درمان:
گزینه‌های درمان برای کودکان با پاندا چه هستند ?
درمان با آنتی‌بیوتیک
بهترین درمان برای قسمت‌های حاد آن درمان عفونت استرپتوکوکی است که باعث ایجاد علائم می‌شود ( اگر هنوز هم وجود داشته باشد ) با آنتی‌بیوتیک .
کشت گلو باید برای مستندسازی حضور باکتری‌ها در گلو انجام شود .
اگر کشت گلو مثبت باشد , یک دوره از آنتی‌بیوتیک‌ها اغلب از عفونت استرپتوکوکی خلاص می‌شوند و اجازه می‌دهند که علائم سینوزیت فروکش کند .
اگر کشت مناسب گلو منفی باشد , متخصص بالینی باید اطمینان حاصل کند که این کودک یک عفونت نهفته ( پنهان ) داشته باشد , مانند عفونت سینوس که اغلب ناشی از عفونت سینوزیت است . اگرچه عفونت‌های اخیر نادر هستند , اما گزارش شده‌است که این علائم در برخی از بیماران باعث ایجاد علائم سینوزیت می‌شوند و می‌توانند به طور خاص مشکل‌آفرین باشند چون آن‌ها مدت طولانی ‌تری باقی می‌مانند و به تحریک تولید آنتی‌بادی متقاطع ادامه می‌دهند .
باکتری‌ها می‌توانند برای ریشه‌کنی در سینوس‌ها و سایر مکان‌ها سخت‌تر باشند , بنابراین لازم است که درمان آنتی‌بیوتیکی طولانی‌تر از این باشد که برای گلودرد مورد استفاده قرار گیرد .
نکاتی برای والدین یا مراقبان :
ضد عفونی یا جایگزین مسواک در حین و پس از درمان آنتی‌بیوتیکی , تا مطمئن شوید که کودک مبتلا به عفونت استرپتوکوکی نیست .
همچنین ممکن است از یک ارایه‌دهنده خدمات بهداشتی بخواهید که کشت گلو را بر روی اعضای خانواده کودک انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که هیچ یک از آن‌ها به عنوان یکی از منابع باکتری استرپتوکوک باقی نماند .
چگونه می ‌توان علائم عصبی را مدیریت کرد ?
کودکان با علایم وسواسی - جبری مربوطه از داروهای استاندارد و یا درمان‌های رفتاری مانند درمان شناختی رفتاری بهره‌مند خواهند شد . علایم ocd با ترکیبی از درمان شناختی - رفتاری و یک داروی مهار کننده انتخابی بازجذب سروتونین , بهتر درمان می‌شوند .
به نظر می‌رسد که کودکانی که به این بیماری مبتلا هستند , به طور غیر معمول نسبت به عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی و داروهای دیگر حساس هستند . از این داروها استفاده کنید . به عبارت دیگر , پزشکان باید دوز شروع بسیار کم دارو را تجویز کرده و آن را به آرامی افزایش دهند که کودک تا جایی که ممکن است اثرات جانبی کمی داشته باشد . اگر این علائم رو به وخامت بگذارد , مقدار آن باید سریعا ً کاهش یابد . با این حال , این داروها نباید به طور ناگهانی متوقف شوند .
برای اطلاعات بیشتر در مورد داروهای موجود در زمینه بهداشت روانی , لطفا ً از وب سایت www .
در مورد درمان پاندا با تبادل یا ایمونوگلوبولین های پلاسما چی ?
تعویض و یا ایمونوگلوبولین ( ایمونوگلوبولین ها ) ممکن است در مورد کودکان با شدت و به شدت تحت‌تاثیر قرار گیرد . تحقیقات نشان می‌دهد که هر دو نوع درمان فعال می‌توانند عملکرد جهانی , افسردگی , فراز و نشیب و علایم وسواسی - جبری را بهبود بخشند . با این حال , تعدادی عوارض جانبی مرتبط با درمان شامل تهوع , استفراغ , سردرد و سرگیجه نیز وجود دارد .
علاوه بر این , احتمال ابتلا به عفونت با هر روش تهاجمی , مانند درمان , باید برای بیماران به شدت بیمار ذخیره شود و توسط یک تیم واجد شرایط از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی اداره شود . متخصصان بالینی با در نظر گرفتن این مداخله , برای مشاوره به گروه تحقیقاتی پاندا در مرکز مشاوره دعوت می‌شوند . لطفا ً ایمیل را ارسال کنید .
آیا عفونت بالا باید با آنتی‌بیوتیک درمان شود ?
عیارهای بالا نشان می‌دهند که یک بیمار در معرض قرار گرفتن گذشته‌است اما تی‌تر می‌تواند دقیقا ً زمانی که عفونت استرپتوکوکی ایجاد شد به شما بگوید . کودکان ممکن است ماه‌ها بعد از یک عفونت تی‌تر مثبت داشته باشند .
منبع سایت

شنبه 20 بهمن 1397
بؤلوملر :