Nuechterlein گفت که با تحلیل همان گروه از مردم ، محققان دریافتند که پایبندی به داروهای ضدروان پریشی به بهبود عملکرد شناختی بیماران منجر شده‌است . ( این نتایج در یک کنفرانس ارائه شده‌است اما هنوز منتشر نشده است) و در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۲ که توسط مرحوم جورج Bartzokis ، استاد روان‌پزشکی UCLA و MRI انجام‌شده ، نشان دادند که این دارو دراز مدت میزان مغز میلین ، پوشش روی فیبرهای عصبی را افزایش می‌دهد که همانند عایق‌بندی در اطراف یک سیم ، ارتباط بین سلول‌های عصبی را بهبود می‌بخشد. Myelination اغلب در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی کاهش پیدا می‌کند که منجر به اختلالاتی در عملکرد مغز و شناخت می‌شود .
Nuechterlein گفت مرحله بعدی این تحقیق بررسی این مساله است که آیا مزایای دیگری برای داروهای ضدروان پریشی تزریقی هستند و اگر فقط یک‌بار در ماه به جای هر دو هفته موثر باشد .
Schizophrenia که ۲ میلیون تا ۳ میلیون نفر در آمریکا را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد باعث ایجاد توهم ، هذیان و بی‌نظمی می‌شود . این بیماری که درمان نشده است می‌تواند باعث از دست رفتن قابل‌توجه در کیفیت زندگی از جمله بیکاری و دوری از عزیزان شود . اما بسیاری از افراد مبتلا به شیزوفرنی ، می‌توانند این اختلال را کنترل کنند و اگر به طور مداوم داروهای ضدروان پریشی تجویز شوند ، معمولا ً قرص روزانه هستند .
مشکل این است که بسیاری از مردم هنگامی که علائم سینوزیت را بهبود می‌بخشند ، داروهای خود را مصرف می‌کنند .
در حال حاضر ، مطالعه‌ای که UCLA صورت‌گرفته است نشان داده‌است که افرادی که یک شکل تزریقی هستند - - که هر دو هفته یک‌بار به آن‌ها داده می‌شود - - دارای خطر کمتری برای نشانه‌های بازگشت از بیمارانی است که مصرف روزانه دارو را به عنوان یک قرص مصرف می‌کنند .
این مطالعه که در روز ۲۴ ژوئن در نشریه روان‌پزشکی JAMA منتشر خواهد شد ، نتیجه گرفت که پزشکان باید تجویز دارو را زودتر از آنچه که امروزه انجام می‌دهند تجویز کنند .
کنس Subotnik ، استاد یار روان‌پزشکی در موسسه علوم عصبی و رفتار انسان UCLA ، گفت : " ما می‌دانیم که استفاده از داروهای ضدروان پریشی یکی از مهم‌ترین عوامل خطر بیماری‌های روانی بازگشتی است " و افزود که بیمارانی که تنها اخیرا ً این بیماری را توسعه داده‌اند ، به ویژه مستعد ابتلا به دارو روزانه خود نیستند .
اگرچه داروهای بازیگری طولانی از دهه ۱۹۷۰ تاکنون وجود داشته‌است ، بیشتر مطالعات قبلی بر بیمارانی متمرکز شده‌اند که بیماری اسکیزوفرنی را به مدت چندین سال تجربه کرده‌اند . در آن بیماران ، داروهای long همیشه جایگزین بهتری نبودند . مطالعه UCLA به ویژه بر بیمارانی متمرکز بود که اخیرا ً این اختلال را ایجاد کرده بودند .
کیت Nuechterlein ، استاد روان‌پزشکی UCLA و مولف ارشد این مطالعه ، گفت : افراد با یک اپیزود از schizophrenia که به خوبی به داروهای ضدروان پریشی واکنش نشان داده‌اند ، حتی اگر درک کنند که یک اختلال روانی دارند ، اغلب شک دارند که آیا این دارو همچنان ضروری است . "
محققان به دنبال ۸۳ نفر که به تازگی مبتلا به اسکیزوفرنی بودند ، به مدت یک سال به این بیماری مبتلا شدند. نیمی از آن‌ها به فرم شفاهی روزانه of داده شدند و بقیه به شکل تزریقی بلند عمل کردند . همه مداخلات به عنوان بخشی از برنامه تحقیقات aftercare UCLA صورت‌گرفته اند .

محققان دریافتند که بیمارانی که از داروهای تزریقی استفاده می‌کنند به احتمال زیاد به درمان خود نسبت به بیمارانی که فرم شفاهی را می‌گیرند استفاده می‌کنند و این که فرد تزریقی ، کار بهتری برای کنترل علایم بیماری روانی انجام داده‌است . در طول دوره ۱۲ ماهه ، تنها ۵ درصد از کسانی که داروهای قابل تزریق را مصرف می‌کنند ، علایم روانی خود را دارند ، در مقابل ۳۳ درصد از افرادی که قرص مصرف می‌کنند .
منبع سایت علم روز

پنجشنبه 4 بهمن 1397
بؤلوملر :