بر طبق تحقیقات جدید دانشکده تجارت Tepper در دانشگاه کارنگی ملون ، شرکت‌هایی که امیدوارند از رکود بلند مدت دوری کنند می‌توانند کارمندان را به تفکر خلاق تبدیل کنند و آن‌ها را وادار به نشستن در کنار همکاران ناآشنا در فضاهای کاری باز کنند .
Sunkee لی ، استادیار نظریه سازمانی و استراتژی ، در مطالعه خود منتشر شده در علم سازمان یافت که پیکربندی مجدد حوزه‌های کاری برای وادار کردن مردم به نشستن نزدیک‌تر به هم‌کاری که به کارکنان در توسعه ایده‌های جدید محصول که به شرکت سود برده‌اند ، کمک می‌کند .
لی می‌گوید : "وقتی مردم مجبور می‌شوند با همکاران ناآشنا تعامل داشته باشند، " شانس بیشتری برای یادگیری چیزهای مفید برای توسعه ایده‌های کسبوکار جدید دارید . "
او تئوری خود را در یک شرکت تجارت الکترونیک کره‌جنوبی امتحان کرد که ترتیبات نشست ۶۰ کارمند فروش را تغییر داد . آن‌هایی که نزدیک همکاران جدید نشسته بودند درگیر " اکتشاف " بودند که رفتارهایی همچون ریسک‌پذیری و آزمایش را توصیف می‌کند . این کارکنان همچنین از نظر مالی بهتر از گروه کنترل عمل کردند ، افرادی که تغییرات زیادی در چیدمان صندلی‌ها تجربه نکردند .
لی همچنین خاطرنشان کرد که کارمندانی که به نظر می‌رسد بیشتر از همسایگان جدید خود می‌آموزند ، کسانی بودند که سطح بالاتری از تجربه در سازمان داشتند و کسانی که روابط اجتماعی موجود با این همسایگان را نداشتند . آن‌هایی که سطح بالاتری از تجربه داشتند ، در یادگیری دانش جدید و استفاده از آن برای وظایف خودشان بهتر بودند ، و تعامل جدید با همکاران ناآشنا باعث یادگیری بیشتر می‌شد .
طبق گفته لی ، اکتشاف از " استثمار " ، رفتارهایی همچون پالایش ، کارایی ، و اجرا متفاوت می‌باشد . اگرچه اکتشاف برای رشد شرکت حیاتی است ، سازمان‌ها اغلب تلاش می‌کنند تا به اندازه کافی رشد خود را ترویج دهند زیرا مردم طبیعتا ً تمایل دارند به منطقه راحتی بهره‌برداری جذب شوند که شامل گرفتن ریسک کم‌تر است .
در کوتاه‌مدت ، بهره‌برداری مفید است زیرا بازگشت فوری را ایجاد می‌کند . لی اشاره می‌کند که اما شرکت‌هایی که بیش از حد بر کامل کردن محصول یا خدمات تکیه دارند نمی‌توانند با تغییرات در محیط کسب‌وکار سازگار شوند و آن‌ها را در مقابل پیشی گرفتن از رقبا در دراز مدت رها می‌کنند .
او می‌گوید : " شرکت‌ها باید همیشه برای چیز بزرگ بعدی آماده باشند. مشکل این است که بسیاری از ایده‌ها هرگز حتی آن را به بازار تبدیل نمی‌کنند و این شکست بخش مهمی از اکتشاف است ."
جالب توجه است که لی همچنین متوجه شد که عملکرد مالی برای افرادی که بیشتر در کوتاه‌مدت اکتشاف می‌کنند , بهبود یافته‌است . این یافته با ادبیات موجود در تضاد است که نشان می‌دهد اکتشاف به طور کلی به شکست منتهی می‌شود و در نتیجه عملکرد مالی در کوتاه‌مدت کاهش خواهد یافت . او بر این باور است که افزایش مالی ناشی از آگاهی افراد از همکاران جدید خود قبل از درگیر شدن در اکتشاف است . همکاران جدید به احتمال زیاد بینش‌هایی را در نحوه ایجاد و توسعه ایده‌های جدید , همراه با مشاوره درباره نحوه اجتناب از اشتباه‌ات براساس تجربیات خودشان ارائه کردند .
او همچنین اشاره کرد که ترتیب جایگاه جدید به کارکنان کمک کرد تا عملکرد خود را در فروش محصولات موجود خود بهبود بخشند ( یعنی بهره‌برداری ) , به احتمال زیاد به این دلیل که تعاملات با همسایگان جدید به آن‌ها کمک کرد تا استراتژی‌های بازاریابی جدید , روش‌های قیمت‌گذاری , و تبلیغات محصول برای محصولات موجود خود را تولید کنند .
او می‌گوید : " آن‌ها حتی در مورد آنچه که در حال حاضر خوب بودند , بهتر می‌شوند . این یک یافته متناقض برای من بود ."
او توجه داشت که فضاهای کاری باز دارای اشکالاتی هستند : مسائل مربوط به حریم خصوصی وجود دارد , بیماری سریع‌تر گسترش می‌یابد , و افراد distractions بیشتری را تجربه می‌کنند . لی گفت : بنابراین , در شرکتی که بهره‌وری مهم‌تر از نوآوری است , مانند یک شرکت حسابداری , یک فضای کاری باز می‌تواند زیان‌آور باشد .
منبع سایت

سه شنبه 27 فروردین 1398
بؤلوملر :