دانشمندان بر روی مکانیسم مولکولی اصلی بیماری‌های خود ایمنی و ضد التهاب (تاریخ : ۱۷ ژانویه ۲۰۱۸ ) : VIB ( موسسه Flanders برای بیوتکنولوژی ) : یک تیم بین‌المللی از پژوهشگران جنبه حیاتی اساس مولکولی بیماری‌های خود ایمنی و التهابی مثل پسوریازیس ، روماتیسم و ورم مفاصل را کشف کرده‌است .

با تمرکز بر روی immunomodulatory ( IL - ۲۳ ) ، آن‌ها کشف کردند که فعالیت pro ، که زمینه‌ساز طیف وسیعی از بیماری‌های التهابی است، به طور بحرانی به فعال‌سازی ساختاری سایتوکاین توسط گیرنده ، IL - ۲۳ R بستگی دارد .
داستان کامل : یک تیم بین‌المللی از محققان به رهبری پروفسور . Savvas Savvides ( مرکز تحقیقات التهاب VIB ) جنبه مهمی از اساس مولکولی بیماری‌های خود ایمنی و التهابی مانند پسوریازیس ، روماتیسم و ورم مفاصل را کشف کرده‌است . با تمرکز بر روی immunomodulatory ( IL - ۲۳ ) ، آن‌ها کشف کردند که فعالیت pro ، که زمینه‌ساز طیف وسیعی از بیماری‌های التهابی است، به طور بحرانی به فعال‌سازی ساختاری سایتوکاین توسط گیرنده ، IL - ۲۳ R بستگی دارد . نتایج این مطالعه در نشریه اصلی ژورنال Immunity منتشر شده‌است .
شیوع پسوریازیس ، روماتیسم و ورم مفاصل ، بیماری‌های روده ملتهب و اسکلروز چندگانه ( sclerosis ) به سرعت در چند دهه گذشته گسترش پیدا کرده‌است . به عنوان مثال ، حدود ۱۲۵ میلیون نفر در سراسر جهان توسط پسوریازیس و ۱۰۰ میلیون دیگر با روماتیسم arthritis، در حالی که حضور بیماری‌های التهابی روده ( Crohn's و ulcerative colitis ) در جمعیت‌های قومی و مناطق جغرافیایی که پیش از این تحت‌تاثیر نرخ هشدار دهنده قرار نگرفته اند ، قرار دارند . سیتوکین - ۲۳ - - نوع خاصی از پروتئین immunomodulatory - - نقش حیاتی در این بیماری‌ها دارد . در نتیجه ، IL - ۲۳ به کانون استراتژی‌های درمانی در مقابل چنین بیماری‌هایی تبدیل شده‌است .
نقش‌های محوری : وقتی گیرنده تولید سایتوکاین را از نخستین توصیف IL - ۲۳ در حدود یک دهه و نیم پیش فعال می‌کند ، اساس ساختاری و مولکولی مکانیسم‌های اساسی فعالیت pro IL - ۲۳ هنوز مشخص نشده است . پروفسور Savvides و تیم او اکنون به روشی منحصر به فرد روشن می‌شوند که IL - ۲۳ با حداقل یکی از گیرنده‌ها در تعامل است . به طور کلی ، cytokines گیرنده‌ها را فعال می‌کنند . اما به طور شگفت انگیزی ، در مطالعه حاضر ، نقطه مقابل درست بنظر می‌رسد .
پروفسور Savvas Savvides ( VIB - UGent ) : " ما از اینکه متوجه شدیم که هم IL - ۲۳ و هم گیرنده آن به شدت تغییر می‌کنند تا یک رابط همزی کننده intimate را ایجاد کنند ، شگفت‌زده شدیم . در این فصل ، گیرنده از یک کانون کارکردی بر روی IL - ۲۳ استفاده می‌کند و آن را قادر می‌سازد تا یک گیرنده اساسی اصلی را برای سیگنال دهی pro استفاده کند . محل اتصال گیرنده در IL - ۲۳ نیز به عنوان یک یافته غیر منتظره ظاهر شد . آنچه که ما در حال حاضر در مورد " پیچیده pro" توسط IL - ۲۳ کشف کردیم ، یک پارادایم جدید در زمینه است " . این مطالعه توسط هم‌کار تحقیقاتی دکترای Yehudi Bloch آغاز شد و در یک تلاش مشترک بین گروه‌های تحقیقاتی در دانشگاه کالیفرنیا ( دیویس ، آمریکا ) ، بیمارستان دانشگاه Ghent و پروفسور Savvides در دانشگاه VIB و Ghent رشد کرد . پژوهشگران بر بیولوژی ساختاری یکپارچه ، ترکیبی از روش‌ها برای توصیف ساختارهای پروتیین در جزییات اتمی با بیوشیمیایی ، بیوفیزیکی ، سلولی و in vivo ، تکیه کردند .
پروفسور Savvides ( VIB - UGent ) : " این مراحل اولیه تحقیقات ما روی IL - ۲۳ ما سنگ بنای تحقیق بیشتر در آزمایشگاه‌ها و جاه‌ای دیگر خواهند بود . با این حال ، بسیاری از پرسش‌ها همچنان بی‌پاسخ مانده‌اند . به عنوان مثال : چگونه IL - ۲۳ با دیگر گیرنده‌های احتمالی دیگر پیوند دارد ؟ علاوه بر این ، انتظار می‌رود که بینش ما توسعه استراتژی‌های درمانی جدید در برابر IL - ۲۳ را افزایش دهد ."




چهارشنبه 22 خرداد 1398
بؤلوملر :