طبق گفته متخصصان خواب ، ناهنجاری خواب احتمالا ً نقش مهمی در شیزوفرنی بازی می‌کند . در بررسی بدنه رو به رشد شواهدی که کاهش فعالیت spindle خواب به شیزوفرنی را به هم پیوند می‌دهد ، محققان پیشنهاد کردند که درک بهتر از این اختلال ژنتیکی خواب ، درها را به درمان جدید اختلالات روانی باز می‌کند .
اشتراک :
داستان کامل
طبق گفته متخصصان خواب در مرکز پزشکی بث اسرائیل (، یک ناهنجاری خواب احتمالا ً نقش مهمی در شیزوفرنی دارد . در بررسی بدنه رو به رشد شواهدی که کاهش فعالیت spindle خواب به شیزوفرنی را به هم پیوند می‌دهد ، محققان پیشنهاد کردند که درک بهتر از این خواب ، شالوده ژنتیکی را برای درمان اختلالات روانی باز می‌کند . مقاله آن‌ها در نشریه روان‌پزشکی زیستی ۱۵ اکتبر منتشر شد .

نویسنده ارشد رابرت Stickgold ، دکتر رابرت Stickgold ، رئیس مرکز خواب و اختلالات روانی در BIDMC می‌گوید : " یکی از هیجان‌انگیزترین پیشرفت‌ها در تحقیقات خواب در دهه گذشته ، درک رو به رشد رابطه علی با اختلالات روانی بوده‌است . در اینجا ما شواهدی را بررسی کردیم که فعالیت spindle خواب را قبل از شروع بیماری اسکیزوفرنی کاهش داده و به کمبودهای ادراکی و دیگر علائم کمک می‌کند ."


spindles مشهود در an ( EEG ) - - که فعالیت الکتریکی brain's را اندازه‌گیری می‌کند - دوک‌ها از فعالیت‌های مغزی کم‌تر از یک ثانیه دوام می‌آورند . آن‌ها تنها در طول مرحله غیر عناصر خواب روی می‌دهند و در فرآیند ادغام حافظه که در طول خواب رخ می‌دهد ، نقش ایفا می‌کنند . دانشمندان بر این ظن هستند که دوک‌ها از طریق تقویت ارتباطات سیناپسی در میان نورون‌ها ، خاطرات را استحکام می‌بخشند . در بین افراد سالم و افراد مبتلا به اسکیزوفرنی ، فعالیت spindle خواب بالا با پردازش حافظه وابسته به خواب و IQ بیشتر ارتباط دارد .
برای تقریبا ً یک قرن ، محققان از ارتباط بین اختلالات خواب و شیزوفرنی آگاهی دارند ، اما این اختلالات به مدت طولانی پیامد ثانویه بیماری محسوب می‌شوند . در حال حاضر، بدن رو به رشد ادبیات نشان می‌دهد که اختلالات خواب در واقع منجر به ظهور ، بازگشت و ظهور شیزوفرنی می‌شود - نه راه دیگر . یک اختلال روانی مزمن و شدید ، اسکیزوفرنی مبتلا به علایم اختلالات روانی از جمله توهم ، هذیان و اختلالات فکری است . اما دانشمندان برای بسیاری از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی مبتلا به اختلال شناختی مزمن ، ناتوانی در تمرکز و عملکرد اجرایی ضعیف - - که بیش از ۸۰ درصد افراد مبتلا به اختلال در نیروی کار را حتی در زمانی که علایم اختلالات روانی آن‌ها تحت کنترل هستند ، دارند .
Stickgold و همکارانش ، از جمله اول نویسنده دره Manoach ، دکترای حقوق در بیمارستان عمومی ماساچوست و استادیار روانشناسی در دانشکده پزشکی هاروارد ( HMS ) ، موجی از مطالعات را مورد بررسی قرار دادند - - در حالی که رابطه کوچک - - پیوند با علائم شناختی متداول در شیزوفرنی ، از جمله حافظه رویه‌ای موتور ضعیف و یادگیری ، عملکرد اجرایی بدتر و IQ پایین‌تر ارتباط دارد. Stickgold که استاد روان‌پزشکی در این زمینه است می‌گوید : " اگر شما یک کمبود در این دوک‌ها داری ، احساس کمبود در این کارکردها وجود دارد ، اما معلوم می‌شود که فعالیت spindle خواب یک ویژگی اصلی شیزوفرنی یا اثر جانبی زندگی با آن و گرفتن دارو برای یک دهه یا بیشتر است ."


منبع سایت

شنبه 17 فروردین 1398
بؤلوملر :