پیش‌بینی بهتر برای حملات صرعی از طریق رویکرد یادگیری انطباقی
مبدا :
دانشگاه تگزاس در آرلینگتون
خلاصه :
یک استاد مهندسی ، یک مدل محاسبه‌ای را ایجاد کرده‌است که می‌تواند به دقت پیش‌بینی کند که چه زمانی یک حمله صرع بر پایه اطلاعات پزشکی شخصی patient's رخ می‌دهد .
یک استاد مهندسی از UT ، یک پروفسور مهندسی ، یک مدل محاسبه‌ای را توسعه داده‌است که می‌تواند به دقت پیش‌بینی کند که چه زمانی یک حمله صرع بر پایه اطلاعات پزشکی شخصی patient's رخ می‌دهد .
تحقیقاتی که توسط Shouyi وانگ ، استادیار دپارتمان مهندسی سیستم‌های صنعتی و تولید انجام شد، در مقاله " پیش‌بینی صرع آنلاین " با استفاده از یک رویکرد یادگیری انطباقی " در نشریه IEEE در زمینه دانش و اطلاعات داده شده‌است .
مدل Wang's electroencephalography ، یا EEG ، خوانش را از یک فرد تجزیه و تحلیل می‌کند تا حمله‌های آینده را پیش‌بینی کند . او گفت که هشدارهای اولیه می‌تواند باعث شود که بیمار بتواند از دارو برای مبارزه با یک حمله قریب‌الوقوع استفاده کند .
" چالش پیش روی پیش‌بینی ضبط این بوده‌است که هر فرد مبتلا به صرع ، متفاوت است . برخی از بیماران روزانه چندین بار مورد حمله قرار می‌گیرند . وانگ گفت : " برخی دیگر سال‌ها بدون تجربه دچار حمله خواهند شد ، اما اگر ما از readings EEG برای ایجاد پروفایل داده‌های شخصی استفاده کنیم ، بهتر است درک کنیم که چه اتفاقی برای آن فرد می‌افتد ."
صرع یکی از شایع‌ترین اختلالات عصبی است که با حمله‌های مکرر مشخص می‌شود . به گفته بنیاد صرع ملی ، حدود ۱۰ درصد از مردم آمریکا در هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم حدود ۳ میلیون آمریکایی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند که حدود ۱۰ درصد از جمعیت آمریکا در طول زندگی خود دچار حمله می‌شوند .
وانگ با Wanpracha آرت Chaovalitwongse از دانشگاه واشنگتن و استفان وانگ از دانشگاه پزشکی Rutgers رابرت وود جانسون برای این تحقیق هم‌کاری کرد .
وانگ گفت که نشانه‌های اولیه حاکی از آن هستند که مدل محاسباتی جدید می‌تواند ۷۰ درصد دقت داشته باشد و یا بهتر باشد و یک افق پیش‌بینی حدود ۳۰ دقیقه قبل از وقوع تشنج واقعی ارایه دهد .
مدل فعلی ، داده‌ها را از طریق یک کلاه جاسازی‌شده با سیم EEG جمع‌آوری می‌کند . این تیم در حال تلاش برای توسعه یک کلاهک بسیار مزاحم است که خوانش را به یک جعبه برای دانلود و یا انتقال داده آسان ارسال و ارسال می‌کند .
ویکتوریا چن ، استاد و رئیس اداره مهندسی سیستم‌های تولید و تولید ، گفت که کار Wang's در حوزه بیوانفورماتیک به بسیاری از افراد مبتلا به صرع ، امید دارد .
چن گفت : " این مدل محاسبه‌ای ممکن است برای پیش‌بینی سایر قسمت‌های تهدید شده از بیماری‌ها به کار رود . "
وانگ گفت که مدل او براساس یک چارچوب آموزشی تطبیقی ساخته شده‌است و قادر به دستیابی به عملکرد پیش‌بینی دقیق‌تر و دقیق‌تر برای هر بیمار با جمع‌آوری اطلاعات پزشکی شخصی و شخصی است .
وانگ گفت : " ما به عنوان یک جامعه واقعا ً در نگاه کردن به این تصویر بزرگ بسیار خوب بوده‌ایم . اما ما تنها شروع به شخصی کردن این اطلاعات برای افرادی کرده‌ایم که همگی متفاوت هستند ."
یافته‌های تحقیق حاکی از تغییر ارتباطات مغزی در بیماران صرع است.
مبدا :
انجمن رادیولوژی در آمریکای شمالی
خلاصه :
به گفته یک مطالعه جدید ، بیماران مبتلا به شایع‌ترین شکل صرع کانونی ، ارتباطات غیرعادی و غیرعادی را در مغز خود دارند که می‌تواند سرنخ‌هایی به سمت تشخیص و درمان ارائه کند .

طبق مطالعه جدیدی که در مجله " رادیولوژی" در مجله " رادیولوژی " منتشر شده‌است ، بیماران مبتلا به شایع‌ترین شکل صرع کانونی ، ارتباطات غیرعادی و غیرعادی را در مغز خود دارند که می‌تواند نشانه‌هایی در مورد تشخیص و درمان داشته باشد.
منبع سایت علم روز

جمعه 28 دی 1397
بؤلوملر :