واکسن جدید روزی می‌تواند با اثرات ترکیب مواد مخدر بجنگد
تاریخ :
بیست و پنجم اوت یکا
منبع :
انجمن شیمی آمریکا
خلاصه :

مصرف مواد به ویژه با هروئین و سایر مواد مخدر به عنوان یک اپیدمی در حال ادامه است . درمان‌ها وجود دارند , اما اغلب بیماران با اثرات مخرب بر خود و اطرافیان خود عود می‌کنند . در حال حاضر دانشمندان گزارش داده‌اند که آن‌ها به سمت واکسن علیه اثرات فنتانیل , یک معتاد مصنوعی به همراه هروئین پیشرفت کرده‌اند .


محققان امروزه کار خود را در جلسه و نمایشگاه ملی شیمی آمریکا ( acs ) ارائه کرده‌اند .
" نیاز مبرمی به کشف داروهای موثر برای درمان اختلال‌های مصرف مواد وجود دارد . به گفته کیم دی . شرکت کنندگان در این تحقیق شرکت کردند . افزون بر آن, بسیاری از بیماران عود درمان را دریافت می‌کنند . "
افزایش مواد مخدر صناعی مانند فنتانیل یک عنصر حیاتی در بحران مواد مخدر است که همراه با فنتانیل یا فنتانیل به تنهایی به افزایش چشمگیر مرگ بیش از حد در میان معتادان کمک کرده‌است . روش کار : این مطالعه از نوع توصیفی - مقطعی است که به صورت مقطعی در سال ۱۳۸۸ انجام شده‌است . علاوه بر استفاده از آن‌ها در خیابان‌ها , فنتانیل و فنتانیل - - یک پسر عموی بسیار سمی - - دارای سلاح‌های بالقوه تروریستی هستند . او توضیح می‌دهد که واکسن‌ها می‌توانند از داروها در این زمینه محافظت کنند .
مشکل اساسی که تیم با آن‌ها و سایر واکسن‌ها مواجه است این است که مواد افیونی مولکول‌های کوچکی هستند که توسط سیستم ایمنی شناخته‌شده نیستند . روش استاندارد ایجاد چنین مولکول‌هایی این است که آن‌ها را به یک مولکول بیولوژیکی بزرگ‌تر مثل یک پروتئین متصل کنیم به گونه‌ای که سیستم ایمنی فرد قادر به تشخیص مولکول دارو و پاسخ به آن باشد .
حداقل این نظریه است . اما گریه خیلی دور است . او و همکارانش در مقاله‌ای در مجله جامعه شیمی آمریکا در ماه ژوئن گزارش دادند که سنتز موفق یک واکسن علیه هروئین که نشان‌دهنده کارایی در میمون‌ها است . بر خلاف متادون , که گیرنده اپیوئیدی را مسدود کرده و از اتصال هروئین به آن جلوگیری کرده و اثر آن را اعمال می‌کند , واکسن تولید آنتی‌بادی را تحریک می‌کند که خود را به خود مولکول هروئین پیوند می‌دهد و از رسیدن آن به گیرنده‌های اپیوئیدی جلوگیری می‌کند . و از آنجا که این واکسن برای هروئین و متابولیت های آن خاص است , می‌تواند در ترکیب با یک تیمار مانند متادون مورد استفاده قرار گیرد . او همچنین اشاره می‌کند که جدیدترین داده‌های این گروه در مورد واکسن هروئین نشان می‌دهد که می‌تواند به پیش‌گیری از مصرف بیش از اندازه کمک کند .
و در کاره‌ای دیگری که در این جلسه مورد بحث قرار خواهد گرفت , این تیم در حال توسعه یک واکسن در برابر دارو است , یک داروی بسیار اعتیادآور که شامل آمفتامین مرتبط با دارو است که یک مشکل عمده در خاورمیانه است . دانشمندان مکانیسم عمل جراحی را مورد بحث قرار داده‌اند و در تشریح این که چگونه ترکیبات دارو اثرات روان گردان خود را اعمال می‌کنند مفید بوده‌است .




جمعه 7 تیر 1398
بؤلوملر :