اخبار خوب و بد سلامتی درباره پست‌های ورزش شما در وب سایت‌های ارتباط جمعی
تاریخ :
۲۳ فوریه ۲۰۱۱
منبع :
دانشگاه آریزونا
خلاصه :
هرچه بیشتر دوستان تان را در مورد ورزش در وب سایت‌های ارتباط جمعی ببینید , ممکن است در مورد وزن خود احساس کنید , به خصوص زمانی که این افراد را بسیار شبیه به شما می‌دانند . با این حال , برخی افراد - - آن‌هایی که تمایل دارند مقایسه‌های اجتماعی رو به بالا " انجام دهند , پست‌های ورزشی دوستان خود را تحریک می‌کنند .
اشتراک :




همه ما این را داریم که دوست فیس بوک - - یا - - که به طور منظم عکس‌ها از فعالیت‌های تناسب اندام خود را پست می‌کند : روی بیضوی در سالن ورزش , پیاده‌روی در بیابان , عبور از یک خط پایان k .
هدف این پوسترها افزایش یا به اشتراک گذاشتن بخشی از زندگی با دوستان است . طبق مطالعه‌ای توسط محققان دانشگاه ایالتی تگزاس و دانشگاه آریزونا , اما آنچه که آن‌ها ممکن است انجام دهند , برای بهتر یا بدتر شدن بر سلامتی دوستان رسانه‌ای اجتماعی آن‌ها است .
محققان دریافتند که بیشتر پست‌های مرتبط با ورزش شخصی در وب سایت‌های ارتباط جمعی می‌بیند , بیشتر نگران وزن خود هستند که می‌تواند منجر به تصویر بدنی ناسالم شود .
استفان باران , استاد ارتباطات ua و نویسنده این تحقیق که در مجله ارتباطات بهداشتی به نظر می‌رسد , گفت : " وقتی افراد بیشتری درباره ورزش دریافت می‌کردند , آن‌ها بیشتر نگران وزن خود بودند - - و این چیز خوبی نیست . "
رین , استاد مطالعات ارتباطات در دانشگاه دولتی تگزاس , گفت : مردم به ویژه در مورد وزن شان احساس نگرانی می‌کنند وقتی دوستانشان را درک می‌کنند که به همان اندازه با خودشان کار می‌کنند .
رین , استاد روانشناسی در ua گفت : " ما به این مساله از دیدگاه نظریه مقایسه اجتماعی فکر می‌کردیم و این ایده که ما از دیگران به عنوان بنچ‌مارک استفاده می‌کنیم تا بفهمیم کجا ایستاده‌ایم . " " شباهت مقایسه اجتماعی را تشدید می‌کند , بنابراین اگر فردی که در مورد ورزش صحبت می‌کند کسی است که در گروه سنی شما قرار دارد , یک ساختار مشابه یا یک پس‌زمینه مشابه دارد , شما ممکن است فکر کنید این یک مرجع بسیار خوب است , و ممکن است حتی باعث نگرانی وزن بیشتری شود . "
با این حال , اخبار بد نیست . برای افراد خاص , به نظر می‌رسد که پست‌های تمرینی دوستان زمانی تاثیر انگیزش دارند که در مورد ورزش مطرح می‌شود . محققان دریافته اند که این امر برای افرادی که بیشتر تمایل دارند در " مقایسه‌های اجتماعی رو به بالا " مشارکت کنند , صادق است , یا خود را در پرتو مردمی که می‌خواهند دوست بدارند , تماشا کنند .
برک می‌گوید : " شما با مقایسه‌های اجتماعی رو به بالا تمایل دارید خود را با کسانی مقایسه کنید که نسبت به شما برتری دارند . " برای مثال اگر در یک کلاس هستید , شما خود را با باهوش‌ترین کودک کلاس مقایسه می‌کنید . از نظر ورزش , اگر فرد مطالب زیادی در مورد ورزش ارسال می‌کند , آن‌ها باید واقعا ً مناسب باشند , بنابراین شما از آن به عنوان یک انگیزه استفاده می‌کنید . "
در مقابل , آن‌هایی که در " مقایسه‌های اجتماعی پایین " شرکت می‌کنند , از آن‌ها به عنوان معیار خود استفاده می‌کنند . تمایل به انجام مقایسه‌های رو به پایین تاثیری بر نگرانی وزنی یا نگرش ورزشی نداشت .
محققان از شرکت کنندگان در این تحقیق خواستند تا به وب سایت مورد علاقه شان وارد شوند و به چند روز گذشته از دوستانشان نگاه کنند . شرکت کنندگان شمارش تعداد زیادی از پست‌ها - - عکس و یا متن - - دوستان خود را در ورزش نشان دادند .
برای مطالعه , ورزش به طور گسترده به عنوان هر فعالیت فیزیکی برای حفظ تناسب اندام و سلامتی تعریف می‌شود که می‌تواند شامل هر چیزی از پیاده‌روی تا رفتن به سالن ورزش باشد .
سپس شرکت کنندگان سه شبکه اجتماعی را انتخاب کردند که بیش‌ترین پست‌های مرتبط را ایجاد کرده و تشابه درک شده آن‌ها با هر یک از این افراد را رتبه‌بندی کردند .




جمعه 7 تیر 1398
بؤلوملر :