پروفسور کلی اندرسون , استادیار دانشگاه غربی , لندن , اونتاریو و یکی از همکاران موسسه علوم ارزیابی بالینی ( ice ) , با نویسندگان هم‌کار می‌نویسد : " با توجه به اینکه کانادا در حال حاضر رشد سریع جمعیت اتباع خارجی را تجربه می‌کند , وضعیت سلامت روانی مهاجران و پناهندگان باید یک اولویت ملی باشد . "
کانادا سالانه تقریبا ً دو مهاجر و پناهنده را دریافت می‌کند . در این کشور , انتاریو یکی از بزرگ‌ترین مهاجران این کشور است .
برای تعیین اینکه آیا مهاجران و مهاجران نسل اول به کانادا در معرض خطر ابتلا به اسکیزوفرنی یا اختلال وسواس فکری قرار دارند یا خیر , محققان به داده‌های مربوط به سلامت عمومی برای ساکنان استان انتاریو در استان انتاریو در سن ۱۸ - 34 سال به عنوان یکی از افراد مبتلا به بیماری آلزایمر چشم دوخته‌اند . این افراد برای اولین بار دچار اختلال روانی شدند . از کل جامعه مورد مطالعه , تقریبا ً 79 / 1 % از مردم در خارج از کانادا متولد شده بودند , و تقریبا ً ۹۵ % از مهاجران مهاجران بودند .
شیوع اختلالات روان - روانی در هر فرد - سال در کل جمعیت مورد بررسی قرار گرفت . برای مثال , برخی از گروه‌های مهاجران ( از اروپای شمالی و جنوبی و آسیای شرقی ) نرخ پایینی نسبت به جمعیت عمومی داشتند . با این حال , مهاجران اهل کارائیب و برمودا نرخ بالاتری از اسکیزوفرنی را داشتند .
" نرخ‌های افتراقی را نمی‌توان با تغییرات در کشور مبدا توضیح داد , و مهاجرت انتخابی افرادی که ریسک بیشتری دارند به طور فزاینده به عنوان توضیح قابل قبولی رد می‌شوند " . الگوی مشاهده‌شده در انتاریو نشان می‌دهد که عوامل روانی - اجتماعی مرتبط با تجربه مهاجرتی و ادغام در کانادا ممکن است به خطر اختلالات روانی کمک کنند . "
نویسندگان معتقدند که تجربیات تبعیض و نژاد پرستی ممکن است میزان بالای اختلالات روانی در برخی گروه‌های مهاجران را توضیح دهد . ممکن است پناهندگان به دلایل متعددی , از جمله ترومای اولیه در کشورهای زادگاه خود و نیز موانع یافتن مسکن , شغل و یا مراقبت‌های بهداشتی هنگام تسویه‌حساب در کانادا , آسیب‌پذیرتر باشند .
آن‌ها نتیجه می‌گیرند : " وضعیت مهاجران , در وضعیت پناهندگان خاص , باید به عنوان یک عامل خطر مهم برای اختلالات روانی در اونتاریو در نظر گرفته شود . "
در گزارشی در رابطه با این موضوع , جیمز مان سون , کالج دانشگاهی لندن , لندن , انگلستان , خاطرنشان می‌کند که این مطالعه اطلاعات مهمی در مورد تجربه مهاجران به کانادا ارائه می‌دهد . مهاجران به کشورهای اروپایی در معرض خطر ابتلا به اسکیزوفرنی قرار دارند و شیوع آن در جمعیت دریای کاراییب تقریبا ً به مراتب بیشتر از جمعیت عمومی است.
سی . ای .
او پیشنهاد می‌کند که خطر اضافی کم‌تر در میان مهاجران ممکن است به این دلیل باشد که جمعیت عمومی متنوع نژاد کانادا که مهاجران آن‌ها با آن‌ها مقایسه شده‌اند , ممکن است شامل گروه‌هایی نیز باشد که تمایل به تجربه نرخ‌های بالاتر اسکیزوفرنی دارند .
اسکن پیشرفته mri می‌تواند به پیش‌بینی افراد مبتلا به اسکیزوفرنی کمک کند .
منبع :
دانشگاه کاردیف
خلاصه :

دانشمندان مدتهاست که می‌دانند علائم شیزوفرنی تا حدودی با اتصال نامنظم در مغز توضیح داده می‌شوند . روش‌های اسکن مغزی که سیم‌کشی مغز را ترسیم می‌کنند می‌تواند ابزار جدیدی برای پیش‌بینی افراد در معرض خطر بیماری اسکیزوفرنی باشد .
منبع سایت علم روز

پنجشنبه 4 بهمن 1397
بؤلوملر :