" هر کسی تجربه شنیدن نام آن‌ها یا تلفن یا تلفن را داشت ، یا اینکه کسی در کنار آن‌ها ایستاده‌است . هنگامی که این رویدادها در ابتدا اتفاق می‌افتد ، ما آن‌ها را واقعی تجربه می‌کنیم و آنچه در روان‌پریشی رخ می‌دهد این است که شما به تجربه خود ادامه می‌دهید و این احساس بیشتر توسعه می‌یابد، واقعی‌تر و more می‌شود ."
داروهای قدیمی دهه‌ها این علائم را به طور موثر درمان می‌کنند . اما چیزی که باقی می‌ماند اغلب intractable : از دست دادن حافظه و دیگر مشکلات شناختی است که انجام فعالیت‌های روزمره زندگی را دشوار می‌کند .
ragland گفت : " افراد مبتلا به اسکیزوفرنی دشواری بازیابی انجمن‌ها در یک زمینه را دارند و این باعث ایجاد یک فقدان فراگیر حافظه می‌شود که زندگی روزمره را به چالش می‌کشد .
او گفت : " اگر قصد دارید یک دارو یا درمان دیگر را برای بهبود حافظه گسترش دهید ، متوجه شدیم که این شبکه حافظه ارتباطی لوب گیجگاهی می‌تواند هدف یا " biomarker " برای توسعه درمان باشد .
مطالعه تشدید مغناطیسی کارکردی چند مکانی ( fMRI ) در حدود ۶۰ بیمار مرد و مرد مبتلا به اسکیزوفرنی که سن آن‌ها از نظر افراد تحت کنترل قرار گرفته بود ، انجام شد . افرادی که مبتلا به روان‌پریشی بودند از لحاظ بالینی پایدار بودند و یک ماه بر روی دارو باقی مانده بودند و علائم خفیفی را تجربه می‌کردند . شرکت کنندگان در دانشگاه دیویس ، دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس ، دانشگاه مریلند و دانشگاه Rutgers حضور داشتند .
برای این مطالعه ، شرکت کنندگان مجموعه‌ای از تصاویر اشیا روزمره را بررسی کردند و یا یک تصمیم رمزگذاری خاص مورد استفاده قرار دادند که آیا هدف زنده بود یا غیر زنده ، یا تصمیم به کدگذاری ارتباطی در مورد این که آیا یکی از اشیا می‌تواند درون دیگری در طول اسکن fMRI باشد یا خیر ، اتخاذ کردند .
پس از آن یک وظیفه شناسایی یک مورد متشکل از اشیا مورد مطالعه قبلا ً با اشیا مورد مطالعه قرار گرفته بود . شرکت کنندگان باید ارزیابی کنند که آیا هدف قبلا ً مورد مطالعه قرار گرفته یا خیر .
شرکت کنندگان همچنین بر روی تشخیص associative که اشیا در طول کار کدگذاری رابطه‌ای با هم جفت شده‌اند مورد آزمایش قرار گرفتند . الگوی شدیدتر کمبود حافظه رابطه‌ای و اختلال عملکرد prefrontal و hippocampal در تضاد با شرایط حافظه ویژه و نسبی در طول کدگذاری و بازیابی نشان داده شد .
در افرادی که در روان‌پریشی تشخیص داده شدند ، قشر پیش پیشانی dorsolateral به طور قابل‌توجهی کم‌تر از شرکت‌کنندگان کنترل سالم بود - - ۲۸ درصد تا ۳۰ درصد کم‌تر فعال می‌شوند .
اگرچه شرکت کنندگان مبتلا به اسکیزوفرنی ، قشر پیش پیشانی ventrolateral را در طول رابطه با کدگذاری مورد فعال کردند اما نتوانستند قشر پیش پیشانی dorsolateral را فعال کنند - یافته یافته که با مطالعات پیشین fMRI در مورد توجه و حل مساله در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی سازگار است .
علاوه بر این ، این مطالعه نشان داد که کنترل سالم ، افزایش فعال در هیپوکامپ را به نمایش گذاشته ، در حالی که فعال‌سازی به طور قابل‌توجهی در شرکت کنندگان با روان‌پریشی بعد از کدگذاری حافظه مربوط به حافظه کاهش یافت ، اما برای بازیابی بعد از رمزگذاری حافظه مورد استفاده قرار نگرفت .
بنابراین ، هیپوکامپ - که نقش منحصر به فرد در ایجاد حافظه ارتباطی بازی می‌کند ، به قشر پیش پیشانی dorsolateral در کمک به توضیح کمبودهای حافظه نسبتی که توسط افراد مبتلا به شیزوفرنی تجربه می‌شود ، می‌پیوندد .
کامرون کارتر ، نویسنده ارشد و استاد روان‌پزشکی ، گفت که این یافته هیجان‌انگیز است زیرا به مسیرهای بالقوه برای بهبود زندگی افراد مبتلا به جنون اشاره می‌کند .

کارتر که مدیر تحقیقات Imaging ، بهداشت رفتاری و مراکز علوم عصبی در دانشگاه دیویس است ، گفت : " این نشان می‌دهد که مشکلات حافظه در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی ، مثل اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ، بیشتر شبیه به افرادی است که کمبودهای ادراکی دیگر دارند .
منبع سایت علم روز

پنجشنبه 4 بهمن 1397
بؤلوملر :