براساس تحقیقات جدید ، افراد ممکن است شادتر باشند وقتی که احساس می‌کنند احساس تمایل دارند ، حتی اگر این احساسات ناخوشایند باشند ، مانند عصبانیت و یا نفرت .
اشتراک :
داستان کامل
افرادی که بیش از پیش احساسات خود را تجربه کرده بودند ، رضایت از زندگی بیشتر و علائم افسردگی کمتری داشتند ، صرف‌نظر از این که آیا این احساسات مطلوب خوشایند هستند یا ناخوشایند .
اعتبار : © / Fotolia
با توجه به تحقیقی که توسط انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شده‌است ، افراد ممکن است شادتر باشند وقتی که احساس می‌کنند احساس تمایل دارند ، حتی اگر این احساسات ناخوشایند باشند ، مانند عصبانیت و یا نفرت .
" شادی بیش از احساس لذت و اجتناب از درد است . دکتر مایا تمیر ، محقق ارشد روانشناسی در دانشگاه عبری اورشلیم ، گفت : " شادی در مورد داشتن تجربیاتی است که ارزشمند و با ارزش هستند ، از جمله احساسات که شما فکر می‌کنید حق دارند " .

این تحقیق شامل ۲، ۳۲۴ دانشجو در هشت کشور است: ایالات‌متحده ، برزیل ، چین ، آلمان ، غنا ، اسرائیل ، لهستان و سنگاپور . تامیر گفت : این تحقیق که در ژورنال روانشناسی تجربی به صورت آنلاین منتشر شد ، اولین مطالعه‌ای است که این رابطه را بین شادی و تجربه عواطف مورد نظر پیدا می‌کند ، حتی زمانی که این احساسات ناخوشایند هستند .


شرکت‌کنندگان به طور کلی می‌خواستند احساسات خوشایندی و احساسات ناخوشایند کمتری را نسبت به زندگی شان تجربه کنند ، اما همیشه این مورد صدق می‌کرد . به طور شگفت‌انگیز ، ۱۱ درصد از شرکت کنندگان می‌خواستند احساس متعالی کمتری داشته باشند ، مانند عشق و همدردی ، نسبت به تجربه در زندگی روزمره ، و ۱۰ درصد می‌خواستند احساس ناخوشایند تری مانند عصبانیت و یا کینه داشته باشند . تنها یک همپوشانی کوچک بین این گروه‌ها وجود داشت .
به عنوان مثال ، کسی که هنگام خواندن در مورد سواستفاده از کودکان احساس عصبانیت نمی‌کند ممکن است فکر کند که او باید نسبت به مشکلات کودکان مورد سو استفاده عصبانی باشد ، بنابراین او می‌خواهد بیشتر از آنچه در آن لحظه انجام می‌دهد احساس خشم کند . تامیر گفت : زنی که می‌خواهد یک شریک بد رفتاری را ترک کند اما isn't مایل به انجام این کار است ، اگر او را کم‌تر دوست داشته باشد ، خوشحال‌تر خواهد بود .
شرکت کنندگان در مورد احساسی که آن‌ها دوست داشتند و احساسی که در زندگی خود احساس می‌کردند ، مورد بررسی قرار گرفتند . آن‌ها همچنین رضایت از زندگی و علائم افسردگی را اعلام کردند . در میان فرهنگ‌های مختلف در این مطالعه ، شرکت کنندگانی که احساس بیشتری نسبت به احساس رضایت از زندگی و علائم افسردگی کمتری داشتند ، صرف‌نظر از این که آیا این احساسات مطلوب خوشایند هستند یا ناخوشایند . تامیر گفت که با این حال تحقیقات بیشتری برای آزمایش این که آیا احساسات مطلوب واقعا ً بر شادی تاثیر می‌گذارد یا نه صرفا ً مرتبط با آن است ، مورد نیاز است .
این مطالعه تنها یک دسته از احساسات ناخوشایند را ارزیابی کرد که به عنوان احساسات منفی self شناخته می‌شود ، که شامل نفرت ، خصومت ، خشم و تحقیر می‌شود . تامیر گفت که تحقیقات آینده می‌تواند احساسات ناخوشایند دیگر مانند ترس ، احساس گناه ، ناراحتی یا شرم را آزمایش کند . احساسات مطبوعی که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند شامل همدردی ، عشق ، اعتماد ، شور و هیجان و هیجان بودند . تحقیقات قبلی نشان دادند که احساساتی که افراد تمایل دارند به ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی شان مرتبط هستند ، اما این ارتباطات مستقیما ً در این تحقیق مورد بررسی قرار می‌گیرند .
تامیر گفت : این مطالعه ممکن است باعث ایجاد کمی نور بر انتظارات غیرواقعی مردم شود که بسیاری از مردم در مورد احساسات خود دارند .
تامیر گفت : " مردم می‌خواهند همه زمان‌ها در فرهنگ‌های غربی بویژه در ایالات‌متحده احساس خوبی داشته باشند . حتی اگر آن‌ها بیشتر اوقات احساس خوبی داشته باشند ، ممکن است فکر کنند که آن‌ها باید احساس بهتری داشته باشند ، که ممکن است آن‌ها را به کلی خوشحال کند ."



یکشنبه 15 اردیبهشت 1398
بؤلوملر :