رویکرد جدید برای درمان خارش مزمن
تاریخ :
بیست و پنجم اوت یکا
منبع :
دانشگاه زوریخ
خلاصه :
دو گیرنده در نخاع و داروهای آزمایشی درست : محققان روش جدیدی را کشف کرده‌اند که خارش را سرکوب می‌کند . در یک سری آزمایش‌ها در موش‌ها و سگ‌ها , آن‌ها با موفقیت شکل‌های مختلف حاد و همچنین خارش مزمن را درمان کردند . در مورد اخیر گزینه‌های فعلی درمان بسیار محدود هستند .
اشتراک :

داستان کامل


دو گیرنده در نخاع و مواد آزمایشی درست : محققان دانشگاه زوریخ روش جدیدی را کشف کرده‌اند که خارش را سرکوب می‌کند . در یک سری آزمایش‌ها در موش‌ها و سگ‌ها , آن‌ها با موفقیت شکل‌های مختلف حاد و همچنین خارش مزمن را درمان کردند . در مورد اخیر گزینه‌های فعلی درمان بسیار محدود هستند .
هر کسی احساس ناخوشایند خارش پس از گزیده شدن توسط پشه را می‌داند . خوشبختانه , این نوع خارش می‌تواند توسط تعدادی از داروهایی که در بازار موجود هستند , آسوده شود . با این حال , این داروها تا حد زیادی غیر موثر هستند وقتی که به نیاز شدید و ناتوان‌کننده بیماران مبتلا به بیماری پوستی , کلیوی یا کبد , منجر می‌شود . این بیماری مزمن که حدود ۱۰ درصد جمعیت را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد در حال حاضر با داروهای ضد افسردگی یا ضد افسردگی درمان می‌شود . این داروها در ابتدا برای درمان بیماری‌های دیگر توسعه‌یافته اند , اغلب با عوارض جانبی شدید مواجه نمی‌شوند .
انسداد علایم خارش
و گروه تحقیقاتی او اکنون راهی جدید برای تسکین خارش کشف کرده‌اند . آن‌ها از یک داروی آزمایشی برای افزایش اثر نورون‌های ویژه در ستون فقرات استفاده کردند که از ارسال سیگنال‌های خارش به مغز جلوگیری می‌کند . دانشمندان سه سال پیش این نورون‌ها را کشف و توصیف کرده بودند . از آن پس , آن‌ها از مدل‌های موشی برای شناسایی دو گیرنده خاص استفاده کرده‌اند که اثر نورون‌های نخاعی را کنترل می‌کنند . این گیرنده‌ها , بخشی از گروه بزرگی از گیرنده‌ها هستند که توسط اسید گاما آمینو بوتیریک اسید یا گابا فعال می‌شوند . این گیرنده‌های gaba دارای یک دسته داروهایی هستند که برای درمان بی‌خوابی , اضطراب و صرع استفاده می‌شوند .
ضربان کم‌تر , التیام سریع‌تر
مواد و روش‌ها : این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی شده بود . در آزمایش‌ها , آن‌ها قادر بودند نشان دهند که نه تنها خارش حاد را مهار می‌کند , بلکه در برابر خارش مزمن نیز موثر است . موش‌هایی که با دارو تجویز شده بودند اغلب خود را خراش می‌دادند و تغییرات پوستی آن‌ها سریع‌تر از حیواناتی بود که دارونما داده بودند . همین اثر خارش نیز در آزمایش‌های انجام‌شده توسط محققان در هم‌کاری با دانشگاه دامپزشکی دانشگاه زوریخ مشاهده شد . علاوه بر این , این دارو اثرات جانبی نامطلوب مشخصی نداشت .
فواید بالقوه برای انسان و حیوانات
در مورد نتایج این مطالعه خوش بین است : " ما مطمئن هستیم که ماده‌ای که آزمایش کرده‌ایم نیز در انسان‌ها موثر خواهد بود . در عین حال یافته‌های باید برای دامپزشکی بسیار ارزشمند باشد , زیرا : " مانند انسان‌ها , سگ‌ها نیز اغلب از خارش مزمن رنج می‌برند . " بنابراین آن‌ها نیز از این رویکرد سود می‌برند . محققان پتانسیل زیادی در کشف خود دارند و یک برنامه ثبت اختراع ثبت کرده‌اند . آن‌ها با شرکت‌هایی هم‌کاری می‌کنند که این ترکیب را به عنوان دارو برای استفاده در پزشکی انسانی و دامپزشکی ایجاد می‌کنند .





جمعه 7 تیر 1398
بؤلوملر :