نوجوانان بیشتر از همیشه خواب کافی دارند .
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که جوانان به احتمال زیاد برای صرف زمان بیشتری بر روی گوشی‌ها و تبلت خود به خواب می‌روند
خلاصه :
محققان دریافتند که حدود ۴۰ درصد نوجوانان در سال ۲۰۱۵ کم‌تر از ۷ ساعت در شب می‌خوابند که ۵۸ درصد بیشتر از سال ۱۹۹۱ و ۱۷ درصد بیشتر از سال ۲۰۰۹ است . آن‌ها بیشتر یاد گرفتند که هر چه بیشتر جوانان به صورت آنلاین مخارج را گزارش دهند ، کم‌تر می‌خوابید . نوجوانانی که ۵ ساعت در روز به صورت آنلاین سپری می‌کنند به احتمال ۵۰ درصد بیشتر از همسالان خود که هر روز یک ساعت را به صورت آنلاین سپری می‌کنند ، می‌خوابند .
اگر شما یک فرد جوان هستید که به نظر می‌رسد به اندازه کافی خواب داشته باشید ، تنها نیستید : یک مطالعه جدید که توسط پروفسور روان‌شناسی دانشگاه ایالتی سن دیگو انجام می‌شود نشان می‌دهد که نوجوانان امروزه کم‌تر از نسل‌های مسن‌تر در ساعات کمتری می‌خوابند . یک دلیل ممکن ؟ جوانان در حال خرید خواب خود برای گوشی‌های هوشمند هستند .
اکثر کارشناسان خواب بر این باورند که نوجوانان هر شب ۹ ساعت می‌خوابند تا دانش آموزان تولیدی داشته باشند ؛ کم‌تر از ۷ ساعت خواب کافی نیست . نگاهی به یک کلاس خواب‌آلود در کشور به شما خواهد گفت که بسیاری از جوانان از خواب محروم هستند ، اما هنوز مشخص نیست که آیا امروزه جوانان در واقع کم‌تر می‌خوابند یا نه .
برای فهمیدن این موضوع ، Twenge به همراه روانشناس Zlatan Krizan و دانشجوی کارشناسی‌ارشد ، گرت Hisler - - هر دو در دانشگاه ایالتی آیوا در دانشگاه ایالتی آیووا ، داده‌ها را از دو برنامه طولانی‌مدت ، دولتی و دولتی از بیش از ۳۶۰۰۰۰ تن نوجوان مورد بررسی قرار دادند . نظرسنجی آینده از دانشجویان آمریکایی در روزه‌ای هشتم ، دهم و دوازدهم از دانش آموزان آمریکایی پرسیده شد که به طور مرتب حداقل ۷ ساعت می‌خوابند ، در حالی که بررسی سیستم نظارت بر رفتار جوانان از دانش آموزان کلاس نهم پرسیده شد که چقدر ساعت خواب در یک شب مدرسه دارند .
محققان دریافتند که با ترکیب و تجزیه و تحلیل داده‌ها از هر دو نظرسنجی ، محققان دریافتند که حدود ۴۰ درصد نوجوانان در سال ۲۰۱۵ کم‌تر از ۷ ساعت در شب می‌خوابند که ۵۸ درصد بیشتر از سال ۱۹۹۱ و ۱۷ درصد بیشتر از سال ۲۰۰۹ است .
محققان متوجه شدند که می کل دلوینگ ( کل دلوینگ got ) به داده‌ها کمک می‌کند ، محققان دریافتند که هر چه بیشتر افراد جوان مخارج خود را به صورت آنلاین گزارش دهند ، کم‌تر می‌خوابند . نوجوانانی که ۵ ساعت در روز آنلاین را به صورت آنلاین گذرانده اند به احتمال زیاد به اندازه همسالان خود که هر روز یک ساعت را به صورت آنلاین سپری می‌کنند ، می‌خوابند .
از سال ۲۰۰۹ ، استفاده از گوشی‌های هوشمند به شدت بالا رفته‌است ، که Twenge بر این باور است که ممکن است مسئول افزایش ۱۷ درصدی بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ در تعداد دانش آموزان ۷ ساعت یا کم‌تر باشد . نویسندگان اشاره می‌کنند که نه تنها ممکن است نوجوانان از گوشی خود استفاده کنند ، اما تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که طول‌موج‌های نور ساطع شده توسط گوشی‌های هوشمند و تبلت ‌ها می‌توانند با ریتم خواب طبیعی body's تداخل پیدا کنند . محققان یافته‌های خود را در ژورنال پزشکی خواب گزارش کردند .
Twenge ، نویسنده کتاب very : " خواب نوجوانان درست زمانی شروع شد که اکثریت با استفاده از گوشی‌های هوشمند شروع به کار کردند " .
Krizan اضافه می‌کند که دانش آموزان ممکن است جبران کمبود خواب را با چرت زدن در ساعات روز جبران کنند .
او گفت : " بدن ما قصد دارد نیازهای خواب خود را برآورده کند که به معنی خواب است که در آخر هفته به خواب فرو می‌رود و یا ممکن است در مدرسه به خواب رود ."
برای بسیاری ، گوشی‌های هوشمند و تبلت بخشی ضروری از زندگی روزمره هستند ، بنابراین کلید آن‌ها میانه‌روی و Twenge است . او می‌گوید که محدودسازی مصرف به ۲ ساعت در روز باید زمان کافی برای خوابیدن مناسب داشته باشد . و توصیه با ارزشی هم برای جوانان و هم به طور یک‌سان داشت .

او می‌گوید : " با توجه به اهمیت خواب برای سلامت جسمی و ذهنی ، هم نوجوانان و هم بزرگسالان باید در نظر بگیرند که آیا استفاده از تلفن‌های هوشمند آن‌ها در خواب اختلال ایجاد می‌کند یا نه .
منبع سایت علم روز

یکشنبه 30 دی 1397
بؤلوملر :