ما اکنون می‌دانیم که اگر قرار است حافظه را در افراد مبتلا به جنون بهبود بخشیم باید عملکرد قشر پشتی و جانبی پیشانی را بهبود بخشیم . و راه‌های مختلفی وجود دارد که ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم , مانند آموزش مغز شناختی . "
کارتر بیان کرد که یک درمان تجربی دیگر به نام تحریک جریان مستقیم جمجمه , برای فعال کردن و افزایش عملکرد ناحیه مغز طراحی شده‌است .
این تحقیق به طور مستقیم به مراحل بعدی تحقیق ما می‌پردازد . و منطقه‌ای که ما را تحریک می‌کنیم این یکی خواهد بود .
کارتر گفت : " بیست و پنج سال پیش نمی‌توانستیم این کار را انجام دهیم . " " پس این پیشرفت واقعی است . "
میزان بالای فاکتور رشد با نواحی مغزی کوچک‌تر مرتبط است .
خلاصه :
محققان گزارش می‌دهند که سطوح بالای خون یک عامل رشد شناخته‌شده برای فعال کردن توسعه عروق جدید و حفاظت از سلول مغز با اندازه کوچک‌تر حوزه‌های مغز ارتباط دارد .
محققان گزارش دادند که سطوح بالای خون یک عامل رشد شناخته‌شده برای فعال کردن توسعه عروق جدید و حفاظت از سلول مغز با اندازه کوچک‌تر حوزه‌های مغز ارتباط دارد .
ام. ام, رفیق پیلای , در دپارتمان روانشناسی و رفتار بهداشتی در دانشکده پزشکی دانشگاه جورجیا در دانشگاه جورجیا , گفت : سطوح بالاتر خون فاکتور رشد اندوتلیال , یا vegf , همچنین با سطوح بالای خون اینترلوکین ۱۰ مرتبط است . همانند بسیاری از انواع بیماری‌ها , تورم به طور فزاینده‌ای با شیزوفرنی همراه است و میزان بالای قند خون در این بیماران وجود دارد .
ام پیلای , نویسنده این مطالعه , گفت : یافته‌های جدید به یک آزمایش خون به عنوان راهی آسان‌تر برای تایید تشخیص شیزوفرنی اشاره می‌کند , به جای مطالعات تصویری پیچیده و پرهزینه در مغز , و نهایتا ً درک بهتر بیماری و درمان . او گفت : " ما درباره یک مولکول صحبت می‌کنیم که در آن می‌توانید فقط خون بکشید و به پروفایل آزمایشگاه نگاه کنید . "
قشر پیش پیشانی کوچک‌تر یکی از ناهنجاری‌های مغزی شناخته‌شده از طریق اسکن مغزی بیماران زنده و کالبدشکافی است . آزمایشگاه پیلای قبلا ً سطوح پایینی از vegf را نشان داده بود که می‌توانست به توضیح جریان خون پایین‌تر و حجم مغز در این بیماران کمک کند . او گفت : " کاهش جریان خون منجر به کاهش حجم بافت مغز می‌شود . " التهاب نیز می‌تواند اندازه مغز را کاهش دهد .
به گفته پیلای , در حالی که یافته‌های سطوح بالاتر خون ممکن است متناقض با سطوح vegf در مغز باشد , آن‌ها احتمالا ً نشان‌دهنده یک " مهار بازخورد " با مغز هستند که سطوح بالای گردش خون را تشخیص می‌دهند و تصمیم می‌گیرند که خود vegf تولید کنند . در حقیقت سطوح بالای vegf ممکن است به روند بیماری کمک کند .
پیلای گفت : بیماران بیشتری باید مورد مطالعه قرار گیرند تا ببینند که آیا این همبستگی‌ها بالا می‌رود یا خیر .
این مطالعه , با هم‌کاری دانشمندان دانشکده روانشناسی در دانشگاه نیو ساوت ولز در استرالیا , به افراد مبتلا به اسکیزوفرنی و نیز افراد سالم نگاه کرد . اسکن مغزی در دسترس بیماران و افراد سالم بود . در این مقاله یک بیمارستان آموزشی واقع در جنوب استرالیا وابسته به دانشگاه آدلاید و دانشگاه استرالیای جنوبی تاسیس شده‌است .

در حالی که به احتمال زیاد به خاطر نقش آن در ساخت رگ‌های خونی جدید معروف است , vegf همچنین کلید توانایی مغز در انطباق با تغییر , مانند واکنش به آسیب و محافظت در برابر زیان سلول مغزی است .
منبع سایت علم روز

پنجشنبه 4 بهمن 1397
بؤلوملر :