ضخامت بخش‌های جدیدتری از بخش‌های قدامی ، گیجگاهی و آهیانه‌ای - که هم چنین در میان آخرین مناطق قشر مخ هستند - رشد می‌کنند - از نظر ژنتیکی بیش‌ترین تاثیر را دارند . اکثر تغییرات ژنتیکی در ضخامت قبل از بلوغ رخ می‌دهند و تنوع ژنتیکی تثبیت بعد از بلوغ است . تاثیر محیط بر روی ضخامت قشری از دوران کودکی کاهش یافت و تفاوت‌های جنسی نسبتا ً خفیف بودند .
در حالی که منطقه‌ای خاص ، الگوهای تغییر ژنتیکی در یک موج عقب به جلو رخ داد ، مشابه الگوی بلوغ ماده خاکستری که نزدیک به یک دهه پیش توسط محققان NIMH گزارش شده‌بود .
Giedd می‌گوید : " اثرات تغییر ژنتیکی در ساختار مغز ، یافته‌های اخیر را از اطلس Brainspan از توسعه مغز انسان منعکس می‌کند و بر اهمیت ژن‌های بیان‌شده در مراحل خاص رشد تاکید می‌کند ."
ژن‌ها نسبت به قسمت‌های مختلف برای جوانان بالغ هستند .
۱۴ مه ۲۰۱۴
به یوتیوب نگاه کنید .
Transcript
جی Giedd ، M.D : دو قلوها بهترین راه برای رسیدگی به سوالات طبیعت و تربیت هستند . دوقلوهای همسان ، یا monozygotic ، تقریبا ً یک صد درصد DNA خود را به اشتراک می‌گذارند . و دوقلوها برادر ، یا dizygotic ، در حدود پنجاه درصد سهم دارند . بنابراین با دیدن این که چقدر بیشتر از دوقلوهای همسان تقریبا ً یک‌سان هستند ، می‌توانیم حس کنیم که چقدر DNA برای مغز یا رفتار و یا همه انواع متفاوت است . البته ، طبیعتی که در برابر تعلیم و تربیت وجود ندارد . طبیعت و پرورش آن - و تعامل بین دو طرف واقعا ً کلید است. این روزها معمولا ً " G " نامیده می‌شود - - G برای ژن‌ها و E برای محیط‌زیست . اما آنچه که این مقاله نشان می‌دهد این است که ما باید یک جز سوم را به G و E اضافه کنیم . و آن سومین مولفه ، سن است . و این یعنی به منظور درک اثر یک ژن خاص در یک محیط خاص ، ما باید بدانیم که فرد در مسیر رشد آن‌ها کجاست . بنابراین ممکن است به نظر نمی‌رسد که این سن شگفت‌انگیز اهمیت داشته باشد، بلکه برای تشخیص حقایق و ارقام خاص در مورد این که چگونه این سن توسط تعامل محیط ( اثر ) ساده بوده‌است ، تا حدودی به این دلیل که ما باید در طول زمان افراد را دنبال کنیم تا از کودکی به یک بزرگ‌سال جوان بروند . و در این مورد ، مردم دوقلوهای همسان یا غیر یک‌سان هستند ، بلکه برادران و خواهران آن‌ها نیز هستند . به طور ژنتیکی ، آن‌ها همچنین ۵۰ درصد از ژن‌های خود را به اشتراک خواهند گذاشت . در طول دهه گذشته ، ما حدود هشتصد نفر را دنبال کردیم که آن‌ها را در حدود دو سال به موسسه ملی بهداشت رساندند و در آنجا اسکن مغزی آن‌ها را انجام دادیم . می‌بینیم که آن‌ها در مدرسه چه می‌کنند ، در زندگی ، رفتار ، احساسات ، cognition . و می‌بینیم که چگونه این عوامل در طول مسیر توسعه تغییر می‌کنند . مهم‌ترین چیزی که ما پیدا کردیم این بود که هدف متحرک را تغییر داد . بنابراین چه بخش‌هایی از مغز بیش از اندازه از یک کودک به عنوان یک کودک به یک نوجوان به یک بزرگ‌سال تبدیل می‌شوند ، تغییر زیادی می‌کنند . و بنابراین چیزی که ما می‌توانیم با این فیلم‌ها انجام دهیم این است که در واقع جزئیات این تغییرات را نشان دهیم . و چیزی که اینجا می‌بینیم ، مناطقی است که در مناطق قرمز دیگر در مغز قرار دارند که بیشتر خیریه هستند . و چیزی که ما می‌بینیم این است که it's یک اندازه مناسب نیست . این که قسمت‌های معینی از مغز در دوران بلوغ ارثی می‌شوند . بخش‌های دیگر ارثی در دوران اولیه کودکی شما و برخی دیگر در سنین میانی هستند . و چرا ما فکر می‌کنیم این مهم است که همان مناطقی که در دوران نوجوانی در heritability در حال تغییر هستند ، بخش‌هایی برای مغز هستند که اخیرا ً در تاریخچه تکاملی خود به دست آورده و همچنین بخش‌هایی از مغز هستند که در بیماری‌هایی که در دوران بلوغ رخ می‌دهند ، دخیل هستند . این یکی از اسرار بزرگ در روان‌پزشکی بوده‌است . چرا این کارها وقتی اتفاق می‌افتد که آن‌ها انجام می‌دهند ؟ برای یک بیماری ژنتیکی مثل اسکیزوفرنی ، شما با این ژن‌ها به دنیا آمده‌اید .
منبع سایت

شنبه 20 بهمن 1397
بؤلوملر :