درمان آواتار ممکن است به کاهش توهم شنیداری برای افراد مبتلا به شیزوفرنی کمک کند .
S ource :
لنست
خلاصه :
یک درمان تجربی که شامل بحث رو به رو بین فردی با شیزوفرنی و یک آواتار می‌شود، ممکن است به کاهش علایم ، زمانی که در کنار درمان معمول ارایه می‌شود ، کمک کند .
براساس مطالعه‌ای که در مجله روان‌پزشکی لنست منتشر شده‌است ، یک درمان تجربی که شامل یک بحث رو به رو بین فردی با شیزوفرنی و یک آواتار می‌شود ، ممکن است به کاهش علایم کمک کند ، زمانی که در کنار درمان معمول ارایه‌شده ، ممکن است به کاهش علایم کمک کند .
آزمایش کنترل‌شده randomised ، درمان آواتار را به شکلی از مشاوره حمایتی ( که به طور خاص برای این مطالعه اقتباس شده بود ) مقایسه کرد . این روش نشان داد که درمان آواتار در کاهش توهمات در روزه‌ای ۱۲ هفته‌ای ، تاثیر بیشتری داشت و دارای یک اندازه اثر بزرگ بود .
تحقیقات بیشتر برای بررسی اثربخشی treatment's در دیگر تنظیمات بهداشتی مورد نیاز است ، و بنابراین درمان هنوز به طور گسترده در دسترس نیست .
این مطالعه اولین آزمایشی تصادفی کنترل‌شده با مقیاس بزرگ از این نوع درمان است و در افرادی با بیماری اسکیزوفرنی که بیش از یک سال است دچار توهم شنوایی شده بودند ، مورد استفاده قرار گرفت . همه شرکت کنندگان در طی محاکمه به دریافت درمان‌های معمول خود ادامه دادند .
حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از افرادی که مبتلا به اسکیزوفرنی هستند ، معمولا ً توهین‌آمیز و تهدید کننده هستند . برای بسیاری از مردم ، درمان‌های دارویی این نشانه‌ها را کاهش می‌دهند، اما تقریبا ً یک نفر در چهار نفر به تجربه خود ادامه می‌دهند . درمان رفتاری شناختی برای جنون نیز می‌تواند مفید باشد اما درمان طولانی با اثرات محدود به صدا می‌باشد .
نویسنده اصلی پروفسور تام کریگ از کالج King's لندن ، و موسسه خدمات درمانی NHS لندن و Maudsley تراست ، بریتانیا می‌گوید : "نسبت بزرگی از افراد مبتلا به شیزوفرنی ، علی‌رغم درمان‌های طولانی ، ادامه دارند ، بنابراین مهم است که به روش‌های جدیدتر ، موثر و کوتاه درمان نگاه کنیم " .
او اضافه می‌کند : " مطالعه ما نشان می‌دهد که درمان آواتار به سرعت بیمار را برای افراد مبتلا به شیزوفرنی ، کاهش فرکانس و میزان distressing آن‌ها ، در مقایسه با نوع مشاوره ، بهبود می‌بخشد . تا کنون ، این پیشرفت‌ها برای این بیماران تا شش ماه طول می‌کشد . با این حال ، این نتایج از یک مرکز درمان حاصل می‌شود و تحقیقات بیشتری برای بهینه‌سازی روش انجام درمان مورد نیاز است و نشان می‌دهد که در دیگر تنظیمات NHS موثر است " [ ۱ ]
این مطالعه که در کلینیک حاد بیمارستان Maudsley و موسسه روان‌درمانی ، روان‌شناسی علم اعصاب در کالج King's لندن رخ داد ، ۱۵۰ بیمار مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی را در حدود ۲۰ سال تجربه کرده و صداهای ۳ - ۴ را به طور متوسط شنیدند . از این تعداد ، ۷۵ نفر درمان آواتار را داشتند و ۷۵ نفر دیگر نوعی مشاور حمایتی که برای این مطالعه طراحی شده‌بود را داشتند . آن‌ها همچنین با داروهای ضدروان پریشی شان در طول محاکمه ادامه دادند .

درمان آواتار در طول شش جلسه ، با یک جلسه ۵۰ دقیقه‌ای در هر هفته صورت گرفت . قبل از شروع درمان ، بیماران با درمانگر کار می‌کردند تا یک شبیه‌سازی کامپیوتری ( آواتار ) از صدایی که آن‌ها می‌خواستند بر آن تاثیر بگذارند - - از جمله آنچه که صدا می‌گفت ، و اینکه چطور به نظر می‌رسید، و اینکه چطور به نظر می‌رسید ، را ایجاد کنند . درمان شامل یک مکالمه سه طرفه بین بیمار ، درمانگر ، و آواتار ، با درمانگر که خود به عنوان خود سخن می‌گوید و هم چنین آواتار را بیان می‌کند .
منبع سایت علم روز

دوشنبه 1 بهمن 1397
بؤلوملر :