علائم روحی و روحی :
مشکل به یاد آوردن ویژگی‌های کلیدی رویداد ضربه
افکار منفی درباره خود یا جهان
احساسات تحریف‌شده مانند گناه یا سرزنش
از دست دادن علاقه به فعالیت‌های لذت بخش
علایم روحی و روحی پس از حادثه ناگوار شروع یا بدتر می‌شوند . این علایم می‌تواند باعث شود فرد احساس غربت یا جدایی از دوستان یا اعضای خانواده داشته باشد.
پس از یک رویداد خطرناک , طبیعی است که برخی از نشانه‌های ذکر شده در صفحات قبل را داشته باشند . برخی اوقات افراد علایم بسیار جدی دارند که پس از چند هفته دور می‌شوند . این اختلال استرس حاد نامیده می‌شود . زمانی که علائم بیش از یک ماه است , به طور جدی توانایی فرد در عملکرد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و به خاطر مصرف مواد , بیماری پزشکی یا هر چیزی جز خود رویداد نیست , فرد ممکن است تجربه ptsd را تجربه کند . برخی افراد مبتلا به ptsd , نشانه‌ها را هفته‌ها یا ماه‌ها نشان نمی‌دهند . ptsd اغلب با افسردگی , سو مصرف مواد و یا اختلالات اضطرابی همراه است .
آیا کودکان نسبت به بزرگسالان واکنش متفاوتی نشان می‌دهند ?
کودکان و نوجوانان می‌توانند واکنش‌های شدیدی نسبت به تروما داشته باشند, اما ممکن است علائم آن‌ها همانند بزرگسالان نباشد . در کودکان بسیار جوان , این علائم عبارت‌اند از :
با استفاده از توالت خود را خیس کرد
فراموش کرده بود که چگونه حرف بزند
اجرای مراسم ترسناک در طول بازی
با والدین یا سایر بزرگسالان
کودکان و نوجوانان بزرگ‌تر معمولا ً علائمی شبیه به دیده‌شده در بزرگسالان نشان می‌دهند . آن‌ها همچنین ممکن است رفتارهای مخرب , بی‌احترامی و مخرب ایجاد کنند . کودکان و نوجوانان بزرگ‌تر ممکن است برای جلوگیری از جراحت یا مرگ احساس گناه کنند . ممکن است افکار انتقام نیز داشته باشند . برای کسب اطلاعات بیشتر , به مجموعه کتابچه راهنمای خود مراجعه کنید . " " این ها در وب سایت www .
چرا برخی افراد مبتلا به ptsd و سایر افراد هستند ?
مهم است که به یاد داشته باشید که همه کسانی که در یک رویداد خطرناک زندگی می‌کنند , ptsd را گسترش می‌دهند . در واقع , بیشتر آن‌ها بدون مداخله به سرعت بهبودی خواهند یافت .
عوامل زیادی در این مساله نقش دارند که آیا فرد دچار اختلال استرس پس از سانحه خواهد شد یا خیر. برخی از این عوامل خطر ابتلا به ptsd را بیشتر می‌کنند . عوامل دیگر به نام عوامل تاب آوری می‌توانند به کاهش ریسک توسعه این اختلال کمک کنند . برخی از عوامل خطر و تاب آوری قبل از تروما وجود دارند و برخی دیگر در حین و بعد از حادثه مهم هستند .
عوامل خطر برای ptsd عبارتند از:
زندگی از طریق حوادث و حوادث خطرناک
آسیب رساندن
دیدن افراد صدمه‌دیده یا کشته
ضربه کودکی
احساس وحشت , درماندگی یا ترس شدید
داشتن پشتیبانی اجتماعی پس از رویداد
مقابله با استرس اضافی بعد از این رویداد مانند از دست دادن یک فرد , درد و آسیب , یا از دست دادن شغل یا خانه
داشتن سابقه بیماری روانی یا سو مصرف مواد
عوامل تاب آوری که ممکن است خطر ptsd را کاهش دهند عبارتند از:
حمایت از دیگران مانند دوستان و خانواده
پیدا کردن یک گروه پشتیبانی پس از یک رویداد ناگوار
یادگیری در مورد اقدامات خود در مواجهه با خطر
داشتن یک استراتژی مقابله , یا راه رسیدن به آن رویداد بد و یادگیری از آن
قادر به عمل کردن و واکنش موثر با وجود ترس
محققان به بررسی اهمیت عوامل مختلف ریسک و تاب آوری از جمله ژنتیک و ژنتیک پرداخته‌اند . با تحقیقات بیشتر , ممکن است پیش‌بینی شود که چه کسی احتمال بروز ptsd را دارد و از آن پیش‌گیری می‌کند .
ptsd چگونه درمان می‌شود ?
برای هر کسی که ptsd مبتلا به ptsd است , برای هر کسی اهمیت دارد . درمان‌های اصلی شامل روان‌درمانی , داروها و یا هر دو است . هر کسی متفاوت است و ptsd به طور دیگری بر مردم تاثیر می‌گذارد , بنابراین درمانی که برای یک فرد کار می‌کند ممکن است برای دیگری کارساز نباشد . افراد مبتلا به ptsd برای یافتن بهترین درمان برای علایم خود نیاز به کار با یک متخصص بهداشت روانی دارند.
منبع سایت

شنبه 20 بهمن 1397
بؤلوملر :