محققان سلول‌های عصبی تکی را با محرک سبک هیجان‌زده کرده‌اند .
محققان با استفاده از روش‌های مهندسی ژنتیک ، نورون‌های تولید کننده دوپامین را همراه با پروتیین‌های حساس به نور همراهی می‌کنند . بنابراین آن‌ها قادر بودند نورون‌های دوپامین فردی را با محرک سبک تحریک کرده و مسیرهای سیگنال دهی را ردیابی کنند . با کمک گلوتامات ، نورون‌های inhibiting محلی در قشر پیش پیشانی ، یک مرکز کنترل در مغز فعال شده‌اند . این ها به نوبه خود مسئول تنظیم انتقال سیگنال در قشر پیش پیشانی هستند : برای مثال در تصمیم‌گیری در صورتی که سیگنال باید ارسال شود در تصمیم‌گیری دخیل هستند . به منظور شناسایی در چه نوع فرعی فرعی از نورون‌های تولید کننده دوپامین تولید می‌شوند ، محققان یک ژن را در موش خفه می‌کنند . بنابراین تشکیل نورون‌های دوپامین در قشر پیش پیشانی سرکوب شد .
موش باید به یک نور چشمک‌زن فشار وارد کند .
عواقب عدم وجود سلول‌های تولید کننده دوپامین چه بود ؟ محققان بن همراه با تیمی به ریاست پروفسور دکتر Magdalena Sauvage از Ruhr - Universitat Bochum ، این موضوع را در آزمایش‌ها توجه مورد آزمایش قرار دادند . پروفسور Sauvage می‌گوید : " نتایج نشان داده‌اند که حیواناتی که در آن‌ها سلول‌های تولید کننده دوپامین به طور ژنتیکی تغییر کرده بودند ، هر گونه تغییر آشکاری در توجه و کنترل ناگهانی آن‌ها را نشان می‌دادند ، اما الگوهای رفتاری را بیشتر با دقت بیشتری دنبال می‌کردند " . چسبیدن pathological به مفاهیم خاص یا تکرار کلمات و حرکات در یک زمینه نامناسب نیز در اختلالات ذهنی مثل اختلال وسواس اجباری یا شیزوفرنی رخ می‌دهد که در آن عملکرد قشر پیش پیشانی مختل می‌شود . بر این اساس ، نتایج هم‌کاری تحقیقاتی به درک بهتر توسعه و عملکرد نورون‌های تولید کننده دوپامین و احتمالا ً بیماری‌هایی که مربوط به آن هستند ، کمک می‌کند .
گیاهان شفا دهنده به ترکیبات جدیدی برای داروهای روانی الهام می‌بخشند .
مبدا :
دانشگاه Northwestern
خلاصه :
روش‌های درمانی که طبیبان سنتی در نیجریه به کار می‌برند ، دانشمندان را وادار به ترکیب ۴ ترکیب شیمیایی جدید کرده‌اند که می‌تواند یک روز منجر به درمان‌های بهتری برای افراد با اختلالات روانی شود .
درمان‌ها استفاده‌شده توسط طبیبان سنتی در نیجریه ، دانشمندان را در دانشگاه Northwestern برای ترکیب ۴ ترکیب شیمیایی جدید که ممکن است یک روز منجر به درمان‌های بهتری برای افراد با اختلالات روانی شود ، الهام بخشیده‌اند .
در مقاله‌ای که بصورت آنلاین در مجله Angewandte Chemie International منتشر شد ، دانشمندان در مورد چگونگی ایجاد این ترکیبات طبیعی با تکمیل اولین syntheses از two alkaloids ۳۰ - - alstonine و serpentine توضیح دادند . این alkaloids ۳۰ ، در گونه‌های گیاهی مختلفی که توسط طبیبان سنتی در نیجریه برای درمان افراد مبتلا به بیماری‌هایی مثل اسکیزوفرنی و اختلال دو قطبی استفاده شده‌است ، دارای خواص آنتی antipsychotic هستند که پتانسیل بهبود درمان اختلالات روانی را دارند .
داروهای فعلی مورد استفاده برای schizophrenia به طور موثر با توهمات و توهم برخورد می‌کنند ، اما تنها تا حدودی برای اختلال شناختی موثر هستند . دانشمندان شمال غربی می‌گویند که تحقیقات تجربی اولیه در مورد این ترکیبات جدید در مدل‌های حیوانی ، نوید در بهبود اختلال شناختی را نشان می‌دهد .

کارل Scheidt ، نویسنده اصلی این مقاله ، می‌گوید : " پس از میلیاردها سال تکامل ، طبیعت به ما نقطه شروع خوبی برای تولید انواع جدیدی از مولکول‌هایی که می‌توانند به عنوان داروهای ابتکاری استفاده شوند ، داده‌است و اکنون می‌توانیم آنچه که موثرترین بخش‌های این محصولات طبیعی برای درمان‌های بالقوه هستند را ارزیابی کنیم ."
منبع سایت علم روز

پنجشنبه 4 بهمن 1397
بؤلوملر :