محققان گزارش داده‌اند که درمان طولانی‌مدت با وارفارین دارو همراه با داروهای لخته شدن می‌تواند خطر جنون در افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را افزایش دهد . فیبریلاسیون دهلیزی یکی از ناهنجاری‌های مادرزادی قلب است که خطر سکته و انواع متداول جنون را افزایش می‌دهد . مکانیسم‌های پشت انجمن فیبریلاسیون دهلیزی و جنون ناشناخته هستند .
اشتراک :
داستان کامل
با توجه به تحقیقاتی که در جلسات علمی انجمن قلب آمریکا ارائه شده‌است , تزریق طولانی‌مدت وارفارین با وارفارین و داروهای ضد انعقاد خون , خطر جنون در افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را افزایش می‌دهد .
فیبریلاسیون دهلیزی یکی از ناهنجاری‌های مادرزادی قلب است که خطر سکته و انواع متداول جنون را افزایش می‌دهد . مکانیسم‌های پشت انجمن فیبریلاسیون دهلیزی و جنون ناشناخته هستند .
t . جارد لیا , نویسنده ارشد این تحقیق و رئیس الکتروفیزیولوژی موسسه قلب در مورای , یوتا . این ممکن است منجر به خونریزی شدید در مغز شود که نشانه خوبی از آن نیست , اما در طول زمان با افزایش خطر جنون انباشته می‌شود . "

مواد و روش‌ها: این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی شده بود . پس از تعدیل عوامل خطر خونریزی و خونریزی , بیمارانی که به صورت غیرطبیعی از روند انعقاد خون کندی برخوردار بودند , نسبت به بیمارانی که تست‌های آن‌ها کم‌تر از ۴ برابر بود , بیش از دو برابر مبتلا به جنون تشخیص داده شدند . این افزایش نسبت به آنچه محققان در مطالعه قبلی وارفارین داشتند بیشتر است .


بیمارانی که لخته شدن آهسته کندی داشتند , داروی زیادی دریافت می‌کردند .
محققان پیش از این دریافتند که اگر اندازه‌گیری آزمایشگاهی زمان انعقاد آن‌ها بسیار آهسته باشد ( افزایش خطر خونریزی ) یا خیلی سریع ( بالا بردن ریسک لخته‌های خونی ) ممکن است بیماران فیبریلاسیون دهلیزی بیشتر دچار جنون شوند . از این نتایج می ‌توان نتیجه گرفت که آسیب مغزی از خون ریزی و لخته‌های خونی در بیماران فیبریلاسیون دهلیزی نقش دارد .
او گفت : " حتی در مراکز مهارتی , بسیار رایج است که inr را در خارج از محدوده ایده‌آل تا 10 / 10 درصد از زمان داشته باشیم , و طی سال‌ها ممکن است اثر منفی تجمعی بر توانایی ادراکی داشته باشد . "
به گفته الوات , اگر شما در حال مصرف وارفارین و یک داروی ضد چروک مانند آسپیرین و یا آسپرین هستید, با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که به یک یا دو داروی طولانی‌مدت نیاز دارید .
او گفت : " اگر ناراحتی‌های شما به طور مداوم بالا هستند , برای پیش‌گیری از سکته , پزشک شما ممکن است شما را به یکی از داروهای ضد انعقادی جدید که از تشکیل یا خروج از ناحیه در اتاق قلب که از تشکیل یا خروج از ناحیه در اتاق قلب جلوگیری می‌کند , منتقل کند .
اکثر بیمارانی که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند , قفقاز بودند .


دوشنبه 9 اردیبهشت 1398
بؤلوملر :