تیم‌ها با کمک کمی از دوستان خود بهتر عمل می‌کنند
تاریخ :
۲۳ اکتبر ۲۰۱۷
مبدا :
دانشگاه ایالتی اوهایو
خلاصه :
در اینجا چیزی است که هم شما و هم رئیس تان می‌توانید بر آن توافق کنید : تیم‌های کاری زمانی که شامل دوستانتان هستند ، بهتر هستند . محققان نتایج ۲۶ مطالعه مختلف را آنالیز کردند و دریافتند که تیم‌هایی متشکل از دوستانشان در بعضی از کارها بهتر از گروه آشنایان یا غریبه‌ها عمل می‌کنند .
اشتراک :




از بین بردن چیزی که هم شما و هم رئیستان هم می‌توانید بر آن توافق کنید ، زمانی که آن‌ها دوستان شما را در بر می‌گیرند ، کار کردن در محل کار بهتر است .
محققان نتایج ۲۶ مطالعه مختلف را آنالیز کردند و دریافتند که تیم‌هایی متشکل از دوستانشان در بعضی از کارها بهتر از گروه آشنایان یا غریبه‌ها عمل می‌کنند .
زمانی که این گروه‌ها بزرگ‌تر بودند و تمرکز آن‌ها به حداکثر رساندن خروجی بود ، تیم‌هایی با دوستان بسیار موثر بودند .
رابرت Lount ، یکی از نویسندگان این مطالعه و استادیار مدیریت و منابع انسانی دانشگاه ایالتی University's فیشر می‌گوید : " کار کردن با دوستان تنها چیزی نیست که باعث می‌شود ما احساس خوبی داشته باشیم . "
این مطالعه توسط Seunghoo چانگ ، دانشجوی دکترای مدیریت و منابع انسانی در ایالت اوهایو انجام شد . نتایج در نشریه مجله روانشناسی و روانشناسی اجتماعی به صورت آنلاین منتشر می‌شوند و در نسخه چاپ بعدی چاپ خواهند شد .
محققان مطالعاتی در مورد تیم‌هایی که از شرکت کنندگان با دوستی‌های ایجاد شده استفاده کردند و شامل تیم‌هایی با دوستان و یا آشنایان به عنوان یک گروه مقایسه استفاده کردند ، مورد بررسی قرار دادند . تمام مطالعات به طور واضح عملکرد کاری را اندازه‌گیری کردند .
در پایان ، ۲۶ مطالعه مورد تحلیل قرار گرفتند که شامل گروه‌های ۱، ۰۱۶ با شرکت کنندگان ۳، ۴۶۷ بودند .
به طور کلی ، نتایج نشان داد که گروه‌های دوستی یک مزیت عملکرد روشن دارند ، چه وظایف مورد نیاز برای افراد و یا مغز . این مزیت در تمام گروه‌های سنی یافت شد .
مطالعه نشان داد که هر چه تیم‌های بزرگ‌تر مطالعه شوند، تاثیر مثبت گروه‌های دوستی بیشتر خواهد بود.
چانگ گفت : " دوستان می‌توانند وظایف را به طور موثر هماهنگ کنند و هر یک از نقاط قوت و ضعف خود را می‌دانند و می‌توانند نحوه متلاشی شدن کار را به شیوه‌ای موثر تشخیص دهند ."
یافته‌ها نشان داد که گروه‌های دوستی در وظایفی که در آن هدف تولید بیش‌ترین خروجی بود ، عملکرد بهتری داشتند ، اما زمانی که هدف یافتن راه‌حل بهینه برای یک مشکل بود ، امتیازی نداشتند .
چانگ گفت : وقتی هدف به حداکثر رساندن خروجی است ، بزرگ‌ترین مساله اغلب افراد را با انگیزه نگه می‌دارد ، و that's که دوستان در آن کمک می‌کنند .
چانگ گفت : " وقتی با دوستانتان کار می‌کنید ، تمایل دارید که حالت بهتری داشته باشید و می‌توانید با مشکلات و موانعی که گاهی اوقات از نیاز به تولید خیلی زیاد در مدت‌زمان کوتاهی حاصل می‌شود ، کار کنید . "
Lount گفت : اما وقتی هدف با بهترین پاسخ به یک مشکل پیش می‌آید ، ممکن است کار کردن با غریبه‌ها وجود داشته باشد .
افرادی که دوست نیستند با احتمال بیشتری مخالف هستند تا درباره مزایا و معایب یک راه‌حل پیشنهادی صحبت کنند ، و احتمال کمتری وجود دارد که با جمعیت همراه شوند .
به طور کلی ، Lount گفت که نتایج نشان می‌دهد که مدیران باید رویداده‌ای اجتماعی ( non ) و تمرینات تیمی را که دوستی را تشویق می‌کنند در نظر بگیرند .
او گفت : " وقتی کارمندان با یکدیگر خوش بگذرانند ، ممکن است مزایای بلندمدتی برای بهره‌وری داشته باشند."
او گفت: " به عنوان یک مدیر ، شما باید به دوستان اجازه اجتماعی شدن را بدهید ، اما همچنین اطمینان حاصل کنید که آن‌ها زمان زیادی را در خنک‌تر آب خرج می‌کنند .
چانگ گفت : خط پایین این است که مدیران باید به دنبال راه‌هایی برای ایجاد تیم‌ها در دور گروهی از دوستان باشند .
او گفت : " این راهی خوب برای افزایش عملکرد است ."





جمعه 7 تیر 1398
بؤلوملر :