آیا می ‌توان دستگاه گوارش را به راز پیری سالم‌تر تبدیل کرد ?
پیوند مدفوع از موش‌های جوان به پیر , سیستم ایمنی را در روده موش‌های پیر نشان می‌دهد . این مطالعه نشان می‌دهد که دستگاه گوارش می‌تواند هدف درمان طیف وسیعی از علایم مرتبط با سن باشد تا پیری سالم را تسهیل کند.

سهم : پیوند کامل مدفوع از موش‌های پیر تا مسن می‌تواند دستگاه گوارش را تحریک کرده و سیستم ایمنی دستگاه گوارش را احیا کند . این تحقیق در مجله ارتباطات طبیعت امروز چاپ شده‌است .


دستگاه گوارش یکی از اندام‌ها است که به شدت تحت‌تاثیر پیری و تغییرات وابسته به سن بوده و با ضعف , التهاب و افزایش حساسیت به بیماری‌های روده‌ای ارتباط دارد . این تغییرات وابسته به سن به دستگاه گوارش به موازات کاهش عملکرد سیستم ایمنی روده رخ می‌دهد اما تاکنون مشخص نشده که آیا این دو تغییر مرتبط بوده‌اند یا خیر.
دکتر ماریسا لای , محقق پیشرو توضیح می‌دهد : " روده ما از صدها نوع باکتری مختلف تشکیل شده‌است و اینها برای سلامتی ما ضروری هستند , نقشی در متابولیسم بدن , عملکرد مغز و پاسخ ایمنی دارند . " سیستم ایمنی ما دائما ً با باکتری‌ها در دستگاه گوارش ارتباط دارد . به عنوان فردی که مطالعه می‌کند که چرا سیستم ایمنی ما به خوبی کار نمی‌کند , ما به کشف این موضوع علاقمند بودیم که آیا ساخت دستگاه گوارش می‌تواند بر استحکام پاسخ ایمنی روده تاثیر بگذارد یا خیر. " موش‌های کوچک و پیر ( موش ) به طور طبیعی شبیه نمونه مدفوع موش‌های دیگر هستند ! ) یا به طور مستقیم انتقال مدفوع از موش‌های پیر به پیر , سیستم ایمنی روده را در موش‌های پیر افزایش داد, و بخشی از کاهش مربوط به سن را اصلاح کرد.
در کمال تعجب , مسکن باعث کاهش پاسخ ایمنی روده در موش‌های پیر شد . با توجه به تعداد سلول‌های ایمنی درگیر , موش‌های پیر پاسخ‌های ایمنی روده داشتند که تقریبا ً غیرقابل‌تشخیص از موش‌های کوچک بود . دکتر میشل مک گری , رهبر گروه در برنامه ایمنی‌شناسی در موسسه کاریابی گفت : "
نتایج نشان می‌دهند که پاسخ ایمنی روده ضعیف برگشت‌پذیر نیست و پاسخ را می‌توان با چالش با محرک مناسب تقویت کرد , اساسا ً ساعت را روی سیستم ایمنی روده قرار می‌دهد تا شباهت نزدیکی به وضعیت موجود در یک موش جوان داشته باشد.
نتایج این مطالعه برای درمان علایم مرتبط با سن ارتباط دارد و ارتباط بین اثرات سیستم ایمنی سالمندی و تغییرات وابسته به سن را در دستگاه گوارش تایید می‌کند . با نشان دادن اثربخشی مداخلات که تاثیر مثبتی بر ترکیب دستگاه گوارش دارند , این تحقیق نشان می‌دهد که پیوند مدفوع , پروبیوتیک ها, هم‌زیستی و رژیم غذایی ممکن است همگی راه‌هایی برای تسهیل سالمندی سالم باشند . " برای اطمینان , گام بعدی مهم , آزمون این است که آیا افرادی وجود دارند که معما را حل می‌کنند یا خیر.
در عین حال , توصیه‌های ارشد ما برای کاهش خطر ابتلا به جنون در حال توسعه از نظر فیزیکی فعال , اجتناب از سیگار کشیدن و خوردن یک رژیم متعادل سالم است .




شنبه 18 خرداد 1398
بؤلوملر :