دانشمندان با استفاده از یک فن‌آوری پیشرفته برای تجزیه و تحلیل dna , ده‌ها ژن و دو مسیر زیستی مهم را پیدا کرده‌اند که احتمالا ً در توسعه این اختلال دخیل هستند , اما در مطالعات ژنتیکی قبلی اسکیزوفرنیا آشکار نشده اند . این کار اطلاعات مهمی در مورد چگونگی منشا بیماری اسکیزوفرنی فراهم می‌کند و راه را برای مطالعات دقیق‌تر و احتمالا ً درمان‌های بهتر در آینده نشان می‌دهد . اسکیزوفرنیا یک بیماری مزمن روانی است که علائم آن می‌تواند شامل توهم , توهم و مشکلات ادراکی باشد . بیماری بیش از ۹۰ % جمعیت انسان را آزار می‌دهد .
اشتراک :
داستان کامل
دانشمندان با استفاده از یک فن‌آوری پیشرفته برای تجزیه و تحلیل dna , ده‌ها ژن و دو مسیر زیستی مهم را یافتند که احتمالا ً در توسعه این اختلال دخیل هستند , اما در مطالعات ژنتیکی قبلی اسکیزوفرنیا آشکار نشده بودند .
اعتبار :
دانشمندان ucla پیشرفت مهمی در درک زیست‌شناسی اسکیزوفرنی داشته‌اند .

دانشمندان با استفاده از یک فن‌آوری پیشرفته برای تجزیه و تحلیل dna , ده‌ها ژن و دو مسیر زیستی مهم را یافتند که احتمالا ً در توسعه این اختلال دخیل هستند , اما در مطالعات ژنتیکی قبلی اسکیزوفرنیا آشکار نشده بودند . این کار اطلاعات مهمی در مورد چگونگی منشا بیماری اسکیزوفرنی فراهم می‌کند و راه را برای مطالعات دقیق‌تر و احتمالا ً درمان‌های بهتر در آینده نشان می‌دهد .


اسکیزوفرنیا یک بیماری مزمن روانی است که علائم آن می‌تواند شامل توهم , توهم و مشکلات ادراکی باشد . این بیماری حدود 77 / 57 درصد از جمعیت انسان را آزار می‌دهد - - بیش از ۴۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان . از آنجا که علت این بیماری شناخته‌نشده است , داروهای فعلی می‌توانند به کاهش علائم کمک کنند اما اختلال را درمان نمی‌کنند .
این مطالعه که به صورت آنلاین در مجله طبیعت منتشر می‌شود , احتمالا ً تاثیر فراتر از تحقیقات شیزوفرنی دارد , زیرا یک استراتژی کلی و بالقوه قوی برای روشن کردن مکانیسم‌های بیماری انسان را نشان می‌دهد .
" این کار یک نقشه راه برای درک چگونگی تغییرات ژنتیکی مشترک مرتبط با یک بیماری پیچیده را فراهم می‌کند . "
اسکیزوفرنی مدت مدیدی است که شناخته شده‌اس مطالعه گسترده مرتبط با ژنوم افراد مبتلا به اسکیزوفرنیا , این اختلال را به تغییرات dna کوچک در مکان‌های مشخصی از ژنوم انسانی متصل کرده‌است . با این حال , اغلب این مکان‌ها در خارج از ژن‌های واقعی قرار دارند, بنابراین نقش آن‌ها در اسکیزوفرنی مشخص نشده است . تجزیه و تحلیل کل ژنوم سایر بیماری‌های مهم با نتایج گیج‌کننده مشابهی همراه است .
در برخی موارد , مکان‌های غیرخاص که در این مطالعات شناسایی شده‌اند , به عنوان " مناطق تنظیمی " شناخته شده‌اند که به منظور افزایش یا مهار فعالیت ژن‌ها در کنار آن‌ها در ژنوم عمل می‌کنند . اما بسیاری از این مکان‌های مرتبط با این بیماری در نزدیکی ژنوم هدف ژن مشخصی ندارند .
یک احتمال این است که این مکان‌های ژنی مرتبط با بیماری‌های ناشناخته , مناطقی تنظیمی هستند که ژن‌های هدف را نسبتا ً دور از ژنوم قرار می‌دهند . آن‌ها می‌توانند این کار را انجام دهند اگر از نظر فیزیکی نزدیک به ژن‌های " دور " توسط پیچیده و حلقوی باشند که dna در هنگام بسته‌بندی در یک کروموزوم قرار می‌گیرد , درست همانطور که دو انتهای دیگر یک طناب می‌تواند به هم نزدیک شود .
برای بررسی این احتمال , ما و تیم او از یک نسخه نسبتا ً جدید و با قدرت تفکیک بالا استفاده کردیم .


منبع سایت

شنبه 17 فروردین 1398
بؤلوملر :