طبق مطالعه جدیدی که در مجله " رادیولوژی" در مجله " رادیولوژی " منتشر شده‌است ، بیماران مبتلا به شایع‌ترین شکل صرع کانونی ، ارتباطات غیرعادی و غیرعادی را در مغز خود دارند که می‌تواند نشانه‌هایی در مورد تشخیص و درمان داشته باشد.
صرع لوب گیجگاهی می‌تواند با seizures ناشی از بخش‌های موقتی که در هر طرف مغز درست بالای گوش قرار دارند مشخص شود . پیش از این ، کارشناسان بر این باور بودند که این شرایط مربوط به آسیب‌های مجزا در لوب گیجگاهی ، مانند هیپوکامپ ، می‌باشد . اما تحقیقات اخیر ، شبکه مد پیش‌فرض ( dmn ) را نشان داده‌اند ، مجموعه‌ای از مناطق مغزی که در طول introspection آزاد عمل فعال شده و در طول رفتار هدف محور فعالیت می‌کنند . dmn شامل چندین هاب است که در طول حالت استراحت فعال‌تر هستند .
برای یادگیری بیشتر ، پژوهشگران از تصویربرداری تانسور انتشار ، نوعی MRI که حرکت را ردیابی می‌کند ، یا انتشار ، آب در ماده سفید brain's ، فیبرهای عصبی که سیگنال‌ها را در مغز منتقل می‌کنند ، انجام دادند . گروه مطالعه متشکل از ۲۴ بیمار مبتلا به صرع لوب گیجگاهی که برای جراحی قرار گرفته بودند تا محل توقیف آن‌ها را از آنجا خارج کند. محققان این افراد را با ۲۴ کنترل سالم با استفاده از یک پروتکل MRI که به یافتن موضوعات سفید با تصویربرداری از انتشار در رزولوشن بالا اختصاص داشت ، مقایسه کردند . داده‌ها با یک تکنیک جدید آنالیز شدند که ارتباطات ساختاری در مغز را شناسایی و آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد .
بیماران مبتلا به صرع لوب گیجگاهی می‌تواند در مقایسه با کنترل‌های سالم ، به میزان ۲۲ درصد تا ۴۵ درصد در میان مناطق of به میزان ۲۲ درصد کاهش یابد .
استیون M می‌گوید : " با استفاده از آر آی آر ، ما تغییراتی را در اتصال ساختاری فراتر از لوب گیجگاهی میانی ، به ویژه در شبکه مد پیش‌فرض ، پیدا کردیم . " Stufflebeam ، M.D. ، از the A . مرکز Martinos برای تصویر برداری پزشکی در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون .
بیماران مبتلا به صرع ، علاوه بر کاهش اتصال طولانی‌مدت ، حدود ۸۵ % تا ۲۷۰ درصد افزایش در اتصال داخلی در داخل و خارج از dmn داشتند . محققان بر این باورند که این ممکن است یک سازگاری با از دست دادن ارتباطات دوربرد باشد .
دکتر Stufflebeam گفت : " افزایش ارتباطات داخلی می‌تواند نشان‌دهنده یک مکانیزم ناسازگارانه باشد که از طریق آن اتصال عصبی کلی علی‌رغم از دست دادن ارتباطات از طریق مناطق مهم هاب حفظ می‌شود ."
نتایج به‌دست‌آمده از مطالعات پیشین MRI حاکی از کاهش اتصال عملکردی در نواحی dmn در صرع لب گیجگاهی می‌باشد . محققان مطمئن نیستند که تغییرات ساختاری باعث تغییرات عملکردی شده و یا بالعکس .
دکتر Stufflebeam گفت : " احتمالا ً breakdown از میلین ، که عایق‌بندی نورون‌ها است ، باعث ایجاد وقفه در انتشار اطلاعات می‌شود ، اما ما باید مطمئن باشیم . "
دکتر Stufflebeam و همکارانش برنامه دارند تا تحقیقات خود را ادامه دهند، با استفاده از MRI های ساختاری و کارکردی با electroencephalography و magnetoencephalography برای ردیابی تغییرات انتشار و نگاه به فعالیت مغزی در زمان واقعی .
او گفت : " هدف بلند مدت ما این است که ببینیم آیا می‌توانیم از مطالعات انتشار که به جراحی پاسخ می‌دهند و چه کسی واکنش نشان می‌دهد ، پیش‌بینی کنیم . "
علایم اجتماعی در کودکان اوتیسمی ناشی از نورون‌ها بیش از حد مرتبط هستند .
مبدا :
انتشارات سلول
خلاصه :

مغز کودکان مبتلا به اوتیسم بیش از مغز کودکان در حال توسعه ارتباط بیشتری نشان می‌دهد . علاوه بر این ، مغز افرادی که بیش‌ترین علایم اجتماعی را دارند نیز the هستند . یافته‌های گزارش‌شده در دو مطالعه مستقل ، ایده غالب در این زمینه را به چالش می‌کشند که مغز autistic در ارتباطات عصبی وجود ندارد .
منبع سایت علم روز

جمعه 28 دی 1397
بؤلوملر :