در حال حاضر پژوهشگران در حال بررسی این موضوع هستند که آیا این تعامل بین ژنتیک و فعالیت فیزیکی بین مردان و زنان متفاوت است یا خیر. آن‌ها همچنین تاثیرات الگوهای فعالیت را مطالعه می‌کنند - برای مثال ، چه سطح سازگاری با فعالیت متوسط دارای اثرات متفاوتی از سطوح پایین کوتاه است که با دوره‌های فعالیت شدید نشانه‌گذاری می‌شوند .
دکتر Frayling می‌گوید : " ما امیدواریم که این یافته‌ها به متخصصان بالینی اطلاع دهند که به افراد در گم شدن یا حفظ وزن خود کمک می‌کنند و به درک این مساله کمک می‌کنند که چاقی پیچیده است و پیش‌گیری آن می‌تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد .
می‌خواهید رویاهای خود را کنترل کنید ؟ توضیح دهید که چگونه می‌توانید
مبدا :
دانشگاه آدلاید
خلاصه :
تحقیقات جدید نشان داده‌است که ترکیب ویژه‌ای از تکنیک‌ها فرصت داشتن رویاهای روشن را افزایش می‌دهد ، که در آن رویا پرداز بر این باور است که در حالی که it's هنوز در حال رخ دادن است و می‌تواند این تجربه را کنترل کند .
تحقیقات جدید در دانشگاه آدلاید کشف کرده‌اند که ترکیب ویژه‌ای از تکنیک‌ها فرصت داشتن رویاهای روشن را افزایش می‌دهد ، که در آن رویا پرداز بر این باور است که در حالی که it's هنوز در حال رخ دادن است و می‌تواند این تجربه را کنترل کند .
اگر چه بسیاری از تکنیک‌ها برای القای این رویاهای روشن وجود دارند ، مطالعات قبلی نرخ موفقیت پایینی را گزارش داده‌اند ، و مانع از این می‌شوند که محققان نتوانند فواید بالقوه و کاربردهای تخیلات سالم را مطالعه کنند .
پژوهش دکتر Denholm Aspy's در دانشگاه روان‌شناسی Adelaide's با هدف پرداختن به این مشکل و توسعه بیشتر تکنیک‌های القای خواب موثر و موثر است.
نتایج تحقیقات او که در حال حاضر در مجله Dreaming چاپ شده‌است ، تایید کرده‌اند که مردم می‌توانند شانس خود برای داشتن یک رویای روشن را افزایش دهند .
این مطالعه شامل سه گروه از شرکت کنندگان بود و اثربخشی سه تکنیک القای خواب سالم متفاوت را مورد بررسی قرار داد :
۱. آزمون واقعیت - - که شامل بررسی محیط شما چند بار در روز است تا ببینید آیا خواب هستید یا نه .
۲. از خواب بیدار شوید و بعد از پنج ساعت بیدار شوید و برای مدت کوتاهی بیدار بمانید و سپس به خواب بروید تا یک دوره خواب REM را وارد کنید ، که در آن خواب‌ها به احتمال بیشتری رخ می‌دهند .
۳. mild ( القای تداعی ذهنی ) - - که پس از پنج ساعت خواب بیدار می‌شود و سپس قصد دارد به یاد داشته باشد که شما قبل از بازگشت به خواب ، با تکرار عبارت : " دفعه بعد رویا می‌بیند " ، به یاد می‌آورم که خواب ابدی است . شما هم خود را در یک خواب روشن تصور می‌کنید .
در میان گروه ۴۷ نفری که هر سه تکنیک را ترکیب کردند، شرکت کنندگان نرخ موفقیت ۱۷ درصدی را در داشتن رویاهای روشن در طول یک هفته به دست آوردند - - در مقایسه با یک هفته پایه که آن‌ها هیچ تکنیک را تمرین نمی‌کردند . در میان کسانی که در پنج دقیقه اول به اتمام رساندن این تکنیک توانستند به خواب بروند ، نرخ موفقیت در رویا ، تقریبا ً ۴۶ % از تلاش‌ها بود .
تکنیک mild بر روی چیزی که ما آن را حافظه بالقوه می‌نامیم کار می‌کند - یعنی توانایی شما برای به یاد سپردن همه کارها در آینده . دکتر Aspy ، محقق ارشد تحقیقات در دانشکده روانشناسی University's می‌گوید : " با تکرار عبارتی که به یاد خواهید داشت در رویا هستید ، قصد خود را در ذهن خود شکل می‌دهد که در واقع به خاطر داشته باشید که خواب هستید و منجر به یک رویای روشن و روشن خواهید شد . "
او می‌گوید : " به طور مهمی ، آن‌هایی که با استفاده از تکنیک mild موفقیت را گزارش کردند ، به طور قابل‌توجهی کم‌تر از روز بعد محروم شدند ، و این امر نشان می‌دهد که خواب روشن تاثیری منفی بر کیفیت خواب ندارد . "

دکتر Aspy می‌گوید : " این نتایج ما را به یک گام نزدیک‌تر به توسعه تکنیک‌های القای خواب موثر و شفاف سوق می‌دهد که به ما این امکان را می‌دهد تا فواید بالقوه بسیاری از رویاپردازی روشن را مطالعه کنیم ، مانند درمان برای کابوس و بهبود مهارت‌ها و توانایی‌های فیزیکی از طریق تمرین در محیط رویایی سالم . "
منبع سایت علم روز

یکشنبه 30 دی 1397
بؤلوملر :