psychology

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

در این دوره به مطالعه مکانیسم‌های عصبی نهفته در یادگیری ترتیبی , کدینگ وینر و کد گذاری جمعیتی پرداخته شده‌است . او به عنوان استاد ارشد دانشگاه لندن به دانشگاه لندن نقل‌مکان کرد و در آنجا شروع به تحقیق در مورد نقش بخش‌های پیشانی - روانی در یادگیری , ترکیب اطلاعات عصبی و مطالعات بیمار کرد . علاوه بر این , در زمینه یادگیری و تصمیم‌گیری در آزمایشگاه عصب روان‌شناسی تاسیس شد . در این پژوهش با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب شدند .
واحد روی نورون‌ها , مدارهای و رفتار
آرش آرش
بیوگرافی
عکس از آرش آرش
او دکترای خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته روانشناسی دانشگاه هاروارد دریافت کرد . او سپس به آزمایشگاه موسسه تکنولوژی ماساچوست ( آی تی ام ) به عنوان استاد روانشناسی مهاجرت کرد و به تحقیقات خود درباره شناسایی اشیا ادامه داد . او در حال حاضر در حال هدایت واحد عصبی , مدارهای و رفتار در سیستم عصبی است . تمرکز اصلی این آزمایشگاه , کشف پیوندهای علی بین فعالیت عصبی در مسیر شکمی مسیر بینایی و رفتار تشخیص اشیا است .
واحد محاسبات عصبی و رفتار ( گروه کنترل )
خلاصه تحقیق
دیدن یک تصویر یا شنیدن یک صدا , فعالیت هزاران یا میلیون‌ها نورون را در مغز ما تغییر می‌دهد .
ما بررسی می‌کنیم که چگونه مغز این الگوهای فعالیت را تفسیر می‌کند و از آن‌ها برای ایجاد افکار و اعمال استفاده می‌کند .
ما موش‌های صحرایی, یک گونه مدل ژنتیکی را با قشر مخ , مطالعه می‌کنیم و از روش‌های دقیق جسمانی و رفتاری و روش‌های الکتروفیزیولوژی و الکتروفیزیولوژی استفاده می‌کنیم .
mark h . ای .
فرصت‌ها
لطفا ً با علامت تماس برای اطلاعات مربوط به موقعیت‌های کمک‌هزینه تحصیلی در آزمایشگاه تماس بگیرید .
دانشجویان دکتری می‌توانند از طریق برنامه‌های شراکت تحصیلات تکمیلی nih پشتیبانی شوند . این برنامه‌های شراکت به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا تجربه‌ای از تحصیلات تکمیلی را ایجاد کنند که جوامع دانشگاهی و تحقیقاتی را در موسسه تحقیقاتی nih و دیگر موسسه تحقیقاتی برجسته توسعه دهند . دانشجویان با علاقه در علوم اعصاب اغلب به بررسی ارتباط با دانشگاه براون ( nih - nih 3 gpp ) , دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز , دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کمبریج ( nih - کمبریج برنامه محققان کمبریج - کمبریج ) می‌پردازند . دیگر موسساتی که دارای دکترا با nih از طریق برنامه‌های gpp هستند شامل دانشگاه بوستون , جرج تاون , جورج واشینگتن و دانشگاه مریلند است.
دانش آموزان علاقه‌مند باید از طریق ایمیل برای بحث در مورد برنامه‌های تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی و فرآیند تقاضانامه به بیرون بروند .
شاخه غدد رفتاری:
دانشمندان علوم پزشکی به منظور درک اینکه چگونه تغییرات در هورمون‌های باروری باعث اختلالات خلقی می‌شوند , متعهد هستند , چرا این هورمون‌ها فقط در برخی از زنان اختلال خلق می‌کنند و اینکه چگونه مکانیسم‌های بیماری‌زایی این اختلالات به روش‌های درمانی جدید یا کاربردهای جدید درمان‌های موجود تبدیل می‌شوند.
دانشمندان ما در تلاش هستند تا علل , درمان‌ها و پیش‌بینی‌کننده‌های ریسک اختلالات خلقی مرتبط با اختلالات هورمونی شامل موارد زیر را شناسایی کنند :
افسردگی پس از زایمان
اختلال پیش از قاعدگی ( سندرم پیش از قاعدگی )
رکود اقتصادی
این ها شرایط مهمی هستند و در مراحل مختلف چرخه عمر یک زن رخ می‌دهند . این بیماری شایع بوده و با موربیدیتی قابل‌توجهی همراه است .
در نهایت , یک طرح ابتکاری جدید با هم‌کاری محققان در داخل و خارج از کشور انجام شد .
منبع سایت

آردینی اوخو
شنبه 20 بهمن 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

در سال ۲۰۰۶ ، دکتر بی کر به NIMH به عنوان an در آزمایشگاه مغز و Cognition پیوست . آزمایشگاه او در حال حاضر به بررسی یادگیری و plasticity در پوسته با استفاده از ترکیبی از تصویربرداری کارکردی و روش‌های رفتاری می‌پردازد .
بخش on یادگیری و حافظه ( SNLM )
دکتر الیزابت A . ماری
زندگی
عکس دکتر الیزابت مورای
دکتر موری در بیولوژی از دانشگاه Bucknell و دکترای خود در پزشکی از دانشگاه دانشکده پزشکی تگزاس در Galveston تحصیل کرد و در آنجا سازمان نورون‌های corticospinal را مطالعه کرد . پس از postdoctoral در the با مرگ Mort mishkin به مطالعه لایه‌های عصبی یادگیری و حافظه tactual ، او به یک عضو پرسنل تبدیل شد و سپس عضو هییت علمی tenured در آزمایشگاه عصب روان‌شناسی شد . دکتر موری موفق به دریافت جایزه بنیاد تحقیقات پزشکی سوییس برای بازرسان جوان در the و جایزه ویژه بازشناسی مواد مخدر شد .
در سال ۱۹۹۶ دکتر موری به عنوان رئیس بخش بخش آموزش و حافظه ، NIMH منصوب شد . در سال ۲۰۱۴ دکتر مورای رئیس آزمایشگاه عصب روان‌شناسی عصب روان‌شناسی شد . او عضو انجمن علوم روانی ، انجمن روانشناسی آمریکا و انجمن آمریکایی پیشرفت علوم است .
بخش مربوط به کدگذاری و محاسبات عصبی ( SNCC )
دکتر بری ریچموند
زندگی
عکس دکتر بری ریچموند
دکتر ریچموند از هاروارد با مدرک کارشناسی در سال ۱۹۶۵ از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شد . او یک اقامت در پزشکان اطفال در بیمارستان‌های دانشگاه کلیولند از سال ۱۹۷۱ تا ۷۳ ، و یک اقامت در مغز عصب‌شناسی در برنامه دانشگاه هاروارد ( پیتر بنت Brigham - بث Israel - بوستون Children's ) را از ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۶ انجام داد . او در انجمن پزشکان اطفال آمریکا و عصب‌شناسی به طور ویژه دارای مدرک ویژه در مغز و اعصاب کودک است . او در سال ۱۹۷۶ به آزمایشگاه of پیوست تا neurophysiology سیستم بینایی در بیداری و رفتار میمون‌ها را مطالعه کند . در سال ۱۹۸۰ ، او به آزمایشگاه عصب روان‌شناسی برای ایجاد یک برنامه برای مطالعه این که چگونه اطلاعات در مورد محرک تصویری توسط نورون‌های تک و یک گروه از نورون‌ها ، کدگذاری و پردازش می‌شود ، پیوست . این کار منجر به تشکیل بخش در مورد کدگذاری عصبی و محاسبه در سال ۱۹۹۶ شد .
بخش مربوط به neurophysiology شناختی و تصویرسازی شناختی ( SCNI )
دیوید لیوپولد ، رئیس دکترا
هدف بلند مدت بخش on شناختی و تصویرسازی ( SCNI ) ، درک سازمان بزرگ پردازش visuoperceptual در مغز است . تصور بصری ما از جهان به هنگام ثبت و تفسیر تصاویری که بر روی زمین می‌افتند ، رخ می‌دهد . مشهور است که نورون‌ها در نواحی قشری به شکل انتخابی به ویژگی‌های تصویر واکنش نشان می‌دهند و تصور می‌شود که این آنالیز به روش سلسله مراتبی پیش می‌رود . با این حال ، این بینش ، سوال را از کجا و چگونه ادراک بصری از واکنش‌های عصبی ایجاد می‌کند ، باز می‌گذارند . تجربه ادراکی ما دسترسی به ویژگی‌های ساده ( مانند رنگ و روشنایی ) ، ones میانی ( مثلا شکل و آرایش هندسی ) و ویژگی‌های معنایی ( مانند هویت و معنا ) را دارد ، که نشان می‌دهد ریشه‌های عصبی آن پیچیده هستند . برای مطالعه این موضوع چالش برانگیز، ما رویکردها را به طور موقت آشفته می‌کنیم و به طور همزمان فعالیت مغزی را در طول حالات perceptual مختلف اندازه‌گیری می‌کنیم .
بخش آموزش و تصمیم‌گیری ( SLDM )
دکتر برونو Averbeck
زندگی
عکس از دکتر برونو Averbeck
دکتر Averbeck در سال ۱۹۹۴ در مهندسی برق از دانشگاه مینه سوتا به چاپ رسید . دکتر Averbeck پس از ۳ سال کار در صنعت به دانشگاه مینسوتا بازگشت و در سال ۲۰۰۱ مدرک دکترای خود را در علم عصب‌شناسی به پایان رساند و در آزمایشگاه دکتر Apostolos Georgopoulos کار کرد . پایان‌نامه او با عنوان " مکانیسم‌های عصبی در نسخه‌برداری از اشکال هندسی " نوشته شده‌است . پس از پایان کارش ، دکتر Averbeck مطالعات خود را در رشته مطالعات دکترا در دانشگاه روچستر با دکتر Daeyeol لی انجام داد .
منبع سایت

آردینی اوخو
شنبه 20 بهمن 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

فرصت‌ها
لطفا ً با مارک histed برای اطلاعات درباره positions postdoctoral در آزمایشگاه تماس بگیرید .
دانشجویان دکترا می‌توانند از طریق برنامه‌های مشارکت تحصیلات تکمیلی ملی ( GPPs ) پشتیبانی شوند . این برنامه‌های شراکت به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا یک تجربه دبیرستان فارغ‌التحصیل در جوامع علمی و تحقیقاتی در موسسه ملی بهداشت و یک موسسه تحقیقاتی برجسته دیگر ایجاد کنند . دانشجویان با علاقه به علوم اعصاب اغلب the را با دانشگاه براون ( GPP ) ، کالج دانشگاهی لندن ( UCL - NIMH Doctoral ) ، موسسه Karolinska ( Program - Collaborative Doctoral ) ، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کمبریج ( برنامه محققان کمبریج - کمبریج ) در نظر می‌گیرند . سایر نهادهایی که مدرک دکترای خود را از طریق برنامه‌های GPP اعطا می‌کنند شامل دانشگاه بوستون ، جرج تاون ، جرج واشنگتن و دانشگاه مریلند هستند .
دانشجویان علاقه‌مند آینده باید از طریق ایمیل برای بحث درباره برنامه‌های تحقیقاتی فارغ التحصیلان و فرآیند درخواست از طریق ایمیل دسترسی داشته باشند .
بخش on
دکتر لسلی جی . Ungerleider ، دکترا
زندگی
دکتر لسلی جی . Ungerleider ، دکترا
دکتر لسلی جی . Ungerleider ، دکترا
دکتر Ungerleider مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه ایالتی نیویورک در Binghamton و مدرک دکترای خود در رشته روان‌شناسی تجربی از دانشگاه نیویورک دریافت کرد . او در دوره postdoctoral با کارل Pribram در دانشگاه استنفورد شروع به کار بر روی مکانیزم‌های ادراکی بالاتر در قشر primates کرد . او در سال ۱۹۷۵ به the رفت و در آزمایشگاه عصب روان‌شناسی به Mortimer mishkin پیوست . اثر neurobehavioral آن‌ها از تئوری دو سیستم بصری cortical الهام‌گرفته شده‌است ، که یکی از آن‌ها برای تشخیص شی و دیگری برای درک فضای بصری است .
در سال ۱۹۹۵ دکتر Ungerleider رئیس آزمایشگاه مغز و Cognition در NIMH شد . او عضو آکادمی ملی علوم ، موسسه پزشکی آکادمی ملی علوم و آکادمی علوم و هنر آمریکا است . در سال ۲۰۰۱ ، او برنده جایزه دستاورد یک Lifetime شده بود و در سال ۲۰۰۸ تبدیل به an برجسته مشهور شد .
بخش مربوط به عصب شناختی :
دکتر الکس مارتین ، دکترا
زندگی
دکتر الکس مارتین ، دکترا
دکتر الکس مارتین ، دکترا
دکتر مارتین لیسانس خود را از دانشگاه نیویورک و دکترای خود را از دانشگاه شهر نیویورک دریافت کرد . او در موسسه ملی اختلالات عصبی کار خود را انجام داد و به تفکیک زبان و فرایندهای حافظه در بیماری Alzheimer's ضربه زد . در سال ۱۹۸۵ ، او به هییت علمی دانشگاه خدمات یکنواخت دانشگاه علوم بهداشت پیوست و در آنجا اختلالات شناختی مربوط به اچ آی وی را مورد مطالعه قرار داد . در سال ۱۹۹۰ به the نقل‌مکان کرد که در آن به کار خود بر روی اختلالات شناختی در اختلالات عصبی و اختلالات عصبی و در سازمان عملکردهای ادراکی و حافظه در مغز انسان ادامه داد . در سال ۱۹۹۷ دکتر مارتین رئیس بخش عصب شناختی ، آزمایشگاه مغز و Cognition شد . دکتر مارتین عضو منتخب انجمن پیشرفت علوم ، انجمن علوم روانی و انجمن روانشناسی آمریکا است .
بخش آموزش و پرورش
دکتر کریس من . بیکر ، دکترا
زندگی
دکتر بی کر مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه کمبریج در سال ۱۹۹۵ و دکترای خود را از دانشگاه سنت اندروز در سال ۱۹۹۹ دریافت کرد . در طول یک دوره دکترا در مرکز for عصبی of در پیتسبورگ ، او به مطالعه مکانیسم‌های عصبی زیربنایی به رسمیت شناختن هدف ، ترکیب کردن واحد فیزیولوژی واحد با مطالعات رفتاری انسانی ادامه داد . در سال ۲۰۰۳ ، دکتر بی کر به ام آی تی رفت تا تصویربرداری عصبی را در انسان‌ها طی یک دوره دکترا دریافت کند .
منبع سایت

آردینی اوخو
شنبه 20 بهمن 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

بخش مربوط به بیان ژن عصبی ( SNGE )
بخش در بیان ژن عصبی نقش‌ها و مقررات بیان of ( Avp ) و اکسی‌توسین ( Oxt ) را در سیستم عصبی مرکزی مورد بررسی قرار می‌دهد . آن‌ها هورمون‌های پپتید متشکل از ۹ آمینو اسید هستند که در تنظیم تعادل سیال ، parturition و شیردهی شرکت دارند . به علاوه ، آن‌ها نقش‌های مهمی در رفتارهای مختلف از جمله روابط اجتماعی و مادرانه ، از طریق اعمال خود که توسط حداقل ۳ گیرنده در مغز انجام می‌شوند ، دارند . یک طرح کلی از ژن‌های آن‌ها در زیر نشان‌داده شده‌است .
گروه ما از تکنیک‌های مختلفی از جمله آناتومی ( hybridization histochemistry و گیرنده گیرنده ) ، بیولوژیکی مولکولی ، حیوانات ژن پیوندی ، optogenetics و electrophysiology برای کشف رفتار موش استفاده می‌کند . به عنوان مثال ، ما موش‌هایی را تولید کرده‌ایم که فاقد Oxt کارکردی ، همچنین موش‌هایی که پروتیین فلورسنت سبز را در نورون‌های Oxt بیان می‌کنند، در تلاش ما برای تعیین نقش‌های اساسی و غیر ضروری این هورمون ، وجود دارد . ما همچنین اولین ناک‌اوت مشروط ( Oxtr ) را ایجاد کردیم و از آن‌ها برای بیشتر دانستن نقش Oxt's در رفتار استفاده می‌کنیم . برای مثال ، ما نشان دادیم که Oxtr برای فشار درون سویه ضروری است ، اما به رسمیت شناختن اجتماعی نیست . استفاده از the در نورون‌های forebrain تحریکی ، باعث کاهش ترس می‌شود . inactivation of موجود در نورون‌های سروتونین در the agression را در مردان کاهش می‌دهد ، اما نه مونث ، و نه به رفتارهای اضطراب - مانند .
آخرین اثر ما ، نقش گیرنده ۱ b ( Avpr۱b ) را در مغز مورد بررسی قرار می‌دهد . این اثر عمدتا ً در ناحیه CA۲ در هیپوکامپ ، منطقه‌ای یافت می‌شود که innervation را از هسته AVP producing هیپوتالاموس دریافت می‌کند . ما Avpr۱b حذفی را برای غیر فعال کردن گیرنده انجام دادیم و مشاهده کردیم که این موش‌ها کاهش قابل‌توجهی در جامعه دارند ، اما نه شکارچی یا تدافعی ، پرخاشگری در مردان و زنان . آن‌ها همچنین کاهش قابل‌توجهی در تشخیص اجتماعی در مردان و زنان دارند . ما نشان دادیم که جایگزینی ویروس of در ناحیه CA۲ در هیپوکامپ موش در این موش‌های حذفی ، تجاوز را احیا می‌کند . علاوه بر این، the ( و Oxtr ) potentiation قابل‌توجهی از واکنش‌های عصبی برانگیزاننده در CA۲ را ممکن می‌سازد ، اما نه در ca۱ و یا در برش‌های از موش‌های knockout ( و Oxtr ، به ترتیب ) . اخیرا ً، ما نشان دادیم که تحریک optogenetic فیبرهای عصبی در درون CA۲ به شدت عمل اجتماعی را بهبود می‌بخشد ، اما حافظه اعتراضی ندارد . این انتشار vasopressin از فیبرها که در هسته paraventricular ایجاد می‌شود، حافظه اجتماعی را حداقل تا ۸۰ برابر طولانی می‌کند و توسط یک حریف Avpr۱b که بصورت محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد ، مهار می‌شود . به علاوه ، افزایش توسط تحریک در طول مرحله کسب حافظه تولید می‌شود و نه در طول فاز یادآوری .
مطالعات مختلف ما با موش‌ها و موش‌های حذفی و همچنین اطلاعات بیشتر در مورد اکسی‌توسین و vasopressin در سایت ما ارایه شده‌است . امیدواریم اطلاعاتی را که در آنجا ارایه می‌کنیم ، از جمله پروتکل‌ها و انتشارات ، آموزنده و مفید بیابید .
واحد بر روی محاسبات عصبی و رفتار ( گروه histed )
خلاصه تحقیق
دیدن یک تصویر واحد یا شنیدن یک صدا ، فعالیت هزاران یا میلیون‌ها نورون در مغز ما را تغییر می‌دهد .
ما مطالعه می‌کنیم که چگونه مغز این الگوهای فعالیت را تفسیر می‌کند و از آن‌ها برای ایجاد اندیشه‌ها و اعمال استفاده می‌کند .
ما موش ، یک گونه مدل ژنتیکی با قشر مخ را مطالعه می‌کنیم و از سنجش روانی روانی روانی و روش‌های نوری و نوری مدرن استفاده می‌کنیم .
مارک اچ . histed ، مدیر ارشد موسسه ملی بهداشت تاجیکستان Investigator مشخصات را ثبت کرد
منبع سایت

آردینی اوخو
شنبه 20 بهمن 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

دفتر مدیر بالینی
کاملا ً هم‌راستا با ماموریت و برنامه استراتژیک است.
حمایت از تحقیقات بالینی در زمینه بهداشت روانی در حزب رنسانس اسلامی
تضمین می‌کند که افراد شرکت‌کننده در پروتکل‌ها بیش‌ترین مراقبت بالینی کیفیت را دریافت می‌کنند .
۲ .
راهنمای بالینی
او به آموزش و تجربه آموزش کارکنان پزشکی متعهد است . برای دستیاران روان‌پزشکی که به یک سال چهارم آموزش رشته روان‌پزشکی و یا آموزش بالینی بیشتر علاقه‌مند هستند, لطفا ً با جو جویس , مدیر برنامه آموزشی کمک‌هزینه پزشکی تماس بگیرید .
بخش علوم اعصاب رفتاری
به بخش علوم اعصاب رفتاری خوش آمدید . ما به مکانیسم‌هایی می‌پردازیم که رفتار هدف محور را کنترل می‌کنند . تمرکز ما بر کارکرد اجرایی است , اصطلاحی که برای توصیف سازمان از چندین ظرفیت شناختی مانند توجه , حافظه و کنترل بازدارنده استفاده می‌شود . اختلال در کارکرد اجرایی بیماران مبتلا به اختلالات عصبی مزمن ( بیماری آلزایمر ) و بیماری‌های مزمن روانی ( اسکیزوفرنی اسکیزوفرنی ) و حتی پس از کاهش علایم حاد این اختلالات است . این کمبودهای رفتاری که می‌توانند شامل بی‌توجهی , اختلال در حافظه , تصمیم‌گیری ضعیف , غفلت و تکانش گری اجتماعی باشند , کیفیت زندگی فرد را به شدت تحت‌تاثیر قرار می‌دهند . از آنجا که خطاهای موجود در بهبود این علائم شکست می‌خورند , باید درک بهتری از مدارات زیربنایی به دست آوریم تا بتوانیم استراتژی‌های مولکولی و ژنتیکی را برای بازگرداندن عملکرد طبیعی توسعه دهیم . این یک هدف مهم برای عصب‌شناسی رفتاری است .
در آزمایشگاه , رویکرد ما تشریح عملکرد اجرایی به مولفه‌های رفتاری آن در مدل‌های حیوانی و بررسی چگونگی مشارکت مدارهای عصبی در مقیاس بزرگ است . نقاط اصلی تمرکز ما در مغز , قشر پیش پیشانی , تالاموس و لوب گیجگاهی هستند . قشر پیش پیشانی به خوبی شناخته شده‌است که نقش مهمی در کارکرد اجرایی ایفا می‌کند و نقش مهمی در حافظه فعال , بازداری پاسخ و جهت توجه دارد . بهترین جنبه‌های عملکرد حسی حسی با نقش آن به عنوان یک رله حسی مرتبط است . با این حال , واضح است که تالاموس نقش فراگیر تری در شناخت دارد . ناحیه هیپوکامپ بخش گیجگاهی , در حالی که بیشتر با تابع حافظه مرتبط است , اخیرا ً در ابعاد کارکرد اجرایی , احتمالا ً از طریق عصب دهی متراکم قشر پیش پیشانی , درگیر شده‌است . در کنار هم , قشر پیش پیشانی , تالاموس و تشکیل هیپوکامپ , ابعاد مختلفی از شناخت انسان را هدایت می‌کنند , از جمله نه تنها رفتار اجرایی بلکه رفتار غیر اجرایی . برنامه تحقیقاتی ما تاکید ویژه‌ای بر درک رابطه بین اختلال عملکرد اجرایی و اختلال در بی‌نظمی دارد .
آزمایشگاه ما در طبقه همکف مرکز تحقیقات اعصاب اعصاب ادوارد پورتر واقع شده‌است . فضای آزمایشگاه اخیرا ً بازسازی‌شده , شامل یک مکمل کامل تجهیزات پیشرفته برای مشخص کردن رفتار با دقت خودکار و تحلیل بافت عصبی با استفاده از میکروسکوپ فلورسانس با کیفیت بالا است .
بخش روی بیان ژن عصبی
این بخش به بررسی نقش و تنظیم بیان وازوپرسین در سیستم عصبی مرکزی می‌پردازد . آن‌ها هورمون‌های پپتیدی هستند که از آمینو اسیدها تشکیل شده‌اند و در تنظیم تعادل مایع , زایمان و شیردهی شرکت می‌کنند . علاوه بر این , آن‌ها نقش‌های مهمی در رفتارهای مختلف از جمله عوامل اجتماعی و مادری , از طریق اعمال آن‌ها با واسطه حداقل گیرنده‌های آنژیوتانسین در مغز دارند . طرح کلی ژن‌ها در زیر نشان‌داده شده‌است .
منبع سایت

آردینی اوخو
شنبه 20 بهمن 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

مداخلات درمانی بر خلق و خلق اثر دارند . بنابراین , آن‌ها برای ارزیابی فرآیندهای علی در افراد مبتلا به افسردگی مهم هستند . ما از هر دو درمان دارویی و روانشناختی با هدف بهبود درمان افسردگی نوجوانان استفاده می‌کنیم . ما همچنین به پتانسیل درمان tms علاقه‌مند هستیم .
عصب‌شناسی و واحد درمانی جدید
بیماری‌های روانی به طور قابل‌توجهی بر سلامت عمومی تاثیر می‌گذارند و پیشرفت درمان متوقف شده‌است و این مشکل بهداشت عمومی را ترکیب می‌کند. در واقع , تحریک‌پذیری , یکی از شایع‌ترین دلایل وجود کودکان برای مراقبت از سلامت روان است , اما درمان‌های محدودی در دسترس است . با توجه به شیوع تحریک‌پذیری , تدوین مداخلات مبتنی بر مکانیسم ضروری است .
هدف علم اعصاب و درمان جدید , استفاده از علم اعصاب و درمان برای توسعه و تست مداخلات جدید اختلالات روانی جدی است . با توجه به تاثیر توسعه در آسیب‌شناسی روانی بعدی , ما تخصص خود را در مطالعات کودکان به کار می‌بریم . هدف از این پژوهش , استفاده از علم اعصاب برای شناسایی اهداف درمانی و توسعه درمان‌های نوین و مقیاس پذیر مبتنی بر توانایی انجام این اهداف است .
از یک مدل اعصاب انتقالی از تحریک‌پذیری استفاده می‌کند که فرآیندهای پاتوفیزیولوژیکی را به هم متصل می‌کند . این مدل از تحریک‌پذیری , از مطالعات تصویربرداری پدیدار می‌شود , نشان می‌دهد که مدارات پایه ناامیدی و پاسخ تهدید شامل اختلالات در نواحی مغزی هم پوشانی هستند . در حالی که این برنامه تحقیقی در حال حاضر تحریک‌پذیری کودکان و نوجوانان را هدف قرار می‌دهد, درس‌هایی که در این زمینه آموخته می‌شوند, مداخلات و رویکردهای تکمیلی انتقالی برای دیگر شرایط کودکان را مطلع خواهند کرد .
دفتر مدیر بالینی
کلیات
موسسه ملی بخش بهداشت روان , تحقیقات گسترده‌ای را در زمینه مکانیسم‌ها و درمان‌ها برای مجموعه‌ای از بیماری‌های روانی شامل اسکیزوفرنی , اختلالات عاطفی , اختلالات اضطرابی , اختلالات روانی و عاطفی دوران کودکی و همچنین مطالعات ژنتیک , درمان و تحقیقات پایه آزمایشگاهی انجام می‌دهد . حزب رنسانس اسلامی آزمایش‌ها بالینی را انجام می‌دهد که برای تسریع تبادل اطلاعات بین دانشمندان و پزشکان طراحی شده‌اند تا یافته‌های اولیه می‌توانند به سرعت از محیط آزمایشگاهی به درمان بیماران در بالین منتقل شوند . آزمایش‌های بالینی از اهمیت اولیه برای ماموریت تحقیقاتی گروه درمانی برخوردارند . بخش تحقیقات بالینی این برنامه شامل بازرسان بالینی و پی‌گیری بالینی , کارکنان متخصص بالینی , و افراد بیش از ده شعبه بالینی و بخش آزاد می‌باشد . در این مطالعه با استفاده از نرم‌افزار spss تجزیه و تحلیل شد .
وظیفه مدیر بالینی ( ocd ) این است که اطمینان حاصل کند که افراد شرکت‌کننده در پروتکل‌ها بیش‌ترین مراقبت بالینی کیفیت را دریافت می‌کنند . این کار با فعالیت‌های واحد حفاظت از سوژه‌های انسانی , هیات بازبینی سازمانی علوم اعصاب ترکیب‌شده , فعالیت‌های آموزشی و مشاوره روان‌پزشکی انجام می‌شود . مسئولیت‌های کلی اداره عبارتند از : نظارت بر مراقبت بالینی که برای افراد تحقیقاتی ما ارائه شده‌است , مدیریت فرآیند بازبینی پروتکل , مدیریت برنامه تضمین کیفیت , اختیار اعتبار پرسنل پزشکی , و تخصیص منابع مرکز بالینی ( cc ) .
منبع سایت

آردینی اوخو
شنبه 20 بهمن 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

در واقع ، از آنجایی که DMDD یک تشخیص جدید است ، درمان‌های کمی مورد آزمایش قرار گرفته‌اند . بخش عمده‌ای از تحقیقات ما برای روشن ساختن مکانیسم‌های مغز ، هم در DMDD ، و هم در اختلال اضطراب ، افسردگی و اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ، که در آن زودرنجی نیز رایج است طراحی شده‌است . phenotyping دقیق بالینی نشانه‌ای از کار ما است . همانطور که در بالا اشاره شد ، کار ما بر روی مکانیسم‌های مغز در مورد مطالعات fMRI مورد استفاده قرار می‌گیرد ، اگرچه ما همچنین از تکنیک‌های تصویربرداری عصبی دیگری نیز استفاده می‌کنیم ، همچنین ارزیابی زودگذر اکولوژیکی ، ردیابی چشمی ، تست رفتاری و رویکردهای دیگر . وظایفی که ما در اسکنر fMRI استفاده می‌کنیم بر پاسخ به ناامیدی ، پردازش هیجان چهره ، کنترل شناختی و مکانیسم‌های attentional تمرکز دارد . براساس این مطالعات و مطالعات مرتبط ، بیشتر کار فعلی ما بر روی آزمایش چندین درمان روانی جدید ، از جمله درمان‌های کامپیوتری و یک درمان رفتاری ادراکی تمرکز دارد که از تکنیک‌های نوردهی استفاده می‌کند و به طور خاص irritability هدف را هدف قرار می‌دهد .
واحد رشد مغز (Mood ): واحد توسعه ( MBDU )
عکس گروه از واحد توسعه & مغز
Announcements
ما دنبال یک پست هستیم - دکتر
ما سعی داریم خلق و حال را درک کنیم : نحوه و علت نوسانات آن .
داوطلبان با سابقه قوی در MRI یا EEG / MEG و همچنین علاقه شدید به روش‌شناسی و مدل‌سازی محاسباتی برای این کار مناسب‌تر خواهند بود . برنامه‌نویسی پیشرفته در R ، پیتون ، Matlab ، یا شل یک الزام است . عصب شناسان شناختی ، مهندسان و دیگر داوطلبان با مهارت‌های عددی و عددی قوی ، به طور خاص تشویق می‌شوند که درخواست دهند .
برای اطلاعات بیشتر در مورد این موقعیت : https: / /www.training.nih.gov / postdoc_jobs_nih / view / _۳۱ / ۵۹۲۲ / Post-Doctoral_Fellowship_at_The_Mood_Brain_and_Development_Unit_MBDU
لطفا ً مستقیما به دکتر Stringaris بنویسید : argyris.stringaris@nih.gov
تبریک می‌گویم
تبریک به دکتر Stringaris و Kiana Khosravian برای awards در سال ۲۰۱۸ ! دکتر Stringaris جایزه بهترین مربی حزب رنسانس اسلامی حزب رنسانس اسلامی را در سال ۲۰۱۸ به دست آورد . این جایزه به عنوان جایزه سفر رنسانس اسلامی حزب رنسانس اسلامی به او اهدا شد تا تحقیقات خود را در رم برگزار کند .
واحد رشد مغز به رهبری دکتر Argyris Stringaris ، دکترای روانی ، از روش تصویربرداری عصبی و تصویربرداری استفاده می‌کند تا تشخیص و درمان نوجوانان مبتلا به افسردگی را بهبود بخشد . برای این منظور ، ما یک خدمات بالینی داریم که شامل یک واحد بستری است که به تحقیقات و درمان افسردگی نوجوانان و شرایط مرتبط اختصاص دارد . خدمات بالینی شامل ارزیابی عمیق و نیز درمان سرپایی و بستری افسردگی است .
تمرکز آزمایشگاه ما بر پردازش پاداش در افسردگی نوجوانان است ، که ما با استفاده از یک سری از روش‌ها انجام می‌دهیم : از مدل‌سازی محاسباتی رفتار گرفته تا تصویربرداری تشدید مغناطیسی ، such ( EEG ) و magnetoencephalography ( MEG ) و تحریک با Stimulation مغناطیسی مغناطیسی ( TMS ) .
ما سعی می‌کنیم موارد زیر را ترکیب کنیم :
طرح‌های طولی : این کمک‌ها به ما کمک می‌کنند تا جهت اثرات ، بخش مهمی از تلاش برای درک علل افسردگی در جوانان را تعیین کنیم .
رویکردهای محاسباتی : این روش‌ها به طور فزاینده‌ای به عنوان وسیله‌ای برای استخراج پارامترها از مدل‌های ادراک ما از حالت‌های روانی ، مکانیسم‌های مغز و تعاملات آن‌ها با محیط به کار می‌روند .
تصویربرداری عصبی : با استفاده از روش‌هایی مانند fMRI ، EEG و MEG ، ما بهتر می‌توانیم مکانیسم‌های عصبی را درک کنیم که بین افراد با و بدون افسردگی در تلاش برای درک بهتر اینکه چگونه افسردگی در سنین بلوغ پدیدار می‌شود و تاثیر درمان را تست می‌کند ، تفاوت دارد .
منبع سایت

آردینی اوخو
شنبه 20 بهمن 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

در درون شاخه ، ما به طور خاص بر اختلالات روحی و اضطراب مربوط به آشفتگی‌های in ، بخش‌های زمانی و قشر پیش پیشانی تمرکز می‌کنیم . به طور مهمی ، بررسی مدارات عصبی مشابه به سه گروه اجازه می‌دهد تا ارتباط عصبی بین اختلالات با استفاده از پارادایم‌های مشابه را مقایسه کنند . با هم‌کاری با یکدیگر ، مطالعات فردی که توسط این سه گروه انجام شد می‌تواند نگرش‌های تازه‌ای را در رابطه با اشتراکات و تفاوت‌های بین گستره‌ای از اختلالات عاطفی کودک ایجاد کند . این شعبه به تلاش اساسی برای نظارت بر بازپرسان جوان علاقمند به اختلال در اختلالات روانی کودکان اختصاص دارد .
بخش توسعه و رشد عصبی عاطفی ( SDAN )
اضطراب و افسردگی شرایط جدی در کودکانی هستند که خطر افزایش اضطراب و یا افسردگی بعد را در بزرگسالی به همراه دارند . بخش توسعه و رشد عاطفی ( SDAN ) به دنبال درک چگونگی تفاوت پردازش اطلاعات در مغز در میان کودکان ، نوجوانان و بزرگسالانی است که در طول عمر افسردگی و یا افسردگی در طول عمر و در مقایسه با داوطلبان سالم افسردگی دارند . SDAN از این اطلاعات برای توسعه درمان‌های بهتر برای این شرایط استفاده می‌کند .
در دهه گذشته ، مدار مغزی که نقش عمده‌ای را در ترس و احساسات بازی می‌کند به چندین ساختار مختلف مغزی مرتبط شده‌است . کار بخش درک چگونگی ارتباط این مدار با اختلال و بازیابی از اضطراب و افسردگی است .
برخی از جوانان با اختلالات اضطراب مانند بزرگسالان به بروز چنین اختلالاتی ادامه می‌دهند ؛ برخی دیگر دچار اختلالات روحی می‌شوند ؛ و برخی دیگر آسیب‌شناسی روانی مانند بزرگسالان نیستند . مهم است که بدانید چگونه مدارات مغز در این پیامدها نقش بازی می‌کنند . به همین دلیل ، خط دوم تحقیقات همچنین به دنبال درک چگونگی تغییرات مدار و عملکرد آن در طول زمان در معرض خطر توسعه این شرایط است .
SDAN از تصویرسازی تشدید مغناطیسی شیمی استفاده می‌کند تا مدار مغز تغییر یافته در آن‌ها را با اضطراب اجتماعی ، اضطراب محض و behaviorally مهار کند تا به توسعه درمان و پیش‌بینی نتیجه در اختلالات اضطرابی کودکان اطلاع دهد .
بخش مربوط به dysregulation و علوم عصبی ( SMDN )
SMDN عمدتا ً بر کشف مکانیسم‌های مغز ، میانجی گری مزمن ، زود رنجی ، و استفاده از آن کشفیات برای تولید درمان‌های جدید تمرکز می‌کند . مطالعات ما در رابطه با زودرنجی ، هم جوان و هم مبتلا به اختلال اختلال ذهنی درهم گسیخته ( DMDD ) و کسانی است که irritability خفیف اما همچنان ناقص هستند ، از جمله آن‌هایی که با اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی دچار مشکل هستند ( ADHD ) . ابزار اصلی ما برای مطالعه مکانیزم‌های مغزی ، تصویربرداری تشدید مغناطیسی کارکردی ( fMRI ) است . این کار تصویربرداری عصبی که در زیر آن قرار دارد ، اطلاعاتی را فراهم می‌کند که توسعه درمان‌های جدید را هدایت می‌کند ، که ما آن را آزمایش می‌کنیم . از این رو ، ما تحقیقات pathophysiological را بر پایه اصول عصب‌شناسی سیستم‌ها و تکنیک‌ها ، با هدف آگاه‌سازی و توسعه روش‌های نوین درمان انجام می‌دهیم .
تمرکز ما بر روی عصبانیت در پاسخ به سوالاتی در مورد اینکه آیا به شدت خشم و عصبانیت را قطع می‌کند یا نه ، در پاسخ به سوالاتی در مورد اینکه آیا می‌تواند به عنوان یک BD BD تلقی شود یا خیر ، مطرح شد . برای تسهیل تحقیقات در مورد این سوال ، ما یک سندرم به نام حالت روحی شدید ( SMD ) را تعریف کردیم ؛ این تحقیق بحث‌های DSM - ۵ در مورد DMDD را اطلاع داد . تحقیقات مبتنی بر مغز ما ، در کنسرت با مطالعات طولی و خانوادگی ، از این نتیجه‌گیری پشتیبانی می‌کنند ، در حالی که هر دو پرخاشگری و عصبانیت مزمن هر دو به جوانی آسیب می‌رسانند ، آن‌ها از یک بیماری مشابه نیستند . به همین دلیل است که نسبتا ً کمی از جوانان با عصبانیت شدید در بزرگسالی رشد می‌کنند . این نتیجه‌گیری کاربردهای درمانی قابل‌توجهی دارد ، که در این روش اول - خط برای BD و DMDD متفاوت است .
منبع سایت

آردینی اوخو
شنبه 20 بهمن 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

شاخه رشد و رشد ( E & D )
شاخه رشد و رشد ( E & D ) در بخش توسعه و رشد عصبی ( SDAN ) به رهبری دکتر " دنیل Pine " ، دکتر الن Leibenluft ، واحد رشد مغز ( MBDU ) به رهبری دکتر "Argyris Stringaris " و " واحد درمان مغز " ( nnt ) به رهبری دکتر ملیسا Brotman هدایت شد .
این چهار گروه فرعی آزمایشگاهی در phenotypes بالینی خود با هم تفاوت دارند . SDAN بر اختلالات اضطراب و بازدارندگی رفتاری غلبه می‌کند ، که یک precursor بالینی اضطراب کودکان است . SDAN تحقیق بر روی مرزه‌ای بین اختلالات سلامتی ، sub ، و نسبتا ً شایع بیماری روانی شایع را انجام می‌دهد . SMDN بر روی عصبانیت مزمن و شدید متمرکز است ؛ در گرفتن دیدگاه بعدی از احساساتی که بخش به دنبال آن است، بخش به دنبال یادگیری تقلیدی از این مشکل مهم است . MBDU بر افسردگی جوانان تمرکز دارد و یک مشکل بزرگ سلامت عمومی است. MBDU فرآیندهای pathophysiological افسردگی را با تاکید بر مکانیزم‌های تحت درمان خود مورد بررسی قرار می‌دهد . nnt بر توسعه روش‌های نوین مبتنی بر مکانیسم برای زود رنجی ، اضطراب ، و شرایط مرتبط تمرکز می‌کند .
در حالی که این چهار گروه بر روی شرایط مختلف تمرکز دارند ، تحقیقات انجام‌شده توسط آن‌ها رابطه نزدیکی دارد . این نشان‌دهنده رابطه قوی بین اضطراب ، افسردگی و اختلالات روحی دیگر است . به عنوان مثال ، بسیاری از کودکان مبتلا به اختلالات اضطراب ، دچار اختلالات روحی می‌شوند و یا افسردگی و یا اختلالات روحی را در طول زمان ایجاد می‌کنند . همچنین شباهت‌های بسیاری در علل و درمان اختلالات روحی و اضطراب وجود دارد . در نتیجه ، هر دوی این آزمایشگاه‌ها از رویکردهای مشابه به تحقیقات خود استفاده می‌کنند و به هم‌کاری با تلاش‌های آن‌ها می‌پردازند .
این چهار گروه دیدگاهی از ماموریت تحقیقاتی خود و نزدیک شدن به بخش مراقبت بالینی دارند که بر درک چگونگی ارتباط مغز با مشکلات عاطفی کودکان به منظور یافتن درمان‌های بهتر برای این شرایط تمرکز دارند . این چهار گروه براساس شباهت‌های خود ، منابع خود را به منظور ارتقا بهره‌وری ، crosstalk علمی ، و وسعت mentorship در شعبه ترکیب می‌کنند . سازمان شعبه از رویکردهای مکمل پشتیبانی می‌کند و استفاده از روش‌های قابل‌مقایسه را از طریق نظارت بر آموزش کارکنان و رونده‌ای کنترل کیفیت اعمال‌شده بر syndromes مختلف بالینی تضمین می‌کند . دکتر پاین و Leibenluft به عنوان رئیس واحد مشترک کار می‌کنند و دکتر Stringaris و Brotman به همراه Drs. و Brotman به ایجاد اتفاق‌نظر بر روی خطوط واضح تعریف‌شده قدرت و ارزش‌های اصلی مشترک می‌پردازند . این مقادیر اهمیت تحقیقات لبه برش ، مراقبت‌های بالینی برجسته ، mentorship سطح بالا و استفاده موثر از منابع را به رسمیت می‌شناسند .
تحقیقات در شعبه سه حوزه را هدف قرار می‌دهد : ۱ ) اطلاعات پردازش مغز ( ۲ ) پردازش اطلاعات در کاره‌ای آزمایشگاهی برگرفته از علوم اعصاب و ج ) syndromes بالینی . در عمق ، ارزیابی هنری این پدیده یک ستون فقرات برای تحقیقات فراهم می‌کند که توسعه ، علوم اعصاب و آسیب‌شناسی روانی را ادغام می‌کند . این شاخه همچنین تاکید بسیار قوی بر مکانیزم‌های مربوط به مداخلات دارویی و دارویی دارد .
این شاخه ، بیماری‌های روانی را به عنوان ناشی از توسعه غیر عادی در مجموعه‌ای از مدارهای عصبی ، مورد بررسی قرار می‌دهد . این موضوع یک رویکرد تحقیقاتی منسجم را به ارمغان می‌آورد ، در حالی که پرداختن به نیاز به کار در یک حوزه مهم و غفلت از تحقیقات سلامت ذهنی است . اغلب بیماری‌های روانی مزمن در بزرگسالان پیامد فرآیندی هستند که در کودکان و نوجوانان ظهور می‌کنند . بنابراین ، درک محدود of ، حداقل تا حدی ، اثر اندکی بر روی pathophysiology بیماری روانی کودکان دارد . هدف اصلی در شاخه ، پر کردن این شکاف تحقیقاتی است .
منبع سایت

آردینی اوخو
شنبه 20 بهمن 1397
بؤلوملر :

روانشناسی

0 گؤروش
یازار:‌

پروژه اصلی در گروه تحقیقاتی خود یک مطالعه خانواده محور از اختلالات طیف عاطفی و همپوشانی آن‌ها با سایر اختلالات روانی , به ویژه اختلالات اضطرابی و اختلالات پزشکی مانند میگرن و بیماری‌های قلبی و عروقی است . هدف از این تحقیق شناسایی عوامل موثر بر بیان ژن‌های دخیل در این اختلالات و عوامل محیطی بیان ژن است . یافته‌های این پژوهش می‌تواند پیامدهای مهمی برای اهداف پیش‌گیری و درمان بیماری عاطفی داشته باشد .
شاخه ژنتیک انسانی
درباره ما
شاخه ژنتیک انسانی اثرات ژنتیکی اختلالات روانی , رفتاری و رشدی را مطالعه می‌کند تا روش‌های بهتر تشخیص و درمان توسعه یابد .
اساس ژنتیکی اختلالات خلقی و اضطراب :
ماموریت ما کشف ژن‌های دخیل در خطر اختلالات خلقی و اضطرابی است . ما به ویژه علاقمند به روشی هستیم که در آن آللهای ریسک , ابعاد فنوتیپ , مانند علایم بالینی , نتایج درمان و اقدامات تصویربرداری عصبی را شکل می‌دهند . هدف بلند مدت ما سرهم کردن تصویر کامل‌تر از ساختار ژنتیکی این اختلالات است تا بتوان از روش‌های بهتر تشخیص و درمان استفاده کرد .
واحد رشد تکاملی ( da )
این مطالعه با هدف شناخت بهتر بیولوژی این بیماری در ارتباط با بیماری‌های قلبی - عروقی در دوران کودکی انجام شده‌است . موضوعات برش عرضی علاقه ویژه در واحد ما شامل روابط جنسی , تمایز , و روابط ساختار - عملکرد درون سیستم عصبی مرکزی است .
واحد رشد تکاملی
اعضای فعلی واحدهای آزمایشگاهی
آرمین گوسمان , رئیس دانشگاه
این مطالعه با هدف شناخت بهتر بیولوژی این بیماری در ارتباط با بیماری‌های قلبی - عروقی در دوران کودکی انجام شده‌است . در کنار همکاران ما , ما به دو طریق به سمت این هدف کار می‌کنیم .
ابتدا از مجموعه داده‌های تصویربرداری در مقیاس بزرگ برای مطالعه معماری رشد مغز در داوطلبان سالم استفاده می‌کنیم . با مدلسازی این که چگونه اقدامات عصبی مغز انسان با سن , جنس و رفتار در سلامتی متغیر است , ما امیدواریم که علوم اعصاب توسعه‌ای پایه را پیشرفت دهیم در حالی که یک روش مبتنی بر داده را برای انتخاب معیارهای تصویربرداری عصبی فراهم می‌کند که باید برای مطالعه در گروه‌های در حال توسعه اولویت‌بندی شوند .
دوم , ما از استراتژی " ژنتیک - اول " برای مطالعه رابطه بین رشد غیر معمول مغز و علایم عصبی استفاده می‌کنیم . این تلاش شامل جمع‌آوری داده‌های " عمیق " ( اندازه‌گیری بیان ژن , ساختار مغز / عملکرد , ادراک و رفتار ) در بیماری‌های ژنتیکی متنوع است که همگی خطر ابتلا به اختلالات عصبی را افزایش می‌دهند. ما با آگاهی از توسعه معمولی , این داده‌های بالینی را تحت کنترل قرار می‌دهیم تا مسیرهای زیستی مختلفی را تشریح کنیم که می‌توانند به بروز سندرم‌های عصبی مزمن کمک کنند .
موضوعات برش عرضی علاقه ویژه در واحد ما شامل روابط جنسی , تمایز , و روابط ساختار - عملکرد درون سیستم عصبی مرکزی است .
شاخه احساسی و توسعه ( e & d )
بخش احساسی و توسعه ( e & d ) بخش مربوط به علوم اعصاب عاطفی , بخش مربوط به اختلال حواس و عصب‌شناسی را به عهده دارد . ~~~ بخش مربوط به اختلال روحی و اعصاب و اعصاب و اعصاب و اعصاب و اعصاب و اعصاب و اعصاب و اعصاب و اعصاب و اعصاب و اعصاب و اعصاب و اعصاب و اعصاب و اعصاب و اعصاب و اعصاب و اعصاب و اعصاب .
منبع سایت

آردینی اوخو
شنبه 20 بهمن 1397
بؤلوملر :