روابط بلند مدت و کوتاه‌مدت در ابتدا قابل‌تشخیص نبود.
محققان دریافتند که مسیر پس از آشنایی با کسی برای مدتی از هم دور می‌شود .
تاریخ :
۱۴ مه ۲۰۱۸
مبدا :
دانشگاه کالیفرنیا - دیویس
خلاصه :
تحقیقات نشان می‌دهد که روابط بلند مدت و کوتاه‌مدت در ابتدا تقریبا ً یک‌سان به نظر می‌رسند . در برخی موارد ، علاقه رمانتیک تمایل به فلات و کاهش در روابط کوتاه‌مدت دارد .
اشتراک :

داستان کامل


روابط بلند مدت و کوتاه‌مدت از هم دیگر متفاوت هستند . برخی از مردم نوع افرادی هستند که می‌خواهند ازدواج کنند ؛ برخی دیگر در درجه اول برای سکس خوب هستند .
حداقل ، توضیح دهید که عقل سلیم چه طور پیش می‌رود . اما تحقیقات جدید از دانشگاه کالیفرنیا ، دیویس حاکی از آن است که - در ابتدا روابط کوتاه‌مدت و کوتاه‌مدت ممکن است کمابیش شبیه هم باشد .
زمانی که دوره زمانی کامل یک رابطه کوتاه‌مدت و بلند مدت را بررسی می‌کنید - - از لحظه‌ای که کسی را ملاقات می‌کنید تا زمانی که رابطه به پایان برسد - - مدتی طول می‌کشد تا تفاوت‌ها در روابط کوتاه‌مدت و بلند مدت پدیدار شوند .
Paul Eastwick ، استادیار روانشناسی در دانشگاه دیویس دیویس که نویسنده اصلی یک مطالعه جدید است که در مجله روان‌شناسی تجربی منتشر شده‌است : " خطوط سیر بلند مدت و کوتاه‌مدت معمولا ً بعد از اینکه کسی را برای هفته‌ها یا ماه‌ها شناخته‌اند از هم جدا می‌شوند . "
" در ابتدا ، هیچ مدرک محکمی وجود ندارد که مردم بتوانند تشخیص دهند که آیا یک رابطه مشخص بلند مدت و یا کوتاه‌مدت و یا کوتاه‌مدت خواهد بود ."
بیش از ۸۰۰ نفر مورد نظرسنجی قرار گرفتند
Eastwick و همکارانش بیش از ۸۰۰ نفر را از گستره وسیعی از سنین مورد بررسی قرار دادند . آن‌ها از یک بررسی " بازسازی روابط " استفاده کردند که در آن مردم رویدادها و تجربیاتی را که در روابط کوتاه‌مدت و بلند مدت خود داشتند ، تکثیر می‌کنند .
به طور مهمی ، Eastwick و همکارانش از شرکت کنندگان خواستند تا این روابط را از همان ابتدا بازسازی کنند . این روش از رویکرد " علوم رابطه " استاندارد متفاوت است ، که زمانی شروع به مطالعه افرادی می‌کند که در حال حاضر در یک رابطه قرار دارند .
Eastwick افزود : " برخی از جالب‌ترین لحظات این روابط پس از آن اتفاق می‌افتد که شما چهره فرد را ملاقات می‌کنید ، اما قبل از هر چیز دیگری این اتفاق می‌افتد . یا چقدر به این شخص علاقه دارم ؟ این نقطه در اطراف این نقطه است که روابط کوتاه‌مدت و بلند مدت شروع به دور کردن می‌کند، و از نظر تاریخی ، ما داده‌های کمی در این دوره زمانی خاص داریم ."
محققان دریافتند که علاقه رمانتیک به نرخ یک‌سان در هر دو رابطه کوتاه‌مدت و بلند مدت افزایش می‌یابد . اما در برخی موارد ، علاقه رمانتیک به فلات و کاهش در روابط کوتاه‌مدت متمایل می‌شود ، در حالی که در روابط بلند مدت ، به بالا رفتن و رسیدن به اوج بالاتر ادامه می‌دهد .
لحظه‌ای که دو خط سیر شروع به واگرا شدن می‌کنند ، چه زمانی است ؟ به طور متوسط ، در مورد زمانی اتفاق می‌افتد که رابطه شروع به رابطه جنسی می‌کند .
" مردم برای اولین بار با برخی از شرکا جمع می‌شوند و فکر می‌کنند که این بسیار خوب است . Eastwick گفت : " مردم سعی کردند آن تجربیات را به روابط بلندمدت تبدیل کنند . اینها آن‌هایی بودند که کوتاه‌مدت بودند ."
این مطالعه ، تغییر جدیدی را در تمایز بین شریک پایدار ، بلند مدت و شریک هیجان‌انگیز ، کوتاه‌مدت ارایه می‌دهد . در زندگی واقعی ، افراد ممکن است به روابط کوتاه‌مدت پایان دهند زمانی که " کمی " به طرف مقابل جذب می‌شوند - - به اندازه‌ای که رابطه جنسی داشته باشند ، اما شاید زیاد طول نکشد . روابط بلند مدت ممکن است آن‌هایی باشند که به طور خاص هیجان‌انگیز و جذاب می‌شوند و به چیزی پایدار و ماندگار تبدیل می‌شوند .




جمعه 7 تیر 1398
بؤلوملر :