به گفته یک مطالعه جدید ، در میان زوج‌هایی که برای درمان ناباروری در نظر گرفته شده‌اند ، افسردگی در شریک مرد به کاهش شانس بارداری مرتبط بوده‌است ، در حالی که افسردگی در شریک زن برای تاثیر گذاری بر نرخ تولد زنده پیدا نشده است . این مطالعه همچنین دسته‌ای از داروهای ضد افسردگی را به عنوان مهار کننده‌های بازجذب سروتونین ( غیر SSRIs ) به خطر بالاتری از کاهش زودهنگام بارداری در میان زنان مرتبط با ناباروری مرتبط دانست .
اشتراک :
داستان کامل
براساس مطالعه‌ای که توسط موسسه ملی بهداشت سرمایه‌گذاری شده‌است ، در میان زوج‌هایی که برای درمان ناباروری در نظر گرفته شده‌اند ، افسردگی در شریک مرد به کاهش شانس بارداری مرتبط بوده‌است ، در حالی که افسردگی در شریک زن برای تاثیر گذاری بر نرخ تولد زنده پیدا نشده است .
این مطالعه که در باروری و Sterility به نمایش در می‌آید ، دسته‌ای از داروهای ضد افسردگی را به عنوان مهارکننده‌های بازجذب سروتونین ( non ) به خطر بالاتری از کاهش زودهنگام بارداری در میان زنان برای درمان ناباروری معرفی کرده‌است . SSRIs ، یکی دیگر از کلاس‌های ضد افسردگی ، با از دست رفتن دوران بارداری مرتبط نبود . نه افسردگی در شریک زن و نه استفاده از هر نوع دیگری از داروهای ضد افسردگی با میزان بارداری کم‌تر مرتبط است .
دکتر استر Eisenberg ، نویسنده مطالعه شاخه باروری و باروری در موسسه ملی بهداشت کودک و توسعه انسانی ( NICHD ) که بودجه این مطالعه را تامین کرده‌است ، گفت : " مطالعه ما بیماران ناباروری و پزشکان آن‌ها را با اطلاعات جدیدی برای در نظر گرفتن زمان تصمیم‌گیری درمان می‌کند . "

نویسندگان با استناد به مطالعات قبلی ، اشاره کردند که ۴۱ درصد از زنانی که به دنبال درمان باروری هستند ، دارای علائم افسردگی هستند . علاوه بر این ، مطالعه افرادی که به دنبال درمان با لقاح مصنوعی هستند دریافت که نزدیک به ۵۰ درصد افسردگی را تجربه کرده‌اند. نویسندگان مطالعه حاضر را برای ارزیابی تاثیر بالقوه افسردگی در زوج‌هایی که به دنبال درمان non هستند ، انجام دادند .


محققان داده‌ها را از دو مطالعه قبلی که توسط شبکه پزشکی باروری NICHD's تامین مالی شده‌اند ، ترکیب کرده‌اند . یک مطالعه در مقایسه با اثر دو داروی تحریک تخمک‌گذاری برای ایجاد حاملگی و تولد زنده در زنان مبتلا به سندرم تخمدان تخمدان ، مورد مطالعه قرار گرفت . مطالعه دیگر در مقایسه با اثر سه داروی تحریک ovulation در دست یابی به حاملگی و تولد زنده در زوج‌ها با ناباروری توضیح داده شد . در هر مطالعه ، مردان و زنان به پرسشنامه‌ای که برای افسردگی طراحی شده‌بود پاسخ دادند . فقط زن‌ها می‌پرسیدند که آیا داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کنند یا نه .
از این دو مطالعه ، محققین ، داده‌ها را برای کپور علفخوار و ۱، ۶۰۸ مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند . در میان زنان ، ۵.۹۶ درصد به عنوان داشتن افسردگی شدید در نظر گرفته شدند ، در حالی که ۲.۲۸ درصد از مردان را در خود جای داده‌است.
زنانی که از non استفاده می‌کنند تقریبا ً ۳.۵ برابر در مقایسه با آن‌هایی که از داروهای ضد افسردگی استفاده نمی‌کنند ، تقریبا ً ۳.۵ برابر داشته‌اند . زوج‌هایی که شریک مذکر دارای افسردگی عمده‌ای بودند ۶۰ درصد کم‌تر از افرادی بودند که در آن‌ها شریک مرد دچار افسردگی شدید نمی‌شدند .
این مطالعه شامل زوج‌هایی نبود که لقاح مصنوعی را تحمل می‌کردند چون نویسندگان فکر می‌کردند که این روش می‌تواند به طور بالقوه بر برخی اثرات احتمالی افسردگی مانند کاهش تمایل جنسی و کیفیت اسپرم پایین‌تر غلبه کند .
با استفاده از paroxetine - - دارویی که برای درمان بیماری‌هایی مثل افسردگی ، اختلال وسواس اجباری ، اضطراب و اختلال استرس posttraumatic تجویز می‌شود - در طول سه‌ماهه اول بارداری ممکن است ریسک ناهنجاری‌های مادرزادی و ناهنجاری‌های قلبی را افزایش دهد . در سال‌های اخیر ، حدود یک پنجم زنان مبتلا به سن بارداری دچار افسردگی خفیف می‌شوند و تجویز داروهای ضد افسردگی در دوران بارداری در سال‌های اخیر افزایش‌یافته است . شایع‌ترین داروها برای درمان افسردگی در زنان باردار از بازجذب سروتونین انتخابی استفاده می‌کنند و تا سال ۲۰۰۵ ، یک دارو در آن کلاس - - به عنوان ایمن برای استفاده در دوران بارداری در نظر گرفته شد .


منبع سایت

پنجشنبه 15 فروردین 1398
بؤلوملر :