یک مطالعه از سوی ماموران تحقیق نشان می‌دهد که اپیدمی کوکائین افیونی در ایالات‌متحده احتمالا ً در سال‌های آتی افزایش می‌یابد ، و این تدابیر مبتنی بر محدود کردن دسترسی به داروهای تجویزی اثر حداقلی در کاهش مرگ بیش از حد دارند .
اشتراک :
داستان کامل

یک مطالعه از محققان در موسسه عمومی ارزیابی فن‌آوری ماساچوست ( MGH ) موسسه فن‌آوری ماساچوست نشان می‌دهد که اپیدمی شدن بیش از حد مواد افیونی در ایالات‌متحده در سال‌های آتی افزایش می‌یابد و این اقدامات براساس محدود کردن دسترسی به داروهای تجویزی , کم‌ترین تاثیر را در کاهش مرگ بیش از حد دارند . در گزارش خود منتشر شده در شبکه آزاد Network , تیم یاد می‌کند که ماهیت متغیر این اپیدمی - - که اکنون با استفاده از opioids غیر قانونی مانند هروئین و fentanyl ناشی می‌شود , تاثیر بالقوه برنامه‌هایی را که opioids تجویز را هدف قرار می‌دهند , کاهش داده‌است .


Jagpreet Chhatwal ، دکترای خود از موسسه ارزیابی فن‌آوری ، می‌گوید : " اپیدمی افیونی شروع به افزایش شدیدی در تجویز افیونی در دهه ۹۰ کرده‌است ؛ اما از سال ۲۰۱۰ ، مرگ ناشی از مصرف بیش از اندازه افیونی در اثر مصرف بیش از اندازه افیونی موجب افزایش شمار تلفات ناشی از مصرف بیش از حد افیونی در زمانی شده‌است که عرضه داروهای تجویزی در حال کاهش است ."
تیم Chhatwal's از داده‌ها از منابعی مانند بررسی ملی استفاده از مواد مخدر و بهداشت و مراکز کنترل بیماری‌ها و پیش‌گیری برای توسعه مدل سیاست Opioid استفاده کرد که منعکس‌کننده مسیر اپیدمی افیونی در ایالات‌متحده از ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۵ است . سپس از آن مدل برای پیش‌بینی نتایج احتمالی از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۵ استفاده کردند .
براساس سناریوی موجود ، که در آن هیچ کاهش بیشتری در سو استفاده از تجویز prescription در سال‌های آتی رخ نمی‌دهد ، این مدل نشان می‌دهد که تعداد سالانه مرگ‌های افیونی از ۳۳، ۱۰۰ در سال ۲۰۱۵ به ۸۱، ۷۰۰ در سال ۲۰۲۵ افزایش پیدا خواهد کرد که ۱۴۷ درصد افزایش داشته‌است. این مدل همچنین پیش‌بینی می‌کند که در طی این سال‌ها ، مجموعا ً ۷۰۰ نفر از بیش از ۷۰۰، ۰۰۰ نفر در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر از مواد مخدر غیر قانونی مانند هروئین و مواد مخدر کشته خواهند شد . پژوهشگران همچنین برآورد می‌کنند که تا سال ۲۰۲۵ ، نیمی از تمام کاربران افیونی دیگر بجای داروهای تجویزی ، با غیر قانونی شروع به کار خواهند کرد . در تمام حالات تست شده، مداخلات به سمت کاهش سو مصرف داروهای تجویزی ، به منظور کاهش میزان مصرف بیش از حد مصرف بیش از ۳ تا ۵ درصد پیش‌بینی شده‌بود .
او گفت : " اپیدمی فلج‌اطفال در حال انجام چندین نیروهای مرتبط را در بر می‌گیرد . Qiushi چن ، PhD ، نویسنده اصلی ، استادیار در دانشکده مهندسی صنایع و تولید در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا و محقق وابسته در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا می‌گوید : " مدلسازی سیستم‌ها ، رویکرد ریاضی استفاده‌شده در تجزیه و تحلیل ما ، به ما اجازه می‌دهد تا پویایی زیربنایی را درک کنیم و تاثیر مداخلات متفاوتی را تعیین کنیم . "
Chhatwal اضافه می‌کند : " اگر به تنهایی بر کنترل عرضه داروهای تجویزی تکیه کنیم ، با شکست مواجه خواهیم شد ، با شکست مواجه خواهیم شد . opioids غیر قانونی اکنون منجر به مرگ بیش از حد بیش از حد می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که چنین مرگ‌هایی تا ۲۶۰ درصد - - از ۱۹، ۰۰۰ به ۶۸۰۰۰ - - بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۵ افزایش یابد . یک رویکرد multipronged - از جمله استراتژی‌هایی برای شناسایی افراد مبتلا به اختلال استفاده افیونی ، دسترسی بهبود یافته به داروهایی مانند متادون و buprenorphine ، و توسعه خدمات کاهش آسیب مانند داروی برگشت مصرف بیش از حد مواد افیونی ( Chhatwal ) استادیار رادیولوژی در دانشکده پزشکی هاروارد است .



چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398
بؤلوملر :