درمان PTSD چگونه درمان می‌شود ؟
برای هر کسی مهم است که با یک متخصص بهداشت روانی که با PTSD مرتبط است درمان شود . درمان‌های اصلی روان‌درمانی هستند ( " صحبت کردن" درمان ) ، دارو ، یا هر دو . هر کسی متفاوت است ، و PTSD سهواً بر مردم تاثیر می‌گذارد ، بنابراین درمانی که برای یک فرد کار می‌کند ممکن است برای فرد دیگر کارساز نباشد . افراد مبتلا به PTSD باید با یک متخصص بهداشت روانی کار کنند تا بهترین درمان را برای their پیدا کنند .
اگر کسی با PTSD از طریق یک ضربه روحی مداوم زندگی می‌کند ، مانند بودن در یک رابطه بد و بد ، هر دو مشکل باید مورد توجه قرار گیرند . مشکلات در حال پیشرفت می‌تواند شامل اختلال اضطراب ، افسردگی ، مصرف مواد و احساس خودکشی باشد . تحقیقات نشان می‌دهد که حمایت از خانواده و دوستان می‌تواند بخش مهمی از ریکاوری باشد .
روان‌درمانی:
روان‌درمانی " درمان " است . انواع مختلفی از روان‌درمانی وجود دارد اما همه آن‌ها شامل صحبت با یک متخصص بهداشت روانی برای درمان یک بیماری روانی هستند . روان‌درمانی می‌تواند یک یا یک یا در یک گروه رخ دهد و معمولا ً ۶ تا ۱۲ هفته طول می‌کشد ، اما می‌تواند زمان بیشتری ببرد .
بسیاری از انواع روان‌درمانی می‌تواند به افراد مبتلا به PTSD کمک کند . برخی از انواع علائم اختلال استرس پس از PTSD را هدف قرار می‌دهند در حالی که برخی دیگر بر مشکلات اجتماعی ، خانوادگی و یا مسائل مربوط به شغل تمرکز می‌کنند . پزشک یا درمانگر ممکن است روش‌های درمانی مختلفی را با توجه به نیازهای هر فرد ترکیب کند .
psychotherapies موثر تمایل دارند بر تعداد کمی از اجزای اصلی ، از جمله آموزش در مورد نشانه‌ها ، مهارت‌های تدریس برای کمک به شناسایی عوامل علایم ، و مهارت‌ها برای مدیریت علایم تاکید کنند . یک نوع از روان‌درمانی به عنوان درمان رفتاری شناختی یا CBT نامیده می‌شود . CBT می‌توانند شامل موارد زیر باشند :
در معرض قرار گرفتن نوردهی . این روش درمانی به مردم کمک می‌کند تا ترس خود را کنترل و کنترل کنند. این ویروس به تدریج آن‌ها را در معرض ضربه روحی قرار می‌دهد که در یک روش ایمن تجربه کرده‌اند . این شاخه از تصاویر ذهنی ، نوشتن ، یا بازدید از مکانی که رویداد در آن رخ داده‌است استفاده می‌کند . درمانگر از این ابزارها برای کمک به افراد مبتلا به PTSD از عهده احساسات خود استفاده می‌کند .
بازسازی شناختی . این روش درمانی به مردم کمک می‌کند تا خاطرات بد را درک کنند . گاهی اوقات افراد این رویداد را به طور متفاوت به خاطر می‌آورند . آن‌ها ممکن است احساس گناه یا شرمندگی در مورد آنچه که گناه آن‌ها نیست احساس کنند . درمانگر به افراد با توجه به آنچه که در یک روش واقع گرایانه اتفاق افتاد ، کمک می‌کند .
درمان‌های دیگر به مردم روش‌های مفیدی برای واکنش به رویدادهایی که علائم اختلال استرس پس از حادثه را تحریک می‌کنند ، آموزش می‌دهند . براساس این هدف کلی ، انواع مختلفی از درمان ممکن است :
به آسیب‌ها و تاثیرات آن یاد دهید
از مهارت‌های کنترل آرامش و کنترل عصبانیت استفاده کنید
نکاتی برای خواب بهتر ، رژیم غذایی و عادات ورزشی فراهم کنید.
افراد را به شناسایی و مقابله با احساس گناه ، شرمندگی و احساسات دیگر در مورد این رویداد کمک کنید.
روی تغییر نحوه واکنش افراد نسبت به علائم اختلال استرس پس از استرس تمرکز کنید .
داروها
بیش‌ترین مورد مطالعه داروها شامل داروهای ضد افسردگی هستند که ممکن است به کنترل علائم اختلال استرس پس از حادثه مانند ناراحتی ، نگرانی ، عصبانیت و احساس بی‌حس کردن در داخل کمک کنند . Antidepressants و دیگر داروها را می‌توان به همراه روان‌درمانی تجویز کرد . داروهای دیگر ممکن است برای نشانه‌های ویژه پس از حادثه مفید باشند . به عنوان مثال ، اگرچه در حال حاضر FDA تایید نشده است ، تحقیقات نشان داده‌است که Prazosin ممکن است با مشکلات خواب ، به ویژه کابوس ، که عموما ً توسط افراد مبتلا به PTSD تجربه می‌شوند ، مفید باشد .
دکترها و بیماران می‌توانند با هم‌کار کنند تا بهترین دارو یا ترکیب دارویی و همچنین دز مناسب را پیدا کنند . وب سایت اداره غذا و داروی آمریکا ( http: / /www.fda.gov /) برای آخرین اطلاعات مربوط به راهنمای دارویی بیمار ، هشدارها ، و یا داروهای تازه تایید شده را بررسی کنید .
چطور می‌توانم به یکی از دوستان یا relative که پس از حادثه PTSD دچار اختلال شده ، کمک کنم ؟
اگر کسی را می‌شناسید که ممکن است دارای اختلال استرسی پس از حادثه باشد ، اولین و مهم‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به او کمک کنید که تشخیص درست و درمان درست را انجام دهد . شاید لازم باشد به فرد کمک کنید که قرار ملاقاتی داشته باشد و بعد با هم به ملاقات دکتر بروید . فرد را تشویق کنید که در درمان باقی بماند ، یا در صورتی که علائم پس از شش تا هشت هفته بهتر نشود ، درمان متفاوتی پیدا کند .
منبع سایت

شنبه 20 بهمن 1397
بؤلوملر :