یک مقاله جدید منتشر شده در Nature منتشر شده در طبیعت ، حاکی از آن است که پیشرفت‌های اخیر در تحریک عمقی مغز ( DBS ) برای بیماری پارکینسون می‌تواند منجر به درمان بیماری‌هایی مانند اختلال وسواس و وسواسی جبری ( OCD ) ، ژیل دلا la و افسردگی شود . مولفان این مقاله ، از بیمارستان دانشگاه ژنو ( در آغوش کشیدن ) ، دانشگاه ژنو ، دانشگاه توبینگن و مرکز Wyss برای بیو و Neuroengineering ، استدلال می‌کنند که الکترودهای دو جهتی که هم می‌توانند تحریک شوند و هم سابقه داشته باشند - - می‌توانند درخواست‌هایی فراتر از بیماری پارکینسون داشته باشند .
دیگر رابط‌های مغز دو جهتی ( BCIs ) در سال‌های اخیر در حال توسعه بوده‌اند ، به خصوص برای پردازش سیگنال زمان واقعی از فعالیت نورونی که امکان کنترل یک بازوی مصنوعی را مستقیما ً از مغز در افراد مبتلا به فلج فراهم می‌آورد .
پروفسور جان Donoghue ، مدیر مرکز Wyss : " جالب است که زمینه‌های رابط‌های کامپیوتر - کامپیوتر برای احیای حرکتی و تحریک عمیق مغز برای بیماری پارکینسون ، تا حد زیادی مستقل شده‌است . محققان تحریک عمقی مغز معمولا ً عصب شناسان و یا عصب شناسان هستند در حالی که محققان ارتباطات مغزی - کامپیوتر اغلب عصب شناسان ، roboticists و مهندسین هستند . با هم‌کاری با یکدیگر و به اشتراک گذاری اطلاعات ، ما می‌توانیم از یکدیگر بیاموزیم و به طور بالقوه دسترسی به این فن‌آوری را توسعه دهیم تا بتواند به مردم بیشتری کمک کند ."
DBS به طور معمول برای تسکین دادن لرزش و سفتی مرتبط با پارکینسون به کار می‌رود . اگرچه این بیماری در بیش از ۴۰ هدف دیگر مغز امتحان شده‌است ، اما نشانه‌های بسیار کمی دیگری برای درمان وجود دارد . آخرین سیستم‌های DBS حلقه بسته ، تغییرات در مغز را دنبال می‌کنند و به طور خودکار سطح پالس محرک بعدی را براساس آن تطبیق می‌دهند . این تنظیم به روشی که تحریک انجام می‌شود اجازه درمان دقیق و دقیق را می‌دهد که ممکن است برای اختلالات دیگر مناسب باشد .
حوزه‌های دیگری که ممکن است از DBS حلقه بسته بهره‌مند شوند شامل OCD - - اگرچه آزمایش‌ها اولیه نشان می‌دهند که ممکن است تاخیر زمانی قبل از دیده شدن رخ دهد ، ژیل دلا la - - برای درمان هر دو علایم و علایم روانی ، و افسردگی - اگرچه آزمایش‌ها اولیه نشان می‌دهند که موقعیت دقیق الکترودها و پارامترهای تحریک بسیار مهم هستند .
نویسندگان در برابر استفاده از DBS برای اهداف فراتر از بیماری هشدار می‌دهند و خواستار استانداردهای اخلاقی قوی هستند که هم به هوش مصنوعی و هم ارتباطات عصبی نیاز دارند تا حریم خصوصی، هویت ، عاملیت و برابری را حفظ کنند .
Neurostimulators با توانایی‌های سنجش هنوز در دوران کودکی خود هستند . آن‌ها هنوز تنها در محیط‌های تحقیقاتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند و so حلقه بسته هنوز راه‌حل درمانی طولانی‌مدت برای بیماری پارکینسون یا هر اختلال دیگر نیست . با این حال ، این سیستم‌های جدید به زودی در دسترس قرار خواهند گرفت و زمانی که آن‌ها این کار را انجام دهند ، امکانات درمانی جدید و امید جدید را به همراه خواهند آورد .
این سوالات در OptoDBS۲۰۱۹ ، سومین ویرایش یک نشست بین‌المللی برگزار شده در پردیس Biotech ، ژنو در اواخر سال جاری مورد بحث قرار خواهند گرفت .
It's یک نقطه عطف در دنیای ادبیات انگلیسی به مدت بیش از دو قرن بوده‌است ، اما Beowulf هنوز موضوع بحث‌های سخت دانشگاهی است ، در بخشی بین کسانی که ادعا می‌کنند شعر حماسی اثر یک نویسنده واحد است و کسانی که ادعا می‌کنند آن را از منابع متعدد به هم چسبانده بودند .
در تلاش برای حل اختلاف ، گروهی از محققان به رهبری مدیسون Krieger ، یکی از همکاران دوره دکترا در برنامه تکاملی Evolutionary و جوزف دکستر ، که دکترای خود را از دانشگاه هاروارد دریافت کرده بود ، به یک ابزار بسیار مدرن تبدیل شد - - یک کامپیوتر .
منبع سایت

جمعه 30 فروردین 1398
بؤلوملر :