دانشمندان با استفاده از فن‌آوری توسعه‌یافته اخیر برای تجزیه و تحلیل دی‌ان‌ای ، ده‌ها ژن و دو مسیر اصلی بیولوژیکی یافته‌اند که احتمالا ً در توسعه این اختلال دخیل هستند اما در مطالعات ژنتیکی قبلی شیزوفرنی آشکار نشده است . این کار اطلاعات جدیدی در مورد این که شیزوفرنی منشا می‌گیرد و راه را به مطالعات دقیق‌تر - - و احتمالا ً درمان‌های بهتری در آینده تبدیل می‌کند ، ارایه می‌دهد . Schizophrenia بیماری مزمن و از کار انداختن بیماری ذهنی است که نشانه‌ها می‌توانند شامل توهمات ، هذیان و مشکلات شناختی باشند . این بیماری حدود ۱ درصد از جمعیت بشری را تشکیل می‌دهد .
اشتراک :
داستان کامل
دانشمندان با استفاده از فن‌آوری توسعه‌یافته اخیر برای تجزیه و تحلیل DNA ، ده‌ها ژن و دو مسیر اصلی بیولوژیکی یافته‌اند که احتمالا ً در توسعه این اختلال دخیل هستند اما در مطالعات ژنتیکی قبلی شیزوفرنی آشکار نشده است .
اعتبار : © یو / Fotolia
دانشمندان UCLA پیشرفت بزرگی در درک زیست‌شناسی شیزوفرنی بوجود آورده‌اند .

دانشمندان با استفاده از فن‌آوری توسعه‌یافته اخیر برای تجزیه و تحلیل DNA ، ده‌ها ژن و دو مسیر اصلی بیولوژیکی یافته‌اند که احتمالا ً در توسعه این اختلال دخیل هستند اما در مطالعات ژنتیکی قبلی شیزوفرنی آشکار نشده است . این کار اطلاعات جدیدی در مورد این که شیزوفرنی منشا می‌گیرد و راه را به مطالعات دقیق‌تر - - و احتمالا ً درمان‌های بهتری در آینده تبدیل می‌کند ، ارایه می‌دهد .


Schizophrenia بیماری مزمن و از کار انداختن بیماری ذهنی است که نشانه‌ها می‌توانند شامل توهمات ، هذیان و مشکلات شناختی باشند . این بیماری در حدود ۱ درصد از جمعیت انسانی را تشکیل می‌دهد - - بیش از ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان . از آنجا که علل شیزوفرنی کم است ، داروهای فعلی می‌توانند به کاهش علایم کمک کنند ، اما اختلال را درمان نمی‌کنند .
این مطالعه که بصورت آنلاین در مجله Nature منتشر می‌شود ، احتمالا ً تاثیر آن فراتر از تحقیقات شیزوفرنی است ، چرا که یک استراتژی جدید و بالقوه قدرتمند برای روشن کردن مکانیزم بیماری انسان را نشان می‌دهد .
دکتر دنیل Geschwind ، محقق اصلی ژنتیک و استاد سالخورده MacDonald مک‌دونالد در دانشکده علوم انسانی و استاد عصب‌شناسی دانشکده دیوید گفن در UCLA گفت : " این اثر یک نقشه راه برای درک این مساله فراهم می‌کند که چگونه تنوع ژنتیکی مرتبط با یک بیماری پیچیده ، ژن‌ها و مسیرهای خاص را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . "
Schizophrenia مدت‌ها شناخته شده‌است که بسیار ژنتیکی است ؛ اغلب در خانواده‌ها اجرا می‌شود . مطالعه گسترده ژنوم گسترده از افراد مبتلا به شیزوفرنی ، که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد ، این اختلال را به تغییرات کوچک DNA در بیش از ۱۰۰ موقعیت متمایز در ژنوم انسان مرتبط دانست . با این حال ، اغلب این مکان‌ها خارج از ژن‌های واقعی قرار دارند ، بنابراین نقش‌های آن‌ها در شیزوفرنی مشخص نیست . تجزیه و تحلیل مطالعات گسترده دیگر بیماری‌های عمده منجر به نتایج گیج‌کننده مشابهی شده‌است .
در برخی موارد ، موقعیت‌های غیر ژن شناسایی‌شده در این مطالعات به عنوان " مناطق تنظیمی " شناخته شده‌اند که به افزایش یا سرکوب فعالیت ژن‌ها در نزدیکی آن‌ها در ژنوم کمک می‌کنند . اما بسیاری از این مکان‌ها مرتبط با این بیماری‌ها ، هیچ هدف ژن مشخصی در نزدیکی ژنوم ندارند .
یک احتمال این است که این نقاط مرتبط با این بیماری‌های مرموز ، مناطقی هستند که ژن‌ها را در فاصله‌ای نسبتا ً دور از ژنوم قرار می‌دهند . آن‌ها می‌توانند این کار را انجام دهند اگر به صورت فیزیکی به ژن‌های " دور " توسط چرخش پیچیده و حلقه تبدیل شوند که DNA در زمانی که در یک کروموزوم بسته‌بندی می‌شوند قرار گیرد ، درست به همان اندازه که دو انتهای دیگر یک طناب می‌تواند به هم نزدیک شود وقتی که طناب حلقه می‌شود .

منبع سایت

پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398
بؤلوملر :