پروفسور هیو پری ، که ریاست انجمن تحقیقات پزشکی علم اعصاب و بهداشت روانی را بر عهده دارد ، گفت : " این کار بر درک ما از علل ژنتیکی شیزوفرنی کمک می‌کند - انحلال این که چگونه ترکیب خطاهای ژنتیکی می‌تواند تعادل شیمیایی مغز را مختل کند.
دانشمندان در بریتانیا ، به عنوان بخشی از یک کنسرسیوم بین‌المللی ، دلایل ژنتیکی گستره‌ای از مسائل سلامت روانی مثل شیزوفرنی را کشف می‌کنند .
" در آینده ، این کار می‌تواند به راه‌های جدیدی برای پیش‌بینی خطر نابودی اسکیزوفرنی و ایجاد اساس درمان هدفمند جدیدی که بر پایه آرایش ژنتیکی individual's استوار است ، منجر شود ."
مغز سالم قادر است به درستی به لطف تعادل دقیق بین سیگنال‌های شیمیایی که فعالیت سلول عصبی را تحریک و مهار می‌کند ، به درستی عمل کند . محققان در حال مطالعه اختلالات روانی پیش از این شک داشتند که اختلال این تعادل به شیزوفرنی کمک می‌کند .
اولین گواه که schizophrenia mutations با علامت دهی excitatory تداخل دارند ، در سال ۲۰۱۱ توسط همان تیم در مرکز MRC University's Cardiff برای neuropsychiatric ژنتیک و ژنومیک کشف شد .
این مقاله نه تنها یافته‌های قبلی خود را تایید می‌کند بلکه اولین مدرک ژنتیکی قوی را ارایه می‌دهد که اختلال علامت دهی بازدارنده به اختلال کمک می‌کند .
برای رسیدن به نتایج به‌دست‌آمده ، دانشمندان داده‌های ژنتیکی بیماران ۱۱، ۳۵۵ مبتلا به اسکیزوفرنی را در برابر یک گروه کنترل از افراد بدون شرط در نظر گرفتند .
آن‌ها به دنبال انواع جهش شناخته‌شده به عنوان نسخه‌های کپی ( CNVs ) ، جهش‌های موجود در گستره وسیعی از DNA یا حذف یا نسخه‌برداری شدند .
مقایسه CNVs یافت‌شده در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی در افراد سالم ، تیم توانست نشان دهد که جهش در افراد مبتلا به این اختلال به اختلال در ژن‌های مرتبط با جنبه‌های خاص عملکرد مغز کمک می‌کند . اثرات ناشی از بیماری CNVs نیز مظنون به دخالت در اختلالات دیگر اختلالات مانند معلولیت ذهنی ، اختلال طیفی اوتیسم و اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی است .
حدود ۶۳۵، ۰۰۰ نفر در انگلستان در برخی از مراحل زندگی خود دچار شیزوفرنی خواهند شد .
هزینه تخمینی of و جنون به جامعه حدود ۱۱.۸ میلیارد پوند در سال است .
علایم شیزوفرنی می‌تواند به شدت مخرب باشد ، و تاثیر زیادی بر توانایی person's برای انجام وظایف روزمره مانند رفتن به کار ، حفظ روابط و مراقبت از خودشان و یا دیگران داشته باشد .
جریان الکتریکی ضعیف به مغز ممکن است تفکر در مورد افراد مبتلا به شیزوفرنی را بهبود بخشد.
مبدا :
دانشکده پزشکی جانز هاپکینز
خلاصه :
به گفته یک مطالعه جدید ، آهسته کردن مغز با برق می‌تواند حافظه کوتاه‌مدت در افراد مبتلا به شیزوفرنی را بهبود بخشد . این روش که به عنوان تحریک جریان مستقیم transcranial شناخته می‌شود شامل قرار دادن الکترودهای تحت پوشش اسفنجی روی سر و عبور جریان الکتریکی ضعیف بین آن‌ها است . این روش به عنوان یک درمان برای افسردگی و از دست دادن حافظه مربوط به Alzheimer's و بهبود ریکاوری بعد از سکته مورد مطالعه قرار می‌گیرد .
به گفته یک مطالعه جدید از سوی محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز ، آهسته آهسته مغز را با برق تحریک می‌کند ممکن است حافظه کوتاه‌مدت در افراد مبتلا به شیزوفرنی را بهبود بخشد .

این روش که به عنوان تحریک جریان مستقیم transcranial شناخته می‌شود شامل قرار دادن الکترودهای تحت پوشش اسفنجی روی سر و عبور جریان الکتریکی ضعیف بین آن‌ها است . این روش به عنوان یک درمان برای افسردگی و از دست دادن حافظه مربوط به Alzheimer's و بهبود ریکاوری بعد از سکته مورد مطالعه قرار می‌گیرد . دیوید Schretlen ، استاد روانشناسی و علوم رفتاری در دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز ، استدلال کرد که این نوع تحریک مغزی ممکن است برخی از مشکلات شناختی مبتلا به شیزوفرنی را کاهش دهد .
منبع سایت علم روز

پنجشنبه 4 بهمن 1397
بؤلوملر :