در سرمقاله مرتبط ، پروفسور سیمون Bacon از دانشگاه کنکوردیا در کانادا می‌گوید که طراحی این مطالعه " به ما اجازه می‌دهد تا فرضیات منطقی در مورد شباهت محیط ، شیوه زندگی ، و رفتارهای سلامتی بین افراد با یک اختلال و خواهر و یا خواهر و برادر جفت آن‌ها داشته باشیم . این مفروضات به inferences در مورد مسیرهای بالقوه دیگری که این اختلالات را به نتایج CVD ربط می‌دهند ، اجازه می‌دهد ."
در آینده ، مطالعات خوب طراحی‌شده برای ارزیابی مداخلات مناسب ، نه تنها برای تایید استنباط‌های این مطالعه جدید بلکه برای ارایه مزایای واقعی برای بیماران ، حیاتی خواهد بود " .
آنالیز Genome تاثیر ترکیبی بسیاری از ژن‌ها را بر صفات شناختی نشان می‌دهد.
تاریخ :
۱۰ آوریل ۲۰۱۹
مبدا :
اسپرینگر
خلاصه :
به گفته یک مطالعه جدید ، تفاوت‌های فردی در توانایی‌های ادراکی در کودکان و نوجوانان تا حدی در تغییرات توالی DNA آن‌ها منعکس می‌شود .
براساس مطالعه‌ای که در رشته روانشناسی مولکولی منتشر شد ، تفاوت‌های فردی در توانایی‌های ادراکی در کودکان و نوجوانان تا حدی در تغییرات توالی DNA آن‌ها منعکس می‌شود . این تفاوت‌های ریز در ژنوم انسان را می‌توان با هم برای خلق امتیاز polygenic به کار برد ؛ مجموع تعدادی از گونه‌های ژنتیکی که یک فرد دارای بازتاب ژنتیکی برای یک ویژگی خاص است . این شامل تفاوت‌هایی در دستاوردهای تحصیلی ( این که دانش آموزان در زبان انگلیسی ، ریاضیات و علوم چه کار می‌کنند ) ، چند سال آموزش و IQ در سن ۱۶ سالگی را شامل می‌شود .
محققان در کالج King's لندن ، انگلستان اطلاعات ژنتیکی را از ۷، ۰۲۶ کودک انگلیسی در سنین ۱۲ و ۱۶ سال مورد تجزیه و تحلیل مطالعه اولیه رشد ، یک مطالعه طولی از دوقلوها در انگلستان و ولز بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند . اطلاعات و دستاوردهای آموزشی در سنین ۱۲ و ۱۶ ، و انواع ژنتیکی مرتبط آن‌ها تحلیل شدند . هوش از طریق آزمون‌های IQ شفاهی و غیر کلامی ارزیابی شد . موفقیت تحصیلی توسط نحوه کار دانش آموزان در زبان انگلیسی ، ریاضیات و علوم ارزیابی شد که در انگلستان اجباری است .
محققان نشان دادند که نمرات polygenic ، که تاثیر ترکیبی نسخه‌های ژنتیکی چندگانه را منعکس می‌کنند ، ممکن است تا ۱۱ % تفاوت در هوش و ۱۶ درصد تفاوت در موفقیت تحصیلی بین افراد را پیش‌بینی کنند .
 "Andrea Allegrini "، نویسنده مربوطه گفت : " اثرات تک اشکال در یک ویژگی معین ، اغلب بسیار کوچک بوده و ثبت دقیق آن دشوار است . با این حال ، اکثر ویژگی‌های رفتاری سهم قابل‌توجهی از تنوع ژنتیکی دارند که بخشی از تنوع ژنتیکی است که در یک زمان بر صفات چندگانه تاثیر می‌گذارند . درجه‌ای که در آن تاثیرات ژنتیکی مشترک برای شباهت‌های بین ویژگی‌ها به عنوان همبستگی ژنتیکی شناخته می‌شود .
روش‌های ژنومی به اصطلاح چند ویژگی ( به اصطلاح چند ویژگی ) از همبستگی ژنتیکی بین صفات برای تخمین دقیق‌تر اثر متغیرهای ژنتیکی بر یک ویژگی مشخص استفاده می‌کنند . اینها می‌توانند برای افزایش قدرت پیش‌بینی نمرات polygenic مورد استفاده قرار گیرند . ما چندین رمان ، وضعیت هنر ، روش‌های چندگانه ژنومی را برای به حداکثر رساندن پیش‌بینی نمره polygenic مقایسه کردیم ."
نویسندگان دریافتند که هنگام تجزیه و تحلیل انواع ژنتیکی مرتبط با اطلاعات ، آن‌ها قادر به پیش‌بینی ۵.۳ % تفاوت در هوش بین افراد در سن ۱۲ و ۶ / ۷ % از تفاوت در سن ۱۶ سالگی بودند . برای دستاوردهای تحصیلی ، تحلیل انواع ژنتیکی مرتبط با موفقیت تحصیلی ( سال‌ها تحصیل ) ، آن‌ها حداکثر ۶.۶ % اختلاف سن ۱۲ و ۱۴.۸ درصد در سن ۱۶ سال را پیش‌بینی کردند . نویسندگان همچنین نشان دادند که تحلیل انواع مرتبط با کسب تحصیلات به آن‌ها اجازه می‌دهد که ۷.۲ % از واریانس را در سن ۱۲ سالگی و ۹.۹ % در سن ۱۶ سالگی به دلیل همبستگی ژنتیکی بین دو ویژگی پیش‌بینی کنند .
منبع سایت

پنجشنبه 29 فروردین 1398
بؤلوملر :