه اول به اتمام رساندن این تکنیک توانستند به خواب بروند ، نرخ موفقیت در رویا ، تقریبا ً ۴۶ % از تلاش‌ها بود .
تکنیک mild بر روی چیزی که ما آن را حافظه بالقوه می‌نامیم کار می‌کند - یعنی توانایی شما برای به یاد سپردن همه کارها در آینده . دکتر Aspy ، محقق ارشد تحقیقات در دانشکده روانشناسی University's می‌گوید : " با تکرار عبارتی که به یاد خواهید داشت در رویا هستید ، قصد خود را در ذهن خود شکل می‌دهد که در واقع به خاطر داشته باشید که خواب هستید و منجر به یک رویای روشن و روشن خواهید شد . "
او می‌گوید : " به طور مهمی ، آن‌هایی که با استفاده از تکنیک mild موفقیت را گزارش کردند ، به طور قابل‌توجهی کم‌تر از روز بعد محروم شدند ، و این امر نشان می‌دهد که خواب روشن تاثیری منفی بر کیفیت خواب ندارد . "

دکتر Aspy می‌گوید : " این نتایج ما را به یک گام نزدیک‌تر به توسعه تکنیک‌های القای خواب موثر و شفاف سوق می‌دهد که به ما این امکان را می‌دهد تا فواید بالقوه بسیاری از رویاپردازی روشن را مطالعه کنیم ، مانند درمان برای کابوس و بهبود مهارت‌ها و توانایی‌های فیزیکی از طریق تمرین در محیط رویایی سالم . "
منبع سایت علم روز

آردینی اوخو
یکشنبه 30 دی 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

این شرایط می‌تواند باعث ایجاد حرکت از حرکات کوچک ، حرکات پیچیده مانند راه رفتن و حتی رفتارهایی مثل لباس پوشیدن ، رانندگی یک ماشین ، یا نواختن ساز موسیقی شود - - همه در حالی که خواب هستند.
Sleepwalking ناشی از برانگیختگی نسبی ناشی از موج آهسته یا خواب عمیق است ، با این حال ، نمی‌داند کدام مکانیسم‌های کارکردی مغز تحت‌تاثیر این pathophysiology قرار می‌گیرند . اولیور Kannape از دانشگاه of and و نویسنده این مطالعه توضیح می‌دهد : " تحقیقات ما به دلیل دشواری بررسی این وضعیت ، به دلیل دشواری بررسی این وضعیت به صورت تجربی ، در مورد نشانه‌های روز در خواب مشاهده می‌شود و یک پیوند علمی روشن بین نظارت کاری ، آگاهی و sleepwalking ایجاد می‌کند ."
عدم فعالیت بدنی و خواب آشفته ، خطر ژنتیکی چاقی را تشدید می‌کند.
نتایج در جلسه سالانه ASHG ۲۰۱۷
مبدا :
انجمن ژنتیک انسانی
خلاصه :
با توجه به نتایج جدید ، سطوح پایین فعالیت فیزیکی و الگوهای خواب ناکافی ، اثرات عوامل خطر ژنتیکی برای چاقی را شدت می‌بخشد .
با توجه به نتایج حاصل از مطالعه در مقیاس بزرگ که در جامعه آمریکایی موسسه ژنتیک انسانی ( ASHG ) ۲۰۱۷ در اورلاندو ، Fla ارائه شد ، سطوح پایین فعالیت فیزیکی و الگوهای خواب ناکافی ، اثرات عوامل خطر ژنتیکی برای چاقی را شدت می‌بخشد . این نتایج یافته‌های قبلی را براساس فعالیت خود گزارش‌شده تایید و تقویت می‌کنند .
اندرو وود ، PhD ، محقق postdoctoral ، که کار را ارائه داد؛ تیموتی Frayling ، PhD ، پروفسور ؛ و همکاران آن‌ها در دانشکده پزشکی اکستر ، ژنتیک شاخص توده بدنی ( BMI ) و دیابت نوع ۲ را مطالعه کردند . در گذشته ، دکتر Frayling توضیح داد که اندازه‌گیری تعامل بین عوامل خطر ژنتیکی و جنبه‌های محیط و سبک زندگی به روش سیستماتیک مشکل بوده‌است .
دکتر Frayling گفت : " تا همین اواخر ، فعالیت فیزیکی و الگوهای خواب را نمی ‌توان با دقت بیشتر اندازه‌گیری کرد و ما بر یادداشت‌های روزانه یا خود گزارش تکیه کردیم ، که می‌تواند بسیار ذهنی باشد ." در مقابل ، مطالعه جدید از داده شتاب‌سنج مچ استفاده کرد که عینی و قابل‌اندازه‌گیری است و یک مجموعه داده ژنتیکی بزرگ از حدود ۸۵۰۰۰ شرکت‌کننده در حدود ۴۰ تا ۷۰ سال دارد .
دکتر وود گفت : " ما می‌خواستیم ببینیم که اگر ژن‌های مرتبط با چاقی و سطح فعالیت اثر تعاملی بر روی ریسک چاقی داشته باشند - - اگر یک اثر دو برابر بیشتر در معرض خطر ژنتیکی و فعالیت فیزیکی غیر فعال باشد ، فراتر از تاثیر افزایشی این عوامل . " محققان یک امتیاز ریسک ژنتیکی برای هر شرکت‌کننده براساس ۷۶ گونه رایج شناخته‌شده مرتبط با ریسک بالای چاقی را محاسبه کرده و این امتیاز را در چارچوب داده‌های شتاب‌سنج و شرکت کنندگان تحلیل کردند .

آن‌ها قوی‌ترین مدرک را در رابطه با یک تعامل متوسط فعالیت ژنی پیدا کردند . برای مثال ، برای یک فرد متوسط با ۱۰ متغیر ژنتیکی مرتبط با چاقی ، این ریسک ژنتیکی منجر به افزایش وزن ۳.۶ کیلوگرم در بین افرادی شد که کم‌تر فعال بودند اما تنها ۲.۸ کیلوگرم در بین کسانی بود که فعال‌تر بودند . نتایج شبیه به تجزیه و تحلیل الگوهای خواب بودند ؛ در بین شرکت کنندگان با خطر ژنتیکی چاقی ، کسانی که اغلب با بی‌قراری بیدار می‌شدند یا با بی‌قراری بیشتر خوابیده بودند ، نسبت به کسانی که به طور موثر می‌خوابیدند .
منبع سایت علم روز

آردینی اوخو
یکشنبه 30 دی 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

به طور متوسط ، اوج حساسیت بو در ابتدای شب بیولوژیکی یا حدود ساعت ۹ بعد از ظهر برای نوجوانان بود .
هرتس گفت که تنها می‌تواند به این فکر کند که چرا به طور متوسط ، ممکن است در اواخر شب ، حساسیت بو به اوج برسد . از دیدگاه تکاملی ، ممکن است برای اطمینان از بزرگ‌ترین حس سیری در طول روز مهم غذا ، ممکن است راهی برای افزایش تمایل جفت گیری باشد ، یا شاید راهی برای اسکن کردن تهدیدهای نزدیک قبل از خواب برای شب باشد .
او گفت که برای هر فرد ، با دانستن اینکه چه زمانی ممکن است حساسیت آن‌ها به اوج برسد ، می‌تواند راهی برای تشخیص زمانی باشد که تجربیات حسی می‌تواند بسیار خوشایند باشد .
با این حال ، برای نگرانی‌های بهداشتی قدیمی ، carskadon می‌گوید که اطلاعات بیشتری از آزمایش‌ها برای کمک به این تیم برای تعیین اینکه آیا نوسانات شبانه‌روزی حساسیت بو به تعیین انتخاب‌های غذایی و رفتارهای تغذیه‌ای در بین نوجوانان کمک می‌کند .
carskadon گفت : " حس بویایی در عرض ۲۴ ساعت روز تغییر می‌کند و ما می‌دانیم که آیا این تفاوت تاثیری بر آنچه مردم می‌خورند است یا نه . چیزهای بیشتری برای آمدن وجود دارد ."
sleepwalkers در راه رفتن اتوماتیک بهتر هستند
مبدا :
اکول پلی‌تکنیک Federale د Lausanne
خلاصه :
براساس تحقیقات اخیر که از realilty مجازی استفاده می‌کند ، sleepwalkers که بیدار هستند ممکن است یک مزیت چند وظیفه‌ای بر روی غیر sleepwalkers داشته باشند .
سعی کنید از ۲۰۰ پله در ۷ قدم به سمت کافه مورد علاقه خود بروید . احتمال این وجود دارد که شما آرام باشید و یا حتی در وسط راه توقف کنید ، مگر این که در خواب راه بروید .
تحقیقات پیشرفت یافته با استفاده از واقعیت مجازی ، تفاوت‌های قابل‌توجهی را در چگونگی کنترل مغزهای of و غیر - نشان داده و حرکت بدن را درک می‌کند - - اول در علوم شناختی . sleepwalkers ، اتوماسیون را در حرکات خود نسبت به non نشان می‌دهد . نتایج در زیست‌شناسی فعلی در تاریخ ۲۳ اکتبر ۲۰۱۷ منتشر می‌شوند .
در یک اتاق پر از دوربین‌های ردیابی IR در EPFL ( مدرسه polytechnique federale de Lausanne ) ، sleepwalkers و non خواسته شد تا به سمت یک شی هدف ، در این مورد یک استوانه مجازی ، راه بروند . این موضوع نشان داده شد که یک آواتار در اندازه عمر ، می‌تواند صادقانه یا منحرف شود یا از مسیر واقعی subject's در زمان واقعی منحرف شود . بنابراین شرکت کنندگان می‌توانستند به راه رفتن در امتداد مسیر تغییر یافته برای جبران انحراف آواتار را فریب دهند . سرعت و دقت حرکت آن‌ها همراه با آگاهی از حرکت آن‌ها سپس ضبط و آنالیز شد .
هیچ تفاوتی بین sleepwalkers و non در حین انجام این کار اول وجود نداشت - - درست همانطور که تحقیقات قبلی مطرح می‌شد . زمانی که محققان یک لایه از پیچیدگی را افزودند ، تمایز آشکاری بین این دو گروه وجود داشت .
از افراد خواسته شد تا در مرحله ۷ از ۲۰۰ شروع کنند . عدم - به طور قابل‌توجهی کاهش یافت در حالی که مجبور به شمارش معکوس در هر دو شرایط بود ، با این حال ، sleepwalkers یک سرعت پیاده‌روی مشابه را در هر دو شرایط حفظ کرده ، و ارتباط قوی بین sleepwalking و کنترل خودکار حرکت ، نه در طول ساعات شبانه of ، بلکه در طول بیداری کامل را نشان می‌دهد . علاوه بر این ، sleepwalkers در تشخیص تغییرات در بازخورد واقعیت مجازی به هنگام مواجهه با کار محاسباتی ذهنی ، دقیق‌تر بودند .

EPFL neuroscientist اولاف Blanke می‌گوید : " ما دریافتیم که sleepwalkers در همان سرعت ، با همان دقت پیشین ، به راه رفتن ادامه می‌دهد و از حرکات آن‌ها نسبت به غیر - آگاهی بیشتری دارد . این توانایی ممکن است به یک مزیت چند وظیفه‌ای برای sleepwalkers در هنگام بیداری تبدیل شود . در حال حاضر somnambulism یا sleepwalking در حال حاضر بین ۲ تا ۴ درصد بزرگسالان و بیش از ۱۰ درصد از کودکان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد .
منبع سایت علم روز

آردینی اوخو
یکشنبه 30 دی 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

به طور متوسط ، اوج حساسیت بو در ابتدای شب بیولوژیکی یا حدود ساعت ۹ بعد از ظهر برای نوجوانان بود .
هرتس گفت که تنها می‌تواند به این فکر کند که چرا به طور متوسط ، ممکن است در اواخر شب ، حساسیت بو به اوج برسد . از دیدگاه تکاملی ، ممکن است برای اطمینان از بزرگ‌ترین حس سیری در طول روز مهم غذا ، ممکن است راهی برای افزایش تمایل جفت گیری باشد ، یا شاید راهی برای اسکن کردن تهدیدهای نزدیک قبل از خواب برای شب باشد .
او گفت که برای هر فرد ، با دانستن اینکه چه زمانی ممکن است حساسیت آن‌ها به اوج برسد ، می‌تواند راهی برای تشخیص زمانی باشد که تجربیات حسی می‌تواند بسیار خوشایند باشد .
با این حال ، برای نگرانی‌های بهداشتی قدیمی ، carskadon می‌گوید که اطلاعات بیشتری از آزمایش‌ها برای کمک به این تیم برای تعیین اینکه آیا نوسانات شبانه‌روزی حساسیت بو به تعیین انتخاب‌های غذایی و رفتارهای تغذیه‌ای در بین نوجوانان کمک می‌کند .
carskadon گفت : " حس بویایی در عرض ۲۴ ساعت روز تغییر می‌کند و ما می‌دانیم که آیا این تفاوت تاثیری بر آنچه مردم می‌خورند است یا نه . چیزهای بیشتری برای آمدن وجود دارد ."
sleepwalkers در راه رفتن اتوماتیک بهتر هستند
مبدا :
اکول پلی‌تکنیک Federale د Lausanne
خلاصه :
براساس تحقیقات اخیر که از realilty مجازی استفاده می‌کند ، sleepwalkers که بیدار هستند ممکن است یک مزیت چند وظیفه‌ای بر روی غیر sleepwalkers داشته باشند .
سعی کنید از ۲۰۰ پله در ۷ قدم به سمت کافه مورد علاقه خود بروید . احتمال این وجود دارد که شما آرام باشید و یا حتی در وسط راه توقف کنید ، مگر این که در خواب راه بروید .
تحقیقات پیشرفت یافته با استفاده از واقعیت مجازی ، تفاوت‌های قابل‌توجهی را در چگونگی کنترل مغزهای of و غیر - نشان داده و حرکت بدن را درک می‌کند - - اول در علوم شناختی . sleepwalkers ، اتوماسیون را در حرکات خود نسبت به non نشان می‌دهد . نتایج در زیست‌شناسی فعلی در تاریخ ۲۳ اکتبر ۲۰۱۷ منتشر می‌شوند .
در یک اتاق پر از دوربین‌های ردیابی IR در EPFL ( مدرسه polytechnique federale de Lausanne ) ، sleepwalkers و non خواسته شد تا به سمت یک شی هدف ، در این مورد یک استوانه مجازی ، راه بروند . این موضوع نشان داده شد که یک آواتار در اندازه عمر ، می‌تواند صادقانه یا منحرف شود یا از مسیر واقعی subject's در زمان واقعی منحرف شود . بنابراین شرکت کنندگان می‌توانستند به راه رفتن در امتداد مسیر تغییر یافته برای جبران انحراف آواتار را فریب دهند . سرعت و دقت حرکت آن‌ها همراه با آگاهی از حرکت آن‌ها سپس ضبط و آنالیز شد .
هیچ تفاوتی بین sleepwalkers و non در حین انجام این کار اول وجود نداشت - - درست همانطور که تحقیقات قبلی مطرح می‌شد . زمانی که محققان یک لایه از پیچیدگی را افزودند ، تمایز آشکاری بین این دو گروه وجود داشت .
از افراد خواسته شد تا در مرحله ۷ از ۲۰۰ شروع کنند . عدم - به طور قابل‌توجهی کاهش یافت در حالی که مجبور به شمارش معکوس در هر دو شرایط بود ، با این حال ، sleepwalkers یک سرعت پیاده‌روی مشابه را در هر دو شرایط حفظ کرده ، و ارتباط قوی بین sleepwalking و کنترل خودکار حرکت ، نه در طول ساعات شبانه of ، بلکه در طول بیداری کامل را نشان می‌دهد . علاوه بر این ، sleepwalkers در تشخیص تغییرات در بازخورد واقعیت مجازی به هنگام مواجهه با کار محاسباتی ذهنی ، دقیق‌تر بودند .

EPFL neuroscientist اولاف Blanke می‌گوید : " ما دریافتیم که sleepwalkers در همان سرعت ، با همان دقت پیشین ، به راه رفتن ادامه می‌دهد و از حرکات آن‌ها نسبت به غیر - آگاهی بیشتری دارد . این توانایی ممکن است به یک مزیت چند وظیفه‌ای برای sleepwalkers در هنگام بیداری تبدیل شود . در حال حاضر somnambulism یا sleepwalking در حال حاضر بین ۲ تا ۴ درصد بزرگسالان و بیش از ۱۰ درصد از کودکان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد .
منبع سایت علم روز

آردینی اوخو
یکشنبه 30 دی 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

ریچل گفت : " این یافته برای علم درک حس بویایی بسیار مهم است . " این اولین مدرک واضح و مستقیم است . "
هرز هرز به عنوان یکی از پنج احساس , یک توانایی مهم است , نه تنها برای تجربه و لذت بردن از جهان , بلکه برای دریافت اطلاعات در مورد خطر , مانند آتش‌سوزی در آن نزدیکی و یا غذای فاسد و برای عملکردهای اساسی مانند خوردن غذا . تغییر در مفهوم در طول روز می‌تواند همه این قابلیت‌ها را تحت‌تاثیر قرار دهد .
در واقع هرز , یک متخصص در حس بویایی , یافته‌های هم‌کاری را با متخصص خواب , مری دیل , استاد براون روان‌پزشکی و رفتار انسانی , نشان داد . یک مطالعه بزرگ‌تر با این فرضیه انجام می‌شود که زمان‌بندی شبانه‌روزی و عادات خواب ممکن است عادت‌های غذایی نوجوانان را تحت‌تاثیر قرار دهد و به طور بالقوه به چاقی کمک کند . بوی مربوط به مصرف غذا است .
سه روز
برای انجام این تحقیق , دو هفته قبل از ارائه گزارش به آزمایشگاه خواب بیمارستان بردلی, محققان از پسران و دخترانی که در این تحقیق شرکت داشتند , استفاده کردند . بعد از یک شب سازگاری در آزمایشگاه , نوجوانان هفته‌ای یک هفته را شروع کردند که در آن خواب آن‌ها چهار ساعت بعد به خواب می‌رفت . "
همه آن‌ها همراه با افراد دیگر و کارکنان در فضای نیمه‌تاریک زندگی می‌کردند . هدف جدا کردن آن‌ها از اختلالات خواب معمولی و از نشانه‌های بیرونی زمانبندی شبانه‌روزی بود . به این ترتیب , می ‌توان گفت که ریتم‌های ذاتی و درونی آن‌ها را می‌توان اندازه‌گیری کرد , زیرا ممکن است حساسیت حس بویایی آن‌ها در تمام دوران ( علاوه بر سایر معیارها , مانند دریافت غذا ) اندازه‌گیری شود .
تیم با تشخیص سطوح هورمونی ملاتونین در بزاق , ریتم شبانه‌روزی را اندازه‌گیری کرد . ترشح ملاتونین یک ساعت قبل از نیاز به خواب شروع می‌شود . آن‌ها حساسیت بوی را با استفاده از چوب صنوبر ارزیابی کردند . هر بار که از چوب استفاده می‌کردند , محققان می‌توانند غلظت آستانه بویی را که نوجوانان می‌توانستند تشخیص دهند , تعیین کنند . هر سه ساعت بو می‌کشید و نوجوانان بیدار می‌شدند .
ریتم بو
افراد در طول چرخه شبانه‌روزی و زمانی که به اوج خود رسیدند , به میزان زیادی تغییر کردند . اما الگوهای واضحی به صورت جداگانه و کلی وجود داشت . یکی از آن‌ها این بود که واریانس یک ریتم شبانه‌روزی را نشان می‌دهد و دیگری آن این بود که حساسیت بو هرگز به خوبی در " شب بیولوژیکی " یا دوره پس از شروع ملاتونین در زمانی که افراد به احتمال زیاد در خواب هستند و احتمالا ً به احتمال زیاد در حال خوردن است , به خوبی دیده نمی‌شود . از نظر ساعت , از حدود ساعت هشت تا دوازده است.
او گفت : " بنابراین ما آزمایش‌هایی را بر روی هر کودک انجام داده‌ایم و هر یک دارای یک فاز شبانه‌روزی مرتبط با آن است . " " در اینجا یک ریتم وجود دارد , و این صاف نیست و یا همیشه آن را حس می‌کنید . حس بویایی شما به شیوه‌ای قابل‌پیش‌بینی تغییر می‌کند , هر چند که برای هر کودک یک‌سان نیست . "
این یافته‌ها باید به متخصصان بالینی و محققانی که به دنبال ارزیابی حس بویایی بیمار هستند , توجه داشته باشد . این مطالعه نشان می‌دهد که حساسیت ممکن است ذاتا ً در یک قرار بعد از ظهر نسبت به صبح زود بالاتر باشد .

هرز هرز مورد توجه قرار گرفت . یک دهه پیش , متوجه شده‌بود که حس بویایی همه , اما در طول خواب خفه می‌شود . اکنون شواهدی وجود دارد که حس بویایی در طول یک چهارم چرخه شبانه‌روزی ضعیف است . هرز هرز تاکید می‌کند که ارزش آژیر خطر دود قابل شنیدن است , زیرا ممکن است حداقل در ساعات اولیه صبح یک شاخص ضعیف از خطر باشد .
منبع سایت علم روز

آردینی اوخو
یکشنبه 30 دی 1397
بؤلوملر :