ریچل گفت : " این یافته برای علم درک حس بویایی بسیار مهم است . " این اولین مدرک واضح و مستقیم است . "
هرز هرز به عنوان یکی از پنج احساس , یک توانایی مهم است , نه تنها برای تجربه و لذت بردن از جهان , بلکه برای دریافت اطلاعات در مورد خطر , مانند آتش‌سوزی در آن نزدیکی و یا غذای فاسد و برای عملکردهای اساسی مانند خوردن غذا . تغییر در مفهوم در طول روز می‌تواند همه این قابلیت‌ها را تحت‌تاثیر قرار دهد .
در واقع هرز , یک متخصص در حس بویایی , یافته‌های هم‌کاری را با متخصص خواب , مری دیل , استاد براون روان‌پزشکی و رفتار انسانی , نشان داد . یک مطالعه بزرگ‌تر با این فرضیه انجام می‌شود که زمان‌بندی شبانه‌روزی و عادات خواب ممکن است عادت‌های غذایی نوجوانان را تحت‌تاثیر قرار دهد و به طور بالقوه به چاقی کمک کند . بوی مربوط به مصرف غذا است .
سه روز
برای انجام این تحقیق , دو هفته قبل از ارائه گزارش به آزمایشگاه خواب بیمارستان بردلی, محققان از پسران و دخترانی که در این تحقیق شرکت داشتند , استفاده کردند . بعد از یک شب سازگاری در آزمایشگاه , نوجوانان هفته‌ای یک هفته را شروع کردند که در آن خواب آن‌ها چهار ساعت بعد به خواب می‌رفت . "
همه آن‌ها همراه با افراد دیگر و کارکنان در فضای نیمه‌تاریک زندگی می‌کردند . هدف جدا کردن آن‌ها از اختلالات خواب معمولی و از نشانه‌های بیرونی زمانبندی شبانه‌روزی بود . به این ترتیب , می ‌توان گفت که ریتم‌های ذاتی و درونی آن‌ها را می‌توان اندازه‌گیری کرد , زیرا ممکن است حساسیت حس بویایی آن‌ها در تمام دوران ( علاوه بر سایر معیارها , مانند دریافت غذا ) اندازه‌گیری شود .
تیم با تشخیص سطوح هورمونی ملاتونین در بزاق , ریتم شبانه‌روزی را اندازه‌گیری کرد . ترشح ملاتونین یک ساعت قبل از نیاز به خواب شروع می‌شود . آن‌ها حساسیت بوی را با استفاده از چوب صنوبر ارزیابی کردند . هر بار که از چوب استفاده می‌کردند , محققان می‌توانند غلظت آستانه بویی را که نوجوانان می‌توانستند تشخیص دهند , تعیین کنند . هر سه ساعت بو می‌کشید و نوجوانان بیدار می‌شدند .
ریتم بو
افراد در طول چرخه شبانه‌روزی و زمانی که به اوج خود رسیدند , به میزان زیادی تغییر کردند . اما الگوهای واضحی به صورت جداگانه و کلی وجود داشت . یکی از آن‌ها این بود که واریانس یک ریتم شبانه‌روزی را نشان می‌دهد و دیگری آن این بود که حساسیت بو هرگز به خوبی در " شب بیولوژیکی " یا دوره پس از شروع ملاتونین در زمانی که افراد به احتمال زیاد در خواب هستند و احتمالا ً به احتمال زیاد در حال خوردن است , به خوبی دیده نمی‌شود . از نظر ساعت , از حدود ساعت هشت تا دوازده است.
او گفت : " بنابراین ما آزمایش‌هایی را بر روی هر کودک انجام داده‌ایم و هر یک دارای یک فاز شبانه‌روزی مرتبط با آن است . " " در اینجا یک ریتم وجود دارد , و این صاف نیست و یا همیشه آن را حس می‌کنید . حس بویایی شما به شیوه‌ای قابل‌پیش‌بینی تغییر می‌کند , هر چند که برای هر کودک یک‌سان نیست . "
این یافته‌ها باید به متخصصان بالینی و محققانی که به دنبال ارزیابی حس بویایی بیمار هستند , توجه داشته باشد . این مطالعه نشان می‌دهد که حساسیت ممکن است ذاتا ً در یک قرار بعد از ظهر نسبت به صبح زود بالاتر باشد .

هرز هرز مورد توجه قرار گرفت . یک دهه پیش , متوجه شده‌بود که حس بویایی همه , اما در طول خواب خفه می‌شود . اکنون شواهدی وجود دارد که حس بویایی در طول یک چهارم چرخه شبانه‌روزی ضعیف است . هرز هرز تاکید می‌کند که ارزش آژیر خطر دود قابل شنیدن است , زیرا ممکن است حداقل در ساعات اولیه صبح یک شاخص ضعیف از خطر باشد .
منبع سایت علم روز

یکشنبه 30 دی 1397
بؤلوملر :