گرانت گفت : " اغلب اوقات ، افراد فکر می‌کنند که یک چیز اساسی در رابطه با آن‌ها وجود دارد که ممکن است تغییر کند .
راست‌دست هستید یا چپ‌دست ؟ اولویت دست در بارداری
مبدا :
Scuola Internazionale Superiore di Studi Avanzati
خلاصه :
آیا به دنیا آمده‌اید و یا راست‌دست هستید ؟ یک مطالعه نشان می‌دهد که اولویت دست پیش از این در طول هفته هیجدهم به خوبی تعریف شده‌است . ظرفیت پیش‌بینی روش مورد استفاده ، نقطه شروع خوبی برای تشخیص زودهنگام آسیب‌های مشخص توسط عدم تقارن مغزی ، مانند افسردگی ، اسکیزوفرنی و اختلالات طیف اوتیسم به نظر می‌رسد .
آیا به دنیا آمده‌اید و یا راست‌دست هستید ؟ یک مطالعه به رهبری والنتینا پارما ، محققی در مدرسه بین‌المللی مطالعات پیشرفته - - از تریست و پروفسور Umberto Castiello از دانشگاه پادوا ، که تنها در گزارش‌های علمی منتشر شده‌است، نشان می‌دهد که اولویت دست پیش از این در هفته پنجم بارداری تعریف شده‌است . محققان با تجزیه و تحلیل ویژگی‌های چندین حرکت جنین ، قادر به پیش‌بینی دقیق اولویت موتور مشاهده‌شده در همان پسران و دختران در سن ۹ سالگی بودند . ظرفیت پیش‌بینی‌کننده این روش به نظر می‌رسد نقطه شروع خوبی برای تشخیص زودهنگام آسیب‌ها است که توسط asymmetries مغزی مشخص می‌شوند ، مثل افسردگی ، اسکیزوفرنی و اختلالات طیف اوتیسم .
چند ماه طول می‌کشد تا یک نوزاد قادر باشد یک شی را درک کند ، چند سال طول می‌کشد تا نقاشی کند و سپس برای نوشتن ، نشان دادن اولویت احتمالی برای استفاده از یک دست یا دیگر قسمت‌های بدن را نشان دهد . و با این حال ، تحقیقی که در گزارش‌های علمی منتشر شد نشان می‌دهد که به همان اندازه در رحم مادر ، اولویت دست به خوبی تعریف شده‌است و سیستم حرکتی بسیار پیچیده است .
محققان به بررسی سینماتیک یک جنین در ۲۹ foetuses پرداخته‌است . پس از نه سال ، آن‌ها پیش‌بینی‌های خود را با اولویت نشان‌داده‌شده توسط همان پسران و دختران به دست آوردن دقتی که بین ۸۹ درصد و ۱۰۰ درصد بسته به پارامترهای مورد استفاده قرار گرفته‌اند مقایسه کردند . به طور خاص ، محققان حرکات دست of در ۱۴ ، ۱۸ و ۲۲ بارداری را با استفاده از یک اسکن فراصوت ۴ بعدی آنالیز کردند ، تصویر سه‌بعدی را در زمان واقعی و در حرکت ، در جلسات ۲۰ دقیقه‌ای بررسی کردند . آن‌ها سه نوع حرکت را مطالعه کردند : دو مورد از دقت بیشتر ، به چشم‌ها و دهان و یکی به دیوار رحمی به عنوان یک کنترل . نتایج نشان می‌دهند که از هفته هیجدهم قانون foetuses به طور قابل‌توجهی سریع‌تر حرکت می‌کند ، حرکاتی که دقت و دقتی را که به دست ترجیح داده می‌شود ، انجام می‌دهند .

این مطالعه که توسط دانشکده بین‌المللی مطالعات پیشرفته انجام شد - - از تریست , بیمارستان مجتمع دانشگاه تریست , دانشگاه پادوا , دانشگاه پادوا , و مرکز Lincean Beniamino رم , سطح بالای بلوغ و تخصص سیستم حرکتی در رحم را نشان می‌دهد . اما نه فقط این . دقت روش مورد استفاده در این مطالعه , دیدگاه جدیدی را برای کاربرد آن در حوزه بالینی ایجاد می‌کند . در حقیقت ترجیح دست به خاطر شیوع یک نیم‌کره مغزی یعنی نیم‌کره چپ مغز است . این ویژگی گاهی با آسیب‌های ناشی از عدم تقارن مغزی مانند افسردگی , اسکیزوفرنی و اختلالات طیف اوتیسم همراه بوده‌است . kinematics Fetal می‌تواند برای شناسایی مارکرهای جدید مورد استفاده قرار گیرد که اجازه مداخله در مرحله اولیه و جبران هر گونه مشکلات توسعه را می‌دهد .
منبع سایت علم روز

دوشنبه 1 بهمن 1397
بؤلوملر :