CRISPR - Cas۹ یک تکنولوژی چند منظوره و بسیار دقیق ویرایش ژن است که به محققان اجازه می‌دهد تا بخش‌های ویژه‌ای از ژنوم organism's را با تغییر بخش‌هایی از توالی DNA تغییر دهند . سلول‌های بنیادی پرتوان تحریک‌شده انسانی ( iPSCs ) یک ابزار پژوهشی ژنتیک هستند که می‌تواند از سلول‌های انسان بالغ تولید شود ، و نیاز به استفاده از بافت از جنین ( همراه با بحث مربوطه ) را دور می‌زند . سلول‌های بنیادی می‌توانند به هر نوع سلول در بدن تبدیل شوند و تحقیقات در چندین سیستم انسانی را امکان پذیر کنند . کاربردهای جدید این فن‌آوری‌های نسبتا ً جدید ، در حال تسهیل تحقیقات در سطح ویژه ژن و ایجاد پتانسیل برای توسعه درمان‌های جدید هستند .
یافته‌های جدید نشان می‌دهد که :
یک اقتباس از فن‌آوری CRISPR - Cas۹ می‌تواند به " خاموش شدن " و " سیگنال‌های " برای ژن‌ها اشاره کند که اعتیاد کوکائین را به موش می‌کشانند ( پیتر جیمز هامیلتون ، abstract ، چکیده پیوست ) .
دانشمندان از CRISPR - Cas۹ برای روشن کردن اینکه چرا مردم با ۱۵ q۱۳ نور را روشن می‌کنند ، استفاده کردند . ۳ سندروم microdeletion - - یک اختلال ژنتیکی انسانی نادر - - بیشتر احتمال دارد اختلالات مغزی مانند اختلال طیفی اوتیسم ، صرع و شیزوفرنی ( Karun K ) را توسعه دهند . سینگ ، ۱۰۳.۰۵ ، چکیده پیوست ( ضمیمه ضمیمه ) .
با استفاده از iPSCs ، محققان یک مدل بیماری سلولی جدید برای بررسی عوامل neurobiological of ایجاد کردند که به خوبی درک نشده اند ( ChangHui پاک ، abstract ، see ضمیمه ) .
یافته‌های اخیر دیگری که در این باره بحث شد این است که:
دانشمندان دریافتند که یک پروتیین خاص تولید شده توسط ویروس human ، خواص سلول‌های بنیادی عصبی در مغز در حال توسعه یک جنین مبتلا را تغییر می‌دهد که به طور بالقوه باعث ایجاد microcephaly در نوزادان می‌شود ( کی مون ، Yoon ، ۱۰۳.۰۶ ، مراجعه به خلاصه ضمیمه ) .
دکتر Hideyuki Okano ، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه Keio در توکیو ، ژاپن ، گفت : " یافته‌های Today's نشان‌دهنده پیشرفت‌های بسیاری است که ما در استفاده از فن‌آوری‌های سلول بنیادی پرتوان تحریک‌شده انسانی و یافته‌های شگفت آوری که منجر به آن شده‌اند را نشان می‌دهد .
مقدمه یک سیستم جدید برای آنالیزهای in vitro از سلول‌های والد zebrafish oligodendrocyte
مبدا :
Technische Universitat درسدن
خلاصه :
آسیب طناب نخاعی ناشی از آسیب شدید و شدید است . این به طور کلی ناشی از اتفاقی است که در طول فعالیت‌های ورزشی و یا هنگام رانندگی رخ می‌دهد . آسیب طناب نخاعی می‌تواند منجر به درد شدید ( مانند فشار در سر ، گردن و یا عقب ) ، از دست دادن احساس ( به عنوان مثال در انگشتان یا پاها ) ، از دست دادن کنترل بر بخش‌های مختلف بدن ، یک حس غیر عادی از تعادل و بسیاری از علائم دیگر . براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ، هر ساله حدود ۵۰۰، ۰۰۰ نفر از آسیب‌های طناب نخاعی رنج می‌برند . انسان‌ها بعد از آسیب به بدن نخاع خود دست پیدا نمی‌کنند . با این حال ، zebrafish توانایی قابل‌توجهی برای بهبود عملکرد از آسیب طناب نخاعی دارند . آن‌ها اتصالات زخمی را تعمیر می‌کنند، نورون‌های حرکتی آسیب‌دیده و oligodendrocytes را تعویض می‌کنند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا بعد از شش هفته پس از آسیب‌دیدگی ، حرکت کامل خود را به دست آورند .

آسیب طناب نخاعی ناشی از آسیب شدید و شدید است . این به طور کلی ناشی از اتفاقی است که در طول فعالیت‌های ورزشی و یا هنگام رانندگی رخ می‌دهد . آسیب طناب نخاعی می‌تواند منجر به درد شدید ( مانند فشار در سر ، گردن و یا عقب ) ، از دست دادن احساس ( به عنوان مثال در انگشتان یا پاها ) ، از دست دادن کنترل بر بخش‌های مختلف بدن ، یک حس غیر عادی از تعادل و بسیاری از علائم دیگر . براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ، هر ساله حدود ۵۰۰، ۰۰۰ نفر از آسیب‌های طناب نخاعی رنج می‌برند . انسان‌ها بعد از آسیب به بدن نخاع خود دست پیدا نمی‌کنند . با این حال ، zebrafish توانایی قابل‌توجهی برای بهبود عملکرد از آسیب طناب نخاعی دارند .
منبع سایت علم روز

دوشنبه 1 بهمن 1397
بؤلوملر :