اهمیت مطالعه خواب و خوردن پشت سر هم
مبدا :
موسسه تحقیقاتی Scripps
خلاصه :
یک مطالعه جدید بینش‌های مهم را در ارتباط با پیوندهای احتمالی بین خواب و گرسنگی ارائه می‌دهد .
یک مطالعه جدید از سوی دانشمندان در محوطه دانشگاه موسسه تحقیقات Scripps ( TSRI ) بینش‌های مهمی را در ارتباط با پیوندهای احتمالی بین خواب و گرسنگی و مزایای مطالعه این دو در کنار ارایه می‌دهد . یک مقاله مرتبط از همان آزمایشگاه به محققان یک ابزار در دسترس برای پی‌گیری تحقیقات بیشتر مربوط به رفتارهای مختلف مگس میوه ارائه می‌دهد .
در حالی که بسیاری از انسان‌ها از یک تعمیر روزانه کافئین لذت می‌برند ، دانشمندان دریافته اند که کافئین Drosophila melanogaster را دفع می‌کند - گونه‌ای از مگس میوه اغلب به عنوان مدلی برای مطالعه شرایط انسان و ژنتیک استفاده می‌شود . دانشمندان بر این باورند که گیاهان مولکول کافئین را به عنوان مکانیزم دفاعی تولید می‌کنند تا از ارگانیسم‌ها استفاده کند . بدون توجه به علت بیزاری fly's ، کافئین به نظر می‌رسد تاثیر منفی بر روی خواب آن‌ها دارد ، همان طور که در انسان‌ها انجام می‌شود .
کافئین مشهور است که از طریق اثرات pharmacological بر گیرنده adenosine در انسان‌ها به خواب می‌رود . با این وجود ، بسیاری از مطالعات در پستانداران ، تفاوت‌های ژنتیکی در پاسخ به کافئین را نشان داده‌اند . به طور شگفت‌انگیز ، کافئین ظاهرا ً می‌تواند از خواب در مگس‌های میوه‌ها جلوگیری کند ، با وجود این واقعیت که این کار از طریق گیرنده adenosine انجام می‌شود .
ارین Keebaugh ، محقق دکترا در آزمایشگاه پروفسور ویلیام Ja's در TSRI ، مظنون به این موضوع است که سیستم‌هایی که مسئول تاثیر caffeine's بر روی مگس هستند ( و شاید انسان ) الگوهای خواب پیچیده ‌تری نسبت به یک تعامل گیرنده و گیرنده دارند .
در مطالعه او که در ۳ اکتبر ۲۰۱۷ در ژورنال خواب منتشر شد، تیم او به گروه‌هایی از flies که سطوح مختلفی از کافئین رژیم غذایی را تشکیل می‌دادند ترتیب داد . سپس آن‌ها اندازه‌گیری کردند که مگس در ۲۴ ساعت بعد در آن رژیم غذایی چگونه خوابید . آن‌ها همچنین بررسی کردند که آیا سطوح مختلف کافئین به رفتار تغذیه حشرات تاثیر می‌گذارد با اندازه‌گیری میزان خوردن آن‌ها در طول ۲۴ ساعت .
به طور شگفت‌انگیز ، تیم متوجه شد که کاهش خواب تنها با مصرف کافئین توضیح داده می‌شود . به جای آن ، آن‌ها بر این باورند که فقدان خواب با تغییرات در رفتار تغذیه animal's واسطه شده‌است .
این مطالعه این ایده را تقویت کرد که فرایندهای خواب و خوردن نیاز به مطالعه با یکدیگر دارند ، به ویژه به عنوان یک تعداد رو به رشد محققان رابطه بین اختلالات خواب و متابولیک را بررسی می‌کند . مطالعات بیشتر در این رابطه می‌تواند منجر به توسعه روش‌های درمانی مانند چاقی و دیابت شود .
یک نگاه دقیق‌تر به رفتار پرواز
تا آن زمان ، یکی دیگر از اعضای آزمایشگاه "جاجا "، دانشجوی تحصیلات تکمیلی کیت مورفی ، یک روش جدید باز و قابل تنظیم برای مطالعه مشترک رفتارهای پروازی چندگانه را ایجاد کرده‌است . بسیاری از مطالعات طراحی‌شده برای درک تعاملات بین رفتارهای عملکردی به محققین نیاز دارند که هر رفتار را جداگانه اندازه‌گیری کنند ؛ به عنوان مثال ، یک مطالعه بر این باور است که تعداد مگس‌ها در حالی که یک مطالعه ثانویه میزان خواب آن‌ها را اندازه‌گیری می‌کند، و سپس داده‌ها با هم ترکیب و مقایسه می‌شوند . با استفاده از ابزار Murphy's ، تخمین فعالیت CAFE ( ARC ) ، محققان می‌توانند هر دو رفتار را به طور همزمان اندازه‌گیری کنند و به محققان استراتژی ساده‌تر و ساده‌تر را برای بررسی سوالات پیچیده قبلی بدهند .

با استفاده از پروتکل ARC ، همانطور که در یک مقاله که اخیرا ً در پروتکل طبیعت منتشر شده‌است ، هر کسی که به یک چاپگر ۳ D دسترسی داشته باشد می‌تواند اتاق را چاپ کند و آن را در عرض دو ساعت و یا کم‌تر برای جمع‌آوری داده‌های پرواز تنظیم کند . اتاق به یک کامپیوتر وصل است که به طور مرتب هر دو مقدار غذا را که یک مگس مصرف می‌کند و موقعیت آن در اتاق را ردیابی می‌کند ، که می‌تواند به یک محقق بگوید که آیا خوابیده‌است یا نه .
منبع سایت علم روز

یکشنبه 30 دی 1397
بؤلوملر :