افسردگی ، بیماری مدارات و شیمی مغزی است که باعث ایجاد تغییراتی در خلق و خوی ، تفکر ، انگیزه و رفتار می‌شود . زمانی که تحقیقات علمی در موثرترین درمان افسردگی نوجوانان را مرور می‌کنید ، چه چیزی دوباره رخ می‌دهد و دوباره این است که رفتارهایی که ما در ایجاد یک تفاوت داریم و می‌تواند به ما کمک کند احساس بهتری داشته و یا می‌تواند منجر به احساس بدتر شود.
برای مثال ، سالی یک دختر ۱۵ ساله فرضی را در نظر بگیرید که با یک دوست دعوا داشته‌است . او در مدرسه نیست ، در حالی که پدر و مادرش از هم جدا می‌شوند . اینها برخی از وقایع پر استرس و مشکلات روزانه هستند که او با آن‌ها سر و کار دارد . او دچار این حالت روحی منفی می‌شود ، زیرا احساس می‌کند غمگین ، بی‌ارزش ، گیج و عصبانی است . او با این احساسات بزرگ سازگار است . او از کلاس‌ها استفاده می‌کند ، زیرا در مدرسه از پا افتاده‌است و او از دوستانش اجتناب می‌کند تا نگران نباشند . او زمان زیادی را در اتاق خود صرف گوش دادن به موسیقی غمناک می‌کند . بنابراین راه‌هایی که او در حال مقابله با آن است دارای پیامدهایی منفی نیز می‌باشد . بنابراین دوستانش او را متوقف می‌کنند ، او بیشتر در مدرسه عقب می‌نشیند ، والدین او ناراحت هستند و مورد او قرار می‌گیرند . بنابراین این عواقب منفی به برخی از این مشکلات روزانه منجر شد . او احساس بدی دارد و این حالت روحی منفی را شروع می‌کند .
فعال‌سازی رفتاری نوعی از درمان صحبت کردن است که به نوجوانان کمک می‌کند از حالت روحی منفی دور شوند . با متخصص بالینی خود ، با توجه به ارتباط بین آنچه انجام می‌دهید و اینکه چه احساسی دارید و به تدریج اقدامات کوچک و لذت بخش بیشتری را به زندگی خود اضافه می‌کنید ، با متخصص بالینی خود تلاش می‌کنید که این بسته منفی را معکوس کنید . فعال شدن رفتاری یک روش درمانی مبتنی بر شواهد است که به نوجوانان کمک می‌کند تا در فعالیت‌های خود و تقویت اعتماد به نفس دست و پنجه نرم کنند . با هدف کاهش اجتناب ، تقویت ارتباط همتا ، و بهبود تعامل در فعالیت‌های پر پاداش و مشارکت والدین به این ترتیب والدین ابزارهایی برای حمایت از نوجوان خود به دست می‌آورند .
بنابراین به جای مارپیچ منفی ، وقتی احساس افسردگی می‌کنید و از اقدامات بی‌فایده پیروی می‌کنید - اجتناب کنید، عقب‌نشینی کنید و سپس آن عواقب منفی را داشته باشید و اوضاع بدتر شود . از طریق فعال‌سازی رفتاری ، شما می‌توانید با مشاور خود برای شروع به کاره‌ای مفید که می‌تواند به بالا بردن روحیه شما کمک کند ، کار کنید . برای سلی ، در آغاز درمان ، هدف او این بود که از لباس خوابش بیرون بیاید و هر روز صبح دوش بگیرد . او متوجه شد که در واقع کمی بهتر شده‌است ، بیشتر شبیه خودش ، فقط با برداشتن آن گام . سپس با حمایت پدر و مادرش به مشاور خود رسید تا از تکالیف some که فراموش کرده بود عذرخواهی کند و از گرفتن درس‌هایی که پشت سر گذاشته بود حمایت کند . او شروع به صرف وقت بیشتری در خارج از اتاق خود کرد و تعداد ساعاتی را که صرف تلفن خود کرده بود کاهش داد و برای یک لیگ بسکتبال که طی آن چند تا از دوستان جدید را به پایان رساند ، ثبت‌نام کرد . والدین او از طریق درمان با مشاور خود برای یادگیری روش‌های جدید برای تشویق ، تحسین و حمایت از سالی برای تلاش‌هایشان و پیشرفت کار می‌کردند . به طور کلی سالی یاد گرفت که از طریق برداشتن گام‌های کوچک و افزایشی ، می‌تواند کارهایی انجام دهد که منجر به احساس بهتر ، انعطاف‌پذیری بیشتر ، بیشتر شبیه خود او شود و دوباره احساس امیدواری نسبت به آینده کرد .
بنابراین در فعال‌سازی رفتاری به جای رفتار به سمت رفتار ، جایی که ممکن است احساس بدی داشته باشید و کار زیادی انجام ندهید ، زیرا احساس بدی دارید و بعد احساس بدتری هم می‌کنید ، ما بر روی هدف متمرکز تمرکز می‌کنیم . ما بر روی رفتار هدایت‌شده هدف تمرکز می‌کنیم . با اینکه ممکن است احساس بدی داشته باشید ، کاری را انجام می‌دهید و شما کاری را انجام می‌دهید چون شما هدف را برای انجام آن قرار داده‌اید . برای سلی ، او از جا بلند شد و باران گرفت ، چون آن هدف را حتی اگر مثل دوش دوش نداشت ، قرار داده بود . بعد متوجه شد که کمی بعد از آن حالش کمی بهتر شده‌است . بنابراین قلب فعال‌سازی رفتاری این است که این اقدام می‌تواند به شما کمک کند احساس انگیزه بیشتری بکنید . پس به جای اینکه صبر کنید تا احساس بهتری داشته باشید ، کارهایی را انجام دهید که با ارزش‌های شما همخوانی داشته باشد که منجر به احساس بهتر شدن خواهد شد .
منبع سایت

شنبه 20 بهمن 1397
بؤلوملر :