در همه نتایج اندازه‌گیری شده در متا آنالیز ، بیمارانی که خدمات مداخله زودهنگام دریافت می‌کنند نتایج بهتری را تجربه کرده‌اند . این امر برای دو پیامد اولیه صادق بود : جوانانی که خدمات مداخله زودهنگام را دریافت می‌کردند احتمال کمتری داشت درمان را ترک کنند و به احتمال کمتری در دوره درمان یک بیمارستان روانی داشته باشند . علاوه بر این ، نشانه‌ها تا حد زیادی با خدمات مداخله زود بهبود یافت . مشارکت کنندگان احتمال کمتری داشتند که عود کنند، و به احتمال زیاد به بهبود نشانه‌های بیماری ( با حداقل علایم ) یا بهبود نشانه‌های بیماری با عملکرد بهبود یافته ( مانند مراقبت از خود ، تعاملات اجتماعی ، و مدرسه یا کار ) دست پیدا کنند . شرکت کنندگان که خدمات مداخله زودهنگام را دریافت می‌کردند ، به احتمال زیاد در مدرسه یا استخدام در مقایسه با کسانی بودند که درمان را طبق معمول انجام می‌دادند و کیفیت زندگی با خدمات درمانی اولیه بیشتر بود . نتایج برتر برای خدمات مداخله زودهنگام از لحاظ آماری معنادار و بالینی بودند و تا حد زیادی در طول نقاط زمانی در مطالعات ثابت بودند .
رابرت Heinssen ، مدیر بخش تحقیقات مداخله و مداخله ( dsir ) در NIMH گفت : " این meta نشان می‌دهد که در سراسر کشورها و محیط‌های مختلف بهداشتی ، خدمات درمانی اولیه چند عاملی باعث بهبود بیشتر در طیف گسترده‌ای از عوارض ، عملکرد ، و نتایج بازیابی می‌شود " .
از آنجا که تعدادی از کلینیک‌ها در آمریکا نوعی از خدمات مداخله اولیه را ارائه می‌دهند، یک سوال کلیدی ، درجه‌ای است که در آن خدمات مداخله زودهنگام چند جزیی در دنیای واقعی مراقبت‌های بهداشتی عمل می‌کند ، نه تنها در زمینه آزمایش‌ها کلینیکی . مقاله اخیر یک مطالعه را توصیف می‌کند که نتایج یک برنامه خدمات مداخله اولیه را بررسی می‌کند - OnTrackNY - که مراقبت اولیه را در محیط‌های اجتماعی در ایالت نیویورک ارایه می‌دهد . OnTrackNY مبتنی بر برنامه اتصال افزایش و ارایه خدمات هماهنگ ( سوئیچینگ مرکزی ) ، یک برنامه یکپارچه برای درمان و خدمات مشابه آن‌هایی است که در متا آنالیز مطالعه شده‌اند . روش درمانی اولیه برنامه درمان نیز به سوئیچینگ مرکزی پیشنهاد شد .
OnTrackNY مراقبت‌های سوئیچینگ مرکزی را در بسیاری از محیط‌های اجتماعی فراهم می‌آورد که شامل کلینیک‌های سرپایی در آژانس‌های اجتماعی ، امکانات دولتی ، و بیمارستان‌های اجتماعی است . درمان شامل روان‌درمانی و استفاده از داروهای ضدروان پریشی در پایین‌ترین دوزهای موثر در هماهنگی با نظارت بر سلامت عمومی از جمله عوامل cardiometabolic و تغذیه است . مدیریت موردی مسکن و بیمه سلامت را مورد خطاب قرار می‌دهد . OnTrackNY همچنین حمایت خانواده و آموزش را تامین می‌کند و از تحصیل و اشتغال حمایت می‌کند .
Ilana Nossel ، پزشک در موسسه روانشناسی ایالتی نیویورک ، به بررسی داده‌ها برای ۳۲۵ نفر در سنین ۱۶ تا ۳۰ سال با جنون مبتلا که حداقل به مدت سه ماه با پی‌گیری تا یک سال در OnTrackNY شرکت داشته‌است ، منجر شد . شرکت کنندگان بهبود قابل‌توجهی در علایم و عملکرد شغلی و اجتماعی را تجربه کردند و بزرگی این بهبودها در مقایسه با کسانی که عموما ً در آزمایش‌ها کلینیکی دیده می‌شوند ، قابل‌مقایسه بود . بیش‌ترین پیشرفت در طی سه ماه اول رخ داد ، اما بهبودهایی پایدار بود ؛ عملکرد اجتماعی در هر دوره پی‌گیری بهبود یافت . در عرض شش ماه نرخ اشتغال از ۴۰ به ۸۰ درصد رسید . میزان بستری شدن در بیمارستان از ۷۰ درصد به ۱۰ درصد تا سه ماه کاهش‌یافته است.
سوزان Azrin ، رئیس واحد پیش‌بینی و پیش‌گیری از تحقیقات اولیه dsir در NIMH ، می‌گوید : " این نتایج شگفت‌انگیز دنیای واقعی ، نتایج تحقیقات بالینی تصادفی دیگری را در مقالات علمی تکرار می‌کنند " و نشان می‌دهند که چرا سوئیچینگ مرکزی ، استاندارد جدیدی از مراقبت‌های پزشکی اولیه در آمریکا ایجاد کرده‌است .
منبع سایت

شنبه 20 بهمن 1397
بؤلوملر :