بیشتر در مورد اثرات طولانی‌مدت محرومیت از خواب مطالعه شده‌است . به عنوان مثال ، اثر آدریان Raine ، استاد دانشگاه ریچارد پری در رشته روانشناسی ، روانشناسی و روانشناسی ، در روز ۱۵ سالگی در سن ۱۵ سالگی از خواب‌آلودگی استفاده کرد .
اما دانشجوی سال چهارم جرم‌شناسی ربکا Umbach می‌خواهد بهتر درک کند که چه چیزی بلافاصله پس از از دست رفتن خواب در کوتاه‌مدت رخ می‌دهد . با هم‌کاری با Raine و criminologist گرگ Ridgeway ، استادیار جرم‌شناسی و آمار ، Umbach فرض کرد که پس از یک شب با یک ساعت خواب کم‌تر - مانند چیزی که دوشنبه از وقت DST جدا می‌شود - مردم بیشتر مخالف خواهند شد .
Ridgeway می‌گوید : " در بهار ، روز بعد از اسباب‌کشی به زمان ذخیره زمان ، حوادث رانندگی بیشتری ، تلفات بازار سهام بیشتر ، آسیب محل کار ، کاهش نمرات آزمون ، و نرخ‌های خودکشی بالاتر وجود دارد . "
با این حال ، تحقیقات آن‌ها داستانی متفاوت را تعریف کرد : دوشنبه‌ها بعد از آغاز DST ، نرخ کلی حمله به حدود ۳ درصد کاهش‌یافته است .
Raine می‌گوید : " مشکلات خواب قبلا ً با افزایش رفتارهای اجتماعی و ضداجتماعی در ارتباط بوده‌اند ، بنابراین ما شگفت‌زده شدیم از اینکه فهمیدیم خواب افزایش‌یافته در یک شب ۴۰ تا ۶۰ دقیقه خواب از دست رفته در یک شب ، درست مانند ماه‌ها ، یا حتی سال‌ها خواب ضعیف است ."
محققان همچنین به تغییر زمان پاییز ، زمانی که ما آن ساعت خواب را دوباره به دست می‌آوریم ، نگاه کردند . هر چند آن‌ها دریافتند که در روز بعد حملات حدود ۳ درصد افزایش پیدا کرد - - تصویری از یافته‌های بهار - - آن‌ها می‌گویند که مدرک حمایت از آن‌ها در اینجا به اندازه کافی قوی است .
با این وجود ، محققان می‌گویند که توضیح این که چرا این نتایج اتفاق افتاد چالش برانگیز است . Umbach حدس می‌زنند که ممکن است مربوط به تعصبات داخلی باشد .
" شما فکر می‌کنید اگر من خواب بسیاری داشته باشم، I'm بد خلقی و عصبانی خواهد شد . او می‌گوید : " شما فرض می‌کنید که به شیوه‌ای واکنش نشان می‌دهید . هدف شما این است که به شدت عمل کنید ، اما رفتار شما بازتاب این نیست که شما خسته هستید . شما بیش از حد سست و خواب‌آلود هستید تا عمل کنید ."
زمان ذخیره نور روز برای یک موضوع مطالعه منطقی ساخته شد . به عنوان مثال ، تحقیقات نشان داده‌اند که ما تمایل داریم به دلیل تغییر زمان ، خواب را از دست بدهیم ، در حالی که مخالف پیش‌بینی شیفت و رفتن به بس‌تر اولیه هستیم . دوم ، تقریبا ً هر دوشنبه دیگری از سال می‌تواند به عنوان یک کنترل عمل کند ؛ برای جدا کردن خواب به عنوان متغیر توضیحی - - به جای تغییرات در آب و هوا یا روشنایی روز ، - - محققان پن روز دوشنبه هفته بعد از هر سوییچ زمانی انتخاب کردند . در نهایت ، یک پایگاه اطلاعاتی بزرگ به نام سیستم گزارش گزارش حادثه ملی ، زمان ، تاریخ و جزئیات جنایات فردی برای بسیاری از شهره‌ای سراسر کشور را ردیابی می‌کند . محققان این کار را با داده‌های نیویورک ، شیکاگو ، لس‌آنجلس و فیلادلفیا انجام دادند .
اگرچه محققان don't در حال حاضر برنامه‌هایی برای پی‌گیری دارند ، اما Raine می‌گوید هر کسی که حلقه هشدار صبح را نادیده می‌گیرد ممکن است توجه کند .
او می‌گوید : " قبل از این که ما به آن دکمه snooze ضربه بزنیم ، شاید باید توقف کنیم و فکر کنیم .
حساسیت بو با ریتم شبانه‌روزی فرق می‌کند.
مبدا :
دانشگاه براون
خلاصه :
براساس شواهد جدید در یک مطالعه کوچک توسط محققانی که در حال بررسی این هستند که چگونه خواب ممکن است بر الگوهای خوردن در نوجوانان تاثیر بگذارد ، توانایی person's برای بو کشیدن ممکن است در طول روز متفاوت باشد .

همیشه واضح است که برخی افراد حس بویایی بهتری نسبت به بقیه دارند ، اما یک مطالعه جدید از ۳۷ نوجوان اولین مدرک مستقیمی را ارایه می‌دهد که در هر فرد ، حساسیت بو در طول مسیر هر روز متفاوت است . این الگو مطابق با داده‌های مربوط به چرخه روز داخلی body's یا ریتم شبانه‌روزی است .
منبع سایت علم روز

یکشنبه 30 دی 1397
بؤلوملر :