psychology

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

یافته‌های تحقیق در تحقیقات منتشر شده در روز ۹ اکتبر در مجله دسترسی باز به مجله
در حدود یک سوم بیماران مبتلا به صرع لب گیجگاهی به درمان دارویی پاسخ نمی‌دهند و سعی در کاهش علایم خود دارند . با این حال , میزان موفقیت جراحی , تنها به دلیل مشکلاتی که در تشخیص بافت بیمار بیمار پیش از انجام این روش‌ها وجود دارد , تنها تا ۱۰ درصد است .
روش کار : این مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی تصادفی شده بر روی ۴۰ بیمار مبتلا به صرع مراجعه‌کننده به مرکز طبی کودکان انجام شد . 1 . شاخص‌های کلیدی بخش بیمار , اتصالات ضعیف و مشابه هستند .
در مطالعه گذشته‌نگر , یک فرد برجسته بالینی در مرکز صرع در کلینیک کلیولند و در حال حاضر استادیار در مرکز صرع در دانشگاه پیتسبورگ و در حال حاضر دستیار پروفسور عصب‌شناسی در دانشگاه پیتسبورگ است که پس از ارزیابی‌های انجام‌شده در کلینیک کلیولند , تمام یا بخشی از لوب گیجگاهی آن‌ها برداشته شده‌است . محققان نتایج پیش از عمل جراحی را برای تعیین درجه ارتباط کارکردی با نتایج جراحی موفق بررسی کردند .
آنتونیوس گفت : " مفهوم ارتباطات کارکردی به طور گسترده‌ای توسط محققان علوم پایه مطالعه شده‌است , اما هنوز راهی برای درمان صرع بالینی پیدا نکرده است . " کشف ما گامی دیگر در جهت استفاده از معیارهای ارتباط کارکردی در تصمیم‌گیری بالینی در درمان صرع است . "
پزشکان به عنوان یک آزمون استاندارد قبل از عمل , رد پای نورون‌ها را بررسی می‌کنند که بدنبال تخلیه همزمان نورون‌ها هستند . این یک اکتشاف , داده‌ها را با بررسی فعالیت عادی مغز در غیاب سنبله و استنتاج ارتباطات ارزیابی می‌کند .
جراحی ممکن است درمان موثری برای بیماران مبتلا به صرع باشد .
منبع :
بهداشت طیف
خلاصه :
جراحی ممکن است یک درمان موثر برای صرع در بیماران مسن باشد . روش بررسی : در این مطالعه توصیفی - تحلیلی , 60 بیمار بستری در بیمارستان امام رضا ( ع ) مورد بررسی قرار گرفتند . مواد و روش‌ها: این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی بود .
اخیرا ً مطالعات منتشر شده توسط محققان در زمینه بهداشت طیف و بیمارستان هنری فورد حاکی از آن است که جراحی ممکن است یک درمان موثر برای صرع در بیماران مسن باشد .
" به طور سنتی , تمایل به محروم کردن بیماران مسن‌تر از جراحی برای ترس از افزایش خطر پزشکی یا جراحی وجود داشته‌است . " " این مطالعه شواهدی فراهم می‌کند که جراحی ممکن است به جای آن یک گزینه درمان موثر و موثر باشد . "

این مطالعه به تازگی در مجله پزشکی اعصاب بریتانیا به صورت آنلاین منتشر شده‌است . تشنج‌های ناشی از مواد دارویی آن‌هایی هستند که با موفقیت به درمان دارویی پاسخ نمی‌دهند . صرع بخشی به نوعی تشنج اشاره دارد که ریشه در ناحیه محدودی از مغز مانند لوب گیجگاهی دارد .
منبع سایت علم روز

آردینی اوخو
جمعه 28 دی 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

بحث و نتیجه‌گیری : یافته‌های ما نشان می‌دهد , " یافته‌های ما نشان می‌دهد که کلسیم و ویتامین d با یا بدون چربی , باعث بهبود دانسیته استخوانی در بیماران مبتلا به صرع می‌شود . در گروه پلاسبو , 5 شکستگی مهره‌ای جدید مشاهده شد . افزودن مکمل آهن به مکمل‌ها , پیش‌گیری از شکستگی‌های جدید در این گروه از جانبازان است . "
لازم به ذکر است که درمان با داروهای بی‌هوشی باید به مدت ۵ سال محدود باشد تا عوارض جانبی ناشی از استفاده طولانی‌مدت از این گروه از داروها از جمله استخوان فک و شکستگی استخوان ران را کاهش دهد. پژوهشگران مطالعات آینده خودکارآمدی و ایمنی را با استفاده طولانی‌مدت از دارو در بیماران مبتلا به صرع توصیه می‌کنند . موفقیت در تشخیص اثر درمان صرع
منبع :
هالووی سلطنتی , دانشگاه لندن
خلاصه :
پنجاه سال بعد از اینکه والپروات اولین بار کشف شد , تحقیقات منتشر شده درباره نحوه کار دارو برای جلوگیری از پیشرفت صرع منتشر شد .
چند سال بعد از اینکه والپروات اولین بار کشف شد , تحقیقی که امروز در مجله منتشر شد , گزارش داد که چگونه دارو برای جلوگیری از پیشرفت صرع کار می‌کند .
والپروات ( ترکیب‌های مختلف در سراسر جهان ) یکی از مهم‌ترین درمان‌های شناخته‌شده برای صرع می‌باشد . این اولین درمان موثر برای صرع بود که توسط یک گروه از دانشمندان فرانسوی اتفاق افتاد . در هزاران آزمایش بعدی , حیوانات مورد استفاده قرار گرفته‌اند تا بررسی کنند که چگونه والپروات بدون موفقیت انجام می‌شود . دانشمندان هالووی و کالج دانشگاهی لندن هم اکنون مشخص کرده‌اند که چگونه در مغز , با استفاده از یک آمیب ساده , حملات والپروات در مغز را مسدود کرده‌اند .
پروفسور رابین ویلیامز از دانشکده علوم زیستی در رویال هالووی گفت : " کشف این که چگونه والپروات در ابتدا با استفاده از سیستم عصبی اجتماعی انجام می‌شود و سپس با استفاده از مدل‌های پذیرفته‌شده تشنج , کاربرد موفقیت‌آمیز آزمایش غیر حیوانی در تحقیقات پزشکی را برجسته می‌کند. "
پروفسور متیو واکر از موسسه عصب‌شناسی در دانشگاه لندن گفت : " والپروات سدیم یکی از موثرترین داروهای ضد صرع در بسیاری از افراد مبتلا به صرع است , اما استفاده از آن به صورت عوارض جانبی محدود شده‌است . " درک مکانیسم والپروات اولین قدم برای توسعه داروهای موثرتر است که بسیاری از اثرات جانبی والپروات را ندارند .
مطالعه ما همچنین نشان داد که کاهش یک ماده شیمیایی خاص در مغز در شروع تشنج باعث افزایش فعالیت تشنجی می‌شود . این امر پیامدهای مهمی برای شناسایی علل زمینه‌ای دارد . "
ارتباط مغز می‌تواند نتایج جراحی صرع را پیش‌بینی کند
منبع :
کیس وسترن رزرو
خلاصه :
یک اکتشاف می‌تواند به بیماران صرعی راهنمایی ارزشمندی در مورد شانس آن‌ها برای بهبود علایم از طریق جراحی ارائه دهد .
یک اکتشاف از کیس وسترن رزرو و محققان کلینیک کلیولند می‌توانند به بیماران صرعی راهنمایی ارزشمندی در مورد شانس آن‌ها برای بهبود علایم از طریق جراحی ارائه کنند .
پروفسور روبرتو فرناندز , استادیار و همکارانش یک روش جدید و بسیار دقیق برای تعیین دقیق اینکه بخش‌هایی از مغز از این بیماری رنج می‌برند , شناسایی کرده‌اند . این اطلاعات می‌تواند به بیماران و پزشکان اطلاعات بهتری در مورد اینکه عمل جراحی لوب گیجگاهی می‌تواند نتایجی را که به دنبال آن هستند فراهم کند .

حکیم جانوف , نویسنده ارشد این روزنامه , گفت : " تحلیل فعالیت عصبی در بخش موقتی به ما این امکان را می‌دهد که تعیین کنیم که آیا بیمار است یا خیر و بنابراین , آیا حذف آن با جراحی برای بیمار مفید خواهد بود . " از نظر دقت و کارایی روش تحلیل ما نسبت به روش‌های موجود بهبود قابل‌توجهی دارد . "
منبع سایت علم روز

آردینی اوخو
جمعه 28 دی 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

این تیم در حال حاضر نرم‌افزاری را ایجاد کرده‌است که می‌تواند در مورد the فعالیت الکتریکی عادی و توقیف ثبت‌شده پس از تشخیص ، اطلاعات کسب کند . سپس فرآیند یادگیری این امکان را به نرم‌افزار می‌دهد تا زمانی که یک حمله دیگر ممکن است براساس الگوهای مشخص‌شده اتفاق بیفتد ، پیش‌بینی کند . در نهایت ، یک دستگاه قابل‌حمل با الکترودهای مجزا ، که احتمالا ً تحت یک کلاه یا کلاه فرسوده شده ، از این الگوریتم برای دادن هشدار اولیه به بیمار در مورد حمله قریب‌الوقوع استفاده می‌کند . این کار به آن‌ها این امکان را می‌دهد که اگر رانندگی کنند و یا در غیر این صورت از وضعیت خطرناک خارج شوند و قبل از شروع حمله به یک محیط امن بروند .
این مطالعه تایید می‌کند : " نتایج تجربی ما نشان داد که طرح پیش‌بینی انطباقی می‌تواند به کارایی پیش‌بینی بهتری نسبت به یک مدل تصادفی و سیستم non دست یابد .
کلسیم ، ویتامین D ، چگالی استخوان را در بیمارانی که داروهای antiepileptic مصرف می‌کنند ، افزایش می‌دهد.
مبدا :
ویلی
خلاصه :
یک آزمایش بالینی ، تصادفی و تصادفی کنترل‌شده ، گزارش می‌دهد که کلسیم و مکمل ویتامین D چگالی استخوان را در گروهی از سربازان کهنه‌کار مرد مبتلا به صرع که به صورت مزمن با داروهای antiepileptic درمان می‌شدند ، افزایش می‌دهد . این نتایج نشان می‌دهند که risedronate ، a ، ممکن است به جلوگیری از شکستگی ستون فقرات در هنگام گرفته شدن با کلسیم و مکمل ویتامین D کمک کند .
یک آزمایش بالینی ، تصادفی و تصادفی کنترل‌شده ، گزارش می‌دهد که کلسیم و مکمل ویتامین D چگالی استخوان را در گروهی از سربازان کهنه‌کار مرد مبتلا به صرع که به صورت مزمن با داروهای antiepileptic ( AED ) برخورد می‌کردند ، افزایش می‌دهد . نتایج منتشر شده در Epilepsia ، نشریه انجمن بین‌المللی ضد صرع ( ILAE ) ، پیشنهاد می‌کنند که risedronate ، a ، می‌تواند به جلوگیری از شکستگی ستون فقرات در هنگام گرفته شدن با کلسیم و مکمل ویتامین D کمک کند .
بسیاری از بیماران مبتلا به صرع ، نیاز به داشتن یک AED مزمن از قبیل phenytoin ، phenobarbital ، carbamazepine ، primidone ، و valproate به تنهایی یا ترکیبی از حملات کنترل دارند . شواهد پزشکی زیادی وجود دارد که گزارش می‌دهند AED ها ممکن است کاهش استخوان را تسریع کنند و خطر شکستگی‌های osteoporotic را افزایش دهند. در واقع ، مطالعات قبلی نشان داد که بیش از ۵۰ % از بزرگسالان مبتلا به صرع که از AED ها استفاده می‌کنند ، جرم استخوان در باسن یا ستون فقرات خود را کاهش دادند و خطر شکست کلی بیماران مبتلا به صرع در نظر گرفته می‌شود که بزرگ‌تر از جمعیت نرمال باشد .
دکتر آنتونیو Lazzari با سیستم مراقبت‌های بهداشتی بوستون در ماساچوست توضیح می‌دهد : " استفاده طولانی‌مدت AED ها همراه با از دست دادن جرم استخوان و افزایش خطر پوکی استخوان است " .
آزمایش پیش‌گیری از مواد مخدر و پوکی استخوان ، یک آزمایش تصادفی دو ساله ، آزمایش بالینی دو ساله ، آزمایش بالینی ۸۰ سرباز مرد مبتلا به صرع بود که برای حداقل دو سال تحت درمان قرار گرفتند . تمامی شرکت کنندگان مکمل‌های غذایی و ویتامین D دریافت کردند و از نظر risedronate یا placebo تصادفی بودند . موضوعات مربوط به کل بدن ، کفل ، و ستون فقرات استخوان ستون فقرات در سطح پایه ، یک سال و دو سال بعد از نام‌نویسی خود ، مورد ارزیابی قرار گرفتند .

خصوصیات پایه موضوعات مشابه و ۵۳ بیمار دوره تحصیلی دو ساله را به اتمام رساندند . بهبود قابل‌توجه در تراکم استخوان در مقایسه با سطح پایه در ۶۹ درصد و ۷۰ درصد بیماران در گروه دارویی و فعال دارو مشاهده شد . بیماران مبتلا به risedronate ، افزایش قابل‌توجهی در چگالی استخوان در ستون فقرات نشان می‌دهند ، در حالی که در این گروه در گروه دارونما استفاده شده‌است .
منبع سایت علم روز

آردینی اوخو
جمعه 28 دی 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

محققان می‌گویند که این یافته‌ها می‌تواند منجر به استراتژی‌های جدید درمان و راه‌های جدید برای تشخیص زودهنگام اوتیسم شود . اختلال طیفی اوتیسم یک وضعیت neurodevelopmental است که تقریبا ً در ۸۸ کودک تاثیر دارد .
Kaustubh Supekar از دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد و همکارش Vinod Menon's با هدف توصیف ارتباط مغزی کامل در کودکان ، گفت : " مطالعه ما به یکی از گرم‌ترین پرسش‌ها در زمینه تحقیقات اوتیسم می‌پردازد و با استفاده از یکی از بزرگ‌ترین و most داده‌های تصویربرداری عصبی کاربردی کودکان ، نشان می‌دهیم که مغز کودکان مبتلا به اوتیسم به طرقی مرتبط هستند که مربوط به شدت اختلال اجتماعی هستند که توسط این کودکان به نمایش گذاشته می‌شوند ."
در گروه دوم گزارش‌های سلول ، رالف - Axel مولر و همکارانش در دانشگاه ایالتی سن دیگو به طور خاص بر مناطق مجاور مغز متمرکز شده‌اند تا افزایش غیرمعمول ارتباطات بین نوجوانان را با تشخیص اختلال طیف اوتیسم پیدا کنند . این ارتباط که تیم او به ویژه در مناطق مغز مشاهده کرده‌است که دید را کنترل می‌کنند نیز به شدت نشانه‌ها مرتبط است .
مولر گفت : "یافته‌های ما از وضعیت خاص سیستم بصری در کودکان با بار نشانه‌های سنگین‌تر حمایت می‌کند " و اشاره کرد که همه شرکت کنندگان در این مطالعه " عملکرد عالی " با IQs بالای ۷۰ را در نظر گرفتند . او می‌گوید که اقدامات اتصال داخلی در پوسته را می‌توان به عنوان کمک به تشخیص مورد استفاده قرار داد که امروزه صرفا ً براساس معیارهای رفتاری است .
برای Supekar و Menon ، این دیدگاه جدید از مغز اوتیسمی این امکان را بوجود می‌آورد که داروهای صرع می‌تواند برای درمان اوتیسم استفاده شود .
Menon گفت : " یافته‌های ما نشان می‌دهد که عدم تعادل تحریک و مهار در مدارهای مغزی محلی می‌تواند کمبودهای ادراکی و رفتاری مشاهده‌شده در اوتیسم را بوجود آورد . " این عدم تعادل نشانه بیماری صرع است و ممکن است توضیح دهد که چرا کودکان مبتلا به اوتیسم اغلب دچار صرع می‌شوند .
Supekar گفت : " با توجه به این مشاهدات ، ممکن است خیلی بعید به نظر برسد که داروهای موجود مورد استفاده برای درمان صرع می‌تواند در درمان اوتیسم به طور بالقوه مفید باشد ."
با پیش‌بینی تسخیر به دست می‌آید
مبدا :
ناشران Inderscience
خلاصه :
دستگاهی که می‌تواند پیش‌بینی کند که یک فرد مبتلا به صرع می‌تواند در آینده دچار حمله صرع باشد ، به لطف توسعه نرم‌افزار توسط محققان در ایالات‌متحده ، یک گام به واقعیت نزدیک‌تر است .
دستگاهی که می‌تواند پیش‌بینی کند که یک فرد مبتلا به صرع می‌تواند در آینده دچار حمله صرع باشد ، به لطف توسعه نرم‌افزار توسط محققان در ایالات‌متحده ، یک گام به واقعیت نزدیک‌تر است . قرار است جزئیات مربوط به نشریه بین‌المللی استخراج اطلاعات و بیوانفورماتیک منتشر شود .
پیش‌بینی صرع یک هدف پزشکی مهم برای بسیاری از افراد مبتلا به صرع و اختلالات عصبی مرتبط است . دارو برای کنترل مصادره در دسترس است ، اما راهی برای تعیین پیش از وقوع حمله ممکن است به افراد اجازه دهد در زندگی عادی زندگی کنند ، وسایل نقلیه را برانند و با ماشین‌آلات خطرناک کار کنند ، ایمن در دانشی که آن‌ها می‌دانند چه زمانی یک حمله رخ می‌دهد و آن‌ها می‌توانند به مقدار زیادی از روش harm's خارج شوند .

Shouyi وانگ از دپارتمان مهندسی سیستم‌های صنعتی و تولید ، در دانشگاه تگزاس در آرلینگتون ، آرلینگتون و استفان وانگ از دانشگاه پزشکی و دندان‌پزشکی نیوجرسی ، در New توضیح می‌دهند که الگوریتم ‌های پیش‌بینی حمله صرع فعلی نیازمند دانش قبلی از الگوهای پیش از توقیف patient's ( EEG ) هستند . این امر معمولا ً آن‌ها را به طور کامل غیر عملی می‌کند زیرا EEGs پیش از توقیف به ندرت در جزئیات یا تعداد لازم موجود هستند .
منبع سایت علم روز

آردینی اوخو
جمعه 28 دی 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

طبق مطالعه جدیدی که در مجله " رادیولوژی" در مجله " رادیولوژی " منتشر شده‌است ، بیماران مبتلا به شایع‌ترین شکل صرع کانونی ، ارتباطات غیرعادی و غیرعادی را در مغز خود دارند که می‌تواند نشانه‌هایی در مورد تشخیص و درمان داشته باشد.
صرع لوب گیجگاهی می‌تواند با seizures ناشی از بخش‌های موقتی که در هر طرف مغز درست بالای گوش قرار دارند مشخص شود . پیش از این ، کارشناسان بر این باور بودند که این شرایط مربوط به آسیب‌های مجزا در لوب گیجگاهی ، مانند هیپوکامپ ، می‌باشد . اما تحقیقات اخیر ، شبکه مد پیش‌فرض ( dmn ) را نشان داده‌اند ، مجموعه‌ای از مناطق مغزی که در طول introspection آزاد عمل فعال شده و در طول رفتار هدف محور فعالیت می‌کنند . dmn شامل چندین هاب است که در طول حالت استراحت فعال‌تر هستند .
برای یادگیری بیشتر ، پژوهشگران از تصویربرداری تانسور انتشار ، نوعی MRI که حرکت را ردیابی می‌کند ، یا انتشار ، آب در ماده سفید brain's ، فیبرهای عصبی که سیگنال‌ها را در مغز منتقل می‌کنند ، انجام دادند . گروه مطالعه متشکل از ۲۴ بیمار مبتلا به صرع لوب گیجگاهی که برای جراحی قرار گرفته بودند تا محل توقیف آن‌ها را از آنجا خارج کند. محققان این افراد را با ۲۴ کنترل سالم با استفاده از یک پروتکل MRI که به یافتن موضوعات سفید با تصویربرداری از انتشار در رزولوشن بالا اختصاص داشت ، مقایسه کردند . داده‌ها با یک تکنیک جدید آنالیز شدند که ارتباطات ساختاری در مغز را شناسایی و آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد .
بیماران مبتلا به صرع لوب گیجگاهی می‌تواند در مقایسه با کنترل‌های سالم ، به میزان ۲۲ درصد تا ۴۵ درصد در میان مناطق of به میزان ۲۲ درصد کاهش یابد .
استیون M می‌گوید : " با استفاده از آر آی آر ، ما تغییراتی را در اتصال ساختاری فراتر از لوب گیجگاهی میانی ، به ویژه در شبکه مد پیش‌فرض ، پیدا کردیم . " Stufflebeam ، M.D. ، از the A . مرکز Martinos برای تصویر برداری پزشکی در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون .
بیماران مبتلا به صرع ، علاوه بر کاهش اتصال طولانی‌مدت ، حدود ۸۵ % تا ۲۷۰ درصد افزایش در اتصال داخلی در داخل و خارج از dmn داشتند . محققان بر این باورند که این ممکن است یک سازگاری با از دست دادن ارتباطات دوربرد باشد .
دکتر Stufflebeam گفت : " افزایش ارتباطات داخلی می‌تواند نشان‌دهنده یک مکانیزم ناسازگارانه باشد که از طریق آن اتصال عصبی کلی علی‌رغم از دست دادن ارتباطات از طریق مناطق مهم هاب حفظ می‌شود ."
نتایج به‌دست‌آمده از مطالعات پیشین MRI حاکی از کاهش اتصال عملکردی در نواحی dmn در صرع لب گیجگاهی می‌باشد . محققان مطمئن نیستند که تغییرات ساختاری باعث تغییرات عملکردی شده و یا بالعکس .
دکتر Stufflebeam گفت : " احتمالا ً breakdown از میلین ، که عایق‌بندی نورون‌ها است ، باعث ایجاد وقفه در انتشار اطلاعات می‌شود ، اما ما باید مطمئن باشیم . "
دکتر Stufflebeam و همکارانش برنامه دارند تا تحقیقات خود را ادامه دهند، با استفاده از MRI های ساختاری و کارکردی با electroencephalography و magnetoencephalography برای ردیابی تغییرات انتشار و نگاه به فعالیت مغزی در زمان واقعی .
او گفت : " هدف بلند مدت ما این است که ببینیم آیا می‌توانیم از مطالعات انتشار که به جراحی پاسخ می‌دهند و چه کسی واکنش نشان می‌دهد ، پیش‌بینی کنیم . "
علایم اجتماعی در کودکان اوتیسمی ناشی از نورون‌ها بیش از حد مرتبط هستند .
مبدا :
انتشارات سلول
خلاصه :

مغز کودکان مبتلا به اوتیسم بیش از مغز کودکان در حال توسعه ارتباط بیشتری نشان می‌دهد . علاوه بر این ، مغز افرادی که بیش‌ترین علایم اجتماعی را دارند نیز the هستند . یافته‌های گزارش‌شده در دو مطالعه مستقل ، ایده غالب در این زمینه را به چالش می‌کشند که مغز autistic در ارتباطات عصبی وجود ندارد .
منبع سایت علم روز

آردینی اوخو
جمعه 28 دی 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

پیش‌بینی بهتر برای حملات صرعی از طریق رویکرد یادگیری انطباقی
مبدا :
دانشگاه تگزاس در آرلینگتون
خلاصه :
یک استاد مهندسی ، یک مدل محاسبه‌ای را ایجاد کرده‌است که می‌تواند به دقت پیش‌بینی کند که چه زمانی یک حمله صرع بر پایه اطلاعات پزشکی شخصی patient's رخ می‌دهد .
یک استاد مهندسی از UT ، یک پروفسور مهندسی ، یک مدل محاسبه‌ای را توسعه داده‌است که می‌تواند به دقت پیش‌بینی کند که چه زمانی یک حمله صرع بر پایه اطلاعات پزشکی شخصی patient's رخ می‌دهد .
تحقیقاتی که توسط Shouyi وانگ ، استادیار دپارتمان مهندسی سیستم‌های صنعتی و تولید انجام شد، در مقاله " پیش‌بینی صرع آنلاین " با استفاده از یک رویکرد یادگیری انطباقی " در نشریه IEEE در زمینه دانش و اطلاعات داده شده‌است .
مدل Wang's electroencephalography ، یا EEG ، خوانش را از یک فرد تجزیه و تحلیل می‌کند تا حمله‌های آینده را پیش‌بینی کند . او گفت که هشدارهای اولیه می‌تواند باعث شود که بیمار بتواند از دارو برای مبارزه با یک حمله قریب‌الوقوع استفاده کند .
" چالش پیش روی پیش‌بینی ضبط این بوده‌است که هر فرد مبتلا به صرع ، متفاوت است . برخی از بیماران روزانه چندین بار مورد حمله قرار می‌گیرند . وانگ گفت : " برخی دیگر سال‌ها بدون تجربه دچار حمله خواهند شد ، اما اگر ما از readings EEG برای ایجاد پروفایل داده‌های شخصی استفاده کنیم ، بهتر است درک کنیم که چه اتفاقی برای آن فرد می‌افتد ."
صرع یکی از شایع‌ترین اختلالات عصبی است که با حمله‌های مکرر مشخص می‌شود . به گفته بنیاد صرع ملی ، حدود ۱۰ درصد از مردم آمریکا در هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم حدود ۳ میلیون آمریکایی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند که حدود ۱۰ درصد از جمعیت آمریکا در طول زندگی خود دچار حمله می‌شوند .
وانگ با Wanpracha آرت Chaovalitwongse از دانشگاه واشنگتن و استفان وانگ از دانشگاه پزشکی Rutgers رابرت وود جانسون برای این تحقیق هم‌کاری کرد .
وانگ گفت که نشانه‌های اولیه حاکی از آن هستند که مدل محاسباتی جدید می‌تواند ۷۰ درصد دقت داشته باشد و یا بهتر باشد و یک افق پیش‌بینی حدود ۳۰ دقیقه قبل از وقوع تشنج واقعی ارایه دهد .
مدل فعلی ، داده‌ها را از طریق یک کلاه جاسازی‌شده با سیم EEG جمع‌آوری می‌کند . این تیم در حال تلاش برای توسعه یک کلاهک بسیار مزاحم است که خوانش را به یک جعبه برای دانلود و یا انتقال داده آسان ارسال و ارسال می‌کند .
ویکتوریا چن ، استاد و رئیس اداره مهندسی سیستم‌های تولید و تولید ، گفت که کار Wang's در حوزه بیوانفورماتیک به بسیاری از افراد مبتلا به صرع ، امید دارد .
چن گفت : " این مدل محاسبه‌ای ممکن است برای پیش‌بینی سایر قسمت‌های تهدید شده از بیماری‌ها به کار رود . "
وانگ گفت که مدل او براساس یک چارچوب آموزشی تطبیقی ساخته شده‌است و قادر به دستیابی به عملکرد پیش‌بینی دقیق‌تر و دقیق‌تر برای هر بیمار با جمع‌آوری اطلاعات پزشکی شخصی و شخصی است .
وانگ گفت : " ما به عنوان یک جامعه واقعا ً در نگاه کردن به این تصویر بزرگ بسیار خوب بوده‌ایم . اما ما تنها شروع به شخصی کردن این اطلاعات برای افرادی کرده‌ایم که همگی متفاوت هستند ."
یافته‌های تحقیق حاکی از تغییر ارتباطات مغزی در بیماران صرع است.
مبدا :
انجمن رادیولوژی در آمریکای شمالی
خلاصه :
به گفته یک مطالعه جدید ، بیماران مبتلا به شایع‌ترین شکل صرع کانونی ، ارتباطات غیرعادی و غیرعادی را در مغز خود دارند که می‌تواند سرنخ‌هایی به سمت تشخیص و درمان ارائه کند .

طبق مطالعه جدیدی که در مجله " رادیولوژی" در مجله " رادیولوژی " منتشر شده‌است ، بیماران مبتلا به شایع‌ترین شکل صرع کانونی ، ارتباطات غیرعادی و غیرعادی را در مغز خود دارند که می‌تواند نشانه‌هایی در مورد تشخیص و درمان داشته باشد.
منبع سایت علم روز

آردینی اوخو
جمعه 28 دی 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

تحقیق - - اولین مورد استفاده از موارد مورد تایید کالبد شکافی برای بررسی اثرات بلند مدت آسیب‌های سر - - از یک همبستگی پشتیبانی می‌کند که تنها می‌تواند در مطالعات قبلی مورد بررسی قرار گیرد ، که روش‌های تشخیصی قطعی نداشتند .
تحلیل بیش از ۲۱۰۰ پرونده نشان داد که افرادی که آسیب مغزی ناشی از ضربه را متحمل شده‌اند ( TBI ) با از دست دادن آگاهی بیشتر از پنج دقیقه به طور متوسط ۲ / ۲ سال زودتر از کسانی که TBI را تجربه نکرده بودند دچار زوال عقل شدند .
یافته‌ها در میان نگرانی عمومی در رابطه با ایمنی ورزش‌های برخوردی مانند فوتبال ، عمدتا ً ناشی از افشای این موضوع هستند که برخی بازیکنان سابق NFL ممکن است آسیب دائمی به مغز خود از تاثیرات مکرر سر داشته باشند . اما نویسندگان مطالعه به آن‌ها هشدار می‌دهند که هنوز هم فرآیندهای ویژه‌ای را که TBI به نظر می‌رسد با بیماری Alzheimer's مرتبط باشد ، نمی‌دانند و قادر نیستند در موارد انفرادی پیش‌بینی کنند که احتمال بیشتری دارد که دچار زوال عقل در زندگی شوند .
TBI و آلزایمر
دکتر "مونرو " ، که سرپرستی این مطالعه را بر عهده دارد ، گفت : " ما باید آگاه باشیم که آسیب مغزی یک عامل خطر است ، اما والدین می‌توانند کودکان خود را از ورزش دور نگه دارند ، زیرا آن‌ها می‌ترسند که ضربه مغزی منجر به زوال عقل شود ."
مطالعه انجام‌شده در عصب روان‌شناسی ، با مطالعات قبلی در خصوص درجه ارتباط ، با برخی از گزارش‌های تاریخ TBI می‌تواند شروع of را تا نه سال تسریع کند و تحقیقات دیگری که هیچ ارتباطی بین این دو را نیافته اند ، متفاوت است . با این حال ، آن مطالعات از روش‌های کم‌تر قطعی برای تشخیص جنون استفاده کردند ، که این امکان را افزایش می‌دهد که داده‌های بیمارانی که مبتلا به بیماری Alzheimer's هستند را شامل شود .
تحقیقات بیشتری برای پاسخ به سوالات متعددی که توسط یافته‌های جدید مطرح نشده اند ، از جمله آنچه که در طی یک TBI رخ می‌دهد که ممکن است بعدا ً در طول زندگی برای برخی افراد نقش داشته باشد، چه عوامل دیگری نقش بازی می‌کنند و چه کسی بیش‌ترین آسیب را دارد . دانشمندان تصور می‌کنند که التهاب در مغز به دنبال a رخ می‌دهد ، که ممکن است صحنه را برای توسعه بعدی of تنظیم کند ، و عوامل ژنتیکی دیگر و عوامل ناشناخته و عوامل خطر احتمالا ً درگیر هستند .
اما حل این اسرار ممکن است چند دهه طول بکشد و فقدان تاریخچه دقیق ‌تری که در بسیاری از بیماران نگهداری می‌شود را به خود اختصاص دهد . دکتر Cullum گفت که اغلب محققان بالینی سوابق آسیب‌های مغزی کامل را بر روی شرکت کنندگان خود ثبت نکرده اند ، که این توانایی دانشمندان را در ترسیم نتیجه‌گیری‌های عمیق در مورد این که چگونه ممکن است بر تعدادی از شرایط عصبی و عصبی تاثیر بگذارد ، محدود کرده‌است .
پیشرفت‌هایی در این جبهه حاصل شده‌است . در ارتباط با دکتر Cullum ، محققان دیگر از موسسه مغز O ' Donnell در مطالعاتی دست دارند که ممکن است به آشکار کردن نقش آسیب مغزی در شرایط دیگر مانند افسردگی کمک کنند و دانشمندان را قادر به ارزیابی میزان شیوع بیماری‌های دامی به عنوان سن شرکت‌کنندگان مطالعه کنند . به علاوه ، شروع به جمع‌آوری تاریخ‌های مربوط به ضربه مغزی در ۳۲۰۰۰ نفر از ورزش‌کاران خود کرده‌است .
دکتر Cullum گفت : " اما ما باید ۴۰ تا ۵۰ سال صبر کنیم تا این ورزش‌کاران دانشگاهی در دهه ۶۰ و ۷۰ سالگی به تحصیل بپردازند و نتیجه را بدانند . ما اکنون به محققین نیاز داریم تا این اطلاعات را به عنوان بخشی از مطالعات روتین خود جمع‌آوری کنند . تا زمانی که جزئیات بیشتری داشته باشیم ، تنها چیزی که می‌توانیم به آن نگاه کنیم همبستگی هستند ."
شروع بیماری Alzheimer's : اهمیت سابقه خانوادگی
مبدا :
دانشگاه مک گیل
خلاصه :

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که فرد به سنی می‌رسد که در آن والد آن‌ها اولین نشانه‌های of را نشان می‌دهد ، بیشتر احتمال دارد که they بر روی plaques داشته باشند، علت کاهش شناختی مرتبط با این بیماری در مغز آن‌ها .
منبع سایت علم روز

آردینی اوخو
سه شنبه 25 دی 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

سپس محققان سلول‌های پوست را با برنامه‌ریزی مجدد آن‌ها برای عمل به عنوان سلول‌های بنیادی " ریست " می‌کنند. چنین سلول‌هایی که سلول‌های بنیادی پرتوان القاشده نامیده می‌شوند , قادر به توسعه هر نوع سلول هستند .
در نتیجه , یانگ و همکارانش توانستند شبکه‌هایی ایجاد کنند که همان آرایش ژنتیکی را داشتند که بیماران از آن‌ها نمونه‌های پوستی جمع‌آوری کرده بودند .
سلول‌های رشد یافته از بیماران آلزایمری تمایل مشابهی به تولید مقدار اضافی بتا آمیلوئید و پیش‌ساز پروتئین تاو دارند که در سلول‌های مغز افراد مبتلا به بیماری دیده می‌شود . این امر امکان اندازه‌گیری بتا آمیلوئید و پروتئین تاو در این نورون‌ها را فراهم کرده‌است .
هدف از انجام این تحقیق بررسی عملکرد پروتئین تاو و پروتئین تاو در این سلول‌ها می‌باشد .
دانشمندان یک ترکیب را مورد آزمایش قرار دادند که در مطالعات حیوانی به منظور تثبیت و افزایش عملکرد یک مجمع پروتئینی به نام آفت نشان داده شده‌بود .
این برنامه یک بازیگر کلیدی در هدایت این است که چگونه بسته‌های " بسته‌ها " در حال انتقال به مقصد درست هستند .
یانگ گفت : " این شبکه می‌تواند به عنوان یک نوع سرویس بسته همراه با پروتئین‌هایی که به عنوان برچسب بسته عمل می‌کنند , باشد . "
محققان دریافته اند که این ترکیب , موسوم به ترانس . این امر منجر به کاهش قابل‌ملاحظه در تولید هر دو پروتئین آمیلوئید بتا و تشکیل تجمعات پروتئین تاو می‌شود که به آسانی تجمعات را تشکیل می‌دهد .
محققان همچنین از این سلول‌ها برای آزمایش این فرضیه استفاده کردند که تولید بتا آمیلوئید باعث افزایش تولید این پروتئین می‌شود .
به نظر می‌رسد تجمع این دو پروتئین به هم متصل باشد . دانشمندان از ابزار ویرایش ژن برای ایجاد سلول‌هایی که پیش‌ساز آمیلوئید بتا نبودند , استفاده کردند . با این وجود این ترکیب همچنان موثر است . این نتیجه نشان می‌دهد که این مسیر ممکن است بدون کمک بتا آمیلوئید کار کند .
یانگ گفت : " یافته‌ها حاکی از آن است که چیزی رو به بالا بر تولید بتا آمیلوئید و فسفریله کردن تاو پروتئین تاثیر می‌گذارد . " " بنابراین یک چیزی که ما می‌خواهیم ادامه دهیم , استفاده از این خطوط سلولی برای شناسایی این است که این نقص رو به بالا چه چیزی ممکن است باشد و آیا می‌تواند یک هدف برای درمان‌های جدید برای درمان آلزایمر باشد . "
یانگ اشاره کرد که هم‌کاری میان دانشمندان چیزی است که زمینه تحقیقات بیماری آلزایمر را پیش می‌برد .
در میان کسانی که در این پروژه هم‌کاری داشتند , لارنس اچ .
آسیب مغزی ممکن است خطر آلزایمر را زودتر افزایش دهد
منبع :
مرکز پزشکی جنوب
خلاصه :
براساس یک مطالعه جدید , ضربات مغزی و آسیب‌های دیگر مغزی ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را زودتر افزایش دهند .
براساس مطالعه‌ای که از پیتر اودانل در جنوب غربی گزارش شده‌است , ضربه مغزی و آسیب‌های دیگر مغزی ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را زودتر افزایش دهند . موسسه مغز .
این پژوهش - - اولین کسی که از موارد تایید کالبد شکافی بیماری آلزایمر استفاده می‌کند تا اثرات طولانی‌مدت آسیب‌های سر را بررسی کند - همبستگی را پشتیبانی می‌کند که تنها می‌تواند در مطالعات قبلی مشاهده شود که فاقد روش‌های تشخیصی قطعی است .

بررسی بیش از سه مورد نشان داد که افرادی که آسیب مغزی تروماتیک ( tbi ) را با از دست دادن آگاهی بیشتر از ۵ دقیقه تشخیص دادند , در مقایسه با افرادی که دچار tbi نبودند , دچار زوال عقل شدند .
منبع سایت علم روز

آردینی اوخو
سه شنبه 25 دی 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

انجمن Alzheimer's و دیگران مدلسازی کرده‌اند که چگونه تاثیر تاخیر در آغاز بعد از میلاد تا پنج سال می‌تواند تعداد موارد را تا سال ۲۰۵۰ به حدود ۵۰ درصد کاهش دهد. ما می‌خواهیم کاری را انجام دهیم که ما می‌توانیم آن را به واقعیت تبدیل کنیم ."
داده‌های مربوط به این مطالعه از ۱، ۳۲۹ مرد که در مطالعه دوقلوها دوران جنگ ویتنام شرکت کرده بودند، جمع‌آوری شد ( vesta ) . vesta یک نمونه ملی قابل‌مقایسه با مردان آمریکایی در محدوده سنی خود با توجه به ویژگی‌های سلامتی و سبک زندگی است . تقریبا ً ۹۰ درصد از افراد در این آنالیز در دهه ۵۰ بودند . تشخیص سال بعد از میلاد ، براساس دیدگاه Jak - بوندی ، و رویکرد روان‌پزشکی عصبی ، صورت‌گرفته است .
مطالعه سلول‌های بنیادی به رویکرد جدید به بیماری Alzheimer's اشاره دارد
یک ترکیب آزمایشی باعث کاهش تولید پروتیین‌های سمی شده در مرگ سلول‌های مغزی در بیماری Alzheimer's شد .
مبدا :
دانشگاه علوم پزشکی واشینگتن / uw
خلاصه :
بهبود قاچاق پروتیین‌های سلول مغز برای کاهش آلودگی سمی ، امکاناتی برای درمان‌های جدید در برابر بیماری Alzheimer's فراهم می‌کند .
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بهبود قاچاق پروتیین‌های سلولی در سلول‌های مغزی ، امکان درمان‌های جدید و حتی پیش‌گیری از بیماری Alzheimer's را در دست دارد .
محققان دریافتند که ترکیبی که رفت و آمد پروتیین‌های درون سلول‌ها را افزایش می‌دهد ، تولید کنندگان دو پروتئینی است که در مرگ سلولی مغز دخیل هستند .
خسارت به آسیب و تخریب سلول‌های مغزی که زیربنای این نوع رایج زوال عقل است.
این اختلال بیش از ۵ میلیون آمریکایی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . آن باعث از دست دادن حافظه ، تفکر ، یافتن راه یافتن ، مهارت‌های استدلالی و دیگر مشکلات ناتوان‌کننده‌ای می‌شود . این بیماری با زمان بدتر می‌شود . پیری یک عامل خطر بزرگ است .
بافت مغز از افراد مبتلا به بیماری Alzheimer's ، clumping از دو نوع پروتئین را نشان می‌دهد . اول ، بتا amyloid در خارج از سلول‌های مغز جمع می‌شود و دیگری به نام تاو پروتیین در سلول‌ها جمع می‌شود. هر دوی این پروتئین‌های سمی تصور می‌شود که باعث مرگ سلولی می‌شود که در Alzheimer's دیده می‌شود .
تحقیقات اخیر حاکی از آن است که این پروتین ها به دلیل نقص در سیستمی که پروتئین‌های موجود در داخل سلول را ایجاد می‌کنند تجمع می‌کنند . این پروتیین‌ها در بسته‌های bound به نام endosomes منتقل می‌شوند .
سیستمی که آن‌ها را در اطراف سلول می‌فرستد ، شبکه endosomal است . برای این که پروتئین‌ها به درستی پردازش ، حذف یا بازیافت شوند ، این سیستم باید درست عمل کند .
در مطالعه جدید گزارش‌شده در این هفته ، تیم تحقیقاتی به سرپرستی پزشکی uw از سلول‌های مغز انسان که از سلول‌های بنیادی تشکیل شده‌اند استفاده کردند . نتایج نشان داد که ترکیبی که عملکرد شبکه endosomal را تقویت می‌کند به طور قابل‌توجهی تولید هر دو amyloid را کاهش می‌دهد و a of تاو می‌باشد . این مطالعه در روز اول مارس در گزارش‌های سلول بنیادی جنینی منتشر خواهد شد .
نویسنده اصلی جسیکا یانگ ، استادیار پاتولوژی در دانشکده پزشکی uw در سیاتل است . او عضو موسسه uw برای سلول‌های بنیادی و پزشکی احیا کننده است.
او اشاره کرد که یافته‌ها نشان می‌دهند که هدف قرار دادن نقص در شبکه endosomal ، از طریق کشف دارو یا سایر داروها ، مانند درمان ژن ، می‌تواند یک استراتژی امیدبخش در برابر بیماری Alzheimer's باشد .

در این مطالعه ، یانگ و همکارانش سلول‌های پوست از بیماران مبتلا به بیماری Alzheimer's و بیمارانی که هیچ نشانه‌ای از جنون نداشتند به دست آوردند . از آنجا که همه سلول‌های person's همان ژنوم را دارند ، سلول‌های پوست از بیماران مبتلا به Alzheimer's دارای همان جهش‌های ژنتیکی هستند که بر سلول‌های مغز بیمار تاثیر می‌گذارند .
منبع سایت علم روز

آردینی اوخو
سه شنبه 25 دی 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

تجمع of intercellular بر روی plaques دو نشانه از بعد از میلاد است که منجر به مرگ نورون‌ها و از دست دادن توانایی‌های ادراکی می‌شود . با این حال ، بیان of و tangles در توسعه سال بعد از میلاد بسیار دیر است ، در حالی که تغییرات epigenome ممکن است خیلی زودتر اتفاق بیافتد و اهداف حمله به داروها را نشان دهد .
نویسندگان تاکید کردند که این مطالعه درمان بعد از میلاد را پیشنهاد نمی‌کند بلکه امکان یافتن راه‌هایی برای جلوگیری از مرگ سلول‌های عصبی و افزایش کیفیت پیری است . آزمایش‌ها آتی آن‌ها کشف تغییرات فیزیولوژیکی است که باعث کاهش of به ویژه در مغز بعد از میلاد می‌شوند ، اما نه در مغز با سن نرمال .
این اثر توسط موسسه ملی بهداشت تاسیس شد ( R۰۱ - NS۰۷۸۲۸۳ ، AG۱۰۱۲۴ ، AG۱۷۵ )
دیگر نویسندگان کتاب از گرگ دوناهیو ، آمیت Berson ، Yemin Lan ، الکس Amlie ، گرگ B ، جان B . تولدو ، Sager J . Gosai ، برایان دی . گریگوری ، جان Q . Trojanowski ، و لی - سن وانگ ، همگی اهل پن بودند.
امتیاز ریسک polygenic ممکن است ریسک Alzheimer's در جمعیت‌های جوان را شناسایی کند .
شناسایی اولیه ممکن است منجر به درمان زودتر و موثرتر شود.
مبدا :
دانشگاه کالیفرنیا - سن دیگو
خلاصه :
برای اولین بار دانشمندان مشخص کرده‌اند که یک بیماری Alzheimer's ( AD ) ، امتیاز ریسک polygenic را می‌توان برای شناسایی صحیح بزرگسالان با اختلال شناختی خفیف ( MCI ) که تنها در دهه ۵۰ بودند ، مورد استفاده قرار داد .
برای اولین بار ، یک تیم بین‌المللی از دانشمندان که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو انجام شد ، مشخص کرده‌اند که یک بیماری Alzheimer's ( AD ) می‌تواند برای تشخیص صحیح بزرگسالان با اختلال شناختی خفیف ( MCI ) مورد استفاده قرار گیرد . MCI یک پری کورسور بعد از میلاد تلقی می‌شود .
یافته‌ها در روز ۲۷ فوریه در نسخه آنلاین رشته روانشناسی مولکولی منتشر شد .
امتیاز ریسک polygenic بعد از میلاد از مطالعات مرتبط با ژنوم به همراه ترکیبی از ژن‌ها مطابق با ارتباط of تک نوکلیوتیدی ( SNPs ) با بعد از میلاد ایجاد شد . SNPs تغییراتی از یک قطعه منفرد nucleotide یا DNA هستند که در یک موقعیت خاص در ژنوم رخ می‌دهد . تنوع SNP در اطلاعات ژنومی در تمام انسان‌ها وجود دارد که حساسیت فردی را به بیماری تحت‌تاثیر قرار می‌دهد .
ویلیام اس گفت : " مطالعات جاری پس از میلاد مسیح به طور معمول در بزرگسالان در ۷۰ سالگی رخ می‌دهد ، اما فرآیند pathological بعد از میلاد ، دهه‌ها قبل از آغاز زوال عقل آغاز می‌شود . " Kremen ، PhD ، استاد روان‌پزشکی و رئیس مرکز ژنتیکی پیری در دانشکده پزشکی سن دیگو ، با تمرکز بر روی یک جمعیت جوان با اختلال شناختی ، ممکن است بهتر بتوانیم بیماران را برای مداخلات زود بحرانی و آزمایش‌های بالینی شناسایی کنیم ."
Kremen و تیم دریافتند که فردی با نمره خطر polygenic در ۲۵ درجه بالاتر ۲.۵ تا ۳ برابر بیشتر از کسی است که امتیاز بالایی در پایین‌ترین چارک داشته باشد . علائم MCI را می‌توان با دشواری با واژه به یاد آورد ، انتصابات را فراموش کرد، و یا اغلب وسایل شخصی خود را از دست می‌دهد . نوع MCI که بیش‌ترین ارتباط با از دست رفتن حافظه دارد ، amnestic MCI نامیده می‌شود .
با توجه به انستیتو ملی پیری ، افراد بیشتری با MCI نسبت به کسانی که بدون آن به توسعه Alzheimer's ادامه می‌دهند . تقریبا ً هشت نفر از هر ۱۰ نفر که با تعریف of MCI مناسب هستند در عرض هفت سال بیماری Alzheimer's را توسعه دادند .
Kremen گفت : " تیم تحقیق ما متوجه شد که امتیاز polygenic می‌تواند افراد را با اختلال شناختی خفیف از افرادی که به طور شناختی عادی هستند ، متمایز کند .

Kremen افزود که در حالی که این تست هنوز برای پزشکان مراقبت‌های اولیه در دسترس نیست ، ممکن است ابزار مهمی برای کمک به محققان در پیش‌بینی MCI و AD باشد ، و در نهایت تعداد موارد آتی را کاهش دهد .
منبع سایت علم روز

آردینی اوخو
سه شنبه 25 دی 1397
بؤلوملر :