بسیاری از زنان یائسه در مورد خواب فقیر شکایت دارند . آیا ممکن است این مشکل به سادگی ناشی از یائسگی یا اختلال خواب زیرزمینی جدی‌تر مانند گرفتگی تنفس بازدارنده ( OSA ) باشد ؟ اگر چیزی وجود داشته باشد ، ارتباط بین فلاش داغ ، که می‌تواند منجر به ریسک قلبی و عروقی شود ، چیست ؟ نتایج مطالعه جدید ، امروزه به صورت آنلاین در یائسگی ، مجله جامعه یائسگی آمریکای شمالی ( NAMS ) منتشر شده‌است و این رابطه را بررسی می‌کند .
تا ۸۰ درصد از زنان midlife ، فلش گر داغ یا عرق شب را تجربه می‌کنند . اگرچه ارتباط شناخته‌شده‌ای بین فلاش‌ها و اختلالات خواب در زنان midlife وجود دارد ، تشخیص اختلالات خواب به طور مستقیم مربوط به یائسگی از افراد مبتلا به اختلالات خواب و دیگر اختلالات خواب به اثبات رسیده‌است . گرفتگی خواب مزاحم که در مردان رایج‌تر از زنان است ، بیشتر به عنوان سن زنان رخ می‌دهد ، وزن کسب می‌کند، و به وضعیت perimenopause و postmenopause می‌رسد . نمونه‌برداری از perimenopausal و postmenopausal زنی که خواب آشفته را تجربه کردند نشان دادند که ۵۳ درصد اختلال خواب مانند OSA ، سندرم پا بی‌قراری ، یا هر دوی آن‌ها دارند .
تشخیص سرطان در زنان می‌تواند چالش برانگیزتر باشد ، زیرا علائم آن‌ها متفاوت از علائم بدیهی است که مردان تجربه می‌کنند، مانند خرناس بلند . علائم برای زنان بیشتر از بی‌خوابی ، سردرد ، خستگی ، افسردگی و اضطراب است . علی‌رغم چالش‌ها ، شناسایی of مهم است زیرا با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ، فشار خون بالا ، سکته ، افسردگی و مرگ همراه است .
طبق گزارش " انجمن علایم vasomotor و ریسک گرفتگی تنفس در زنان midlife " ، " زن از کلینیک مایو پرسشنامه را تکمیل کردند . از بین این زنان ، ۲۴.۹ درصد در رده‌های سنی میانی و پرخطر برای OSA طبقه‌بندی شدند . این زنان به احتمال زیاد مسن‌تر بودند و دارای شاخص توده بدنی بالاتر و شیوع بیشتر فشار خون ، در میان یافته‌های دیگر بودند . بیشتر مربوط به نتایج این مطالعه ، این واقعیت بود که زنان reporting شدید در midlife در معرض خطر بالاتری برای OSA - - ۱.۸۷ زمانی بالاتر از زنان با flashes ملایم یا بدون هیچ فلاش داغ بودند .
اختلال خواب یک شکایت شایع از یائسگی است . دکتر JoAnn Pinkerton ، مدیر اجرایی NAMS ، می‌گوید : " تشخیص شمار بالای اختلالات خواب و اختلال در خواب ، از جمله OSA ، مهم است : " سردردهای اولیه صبح یا خواب‌آلودگی روزانه بیش از حد باید نگرانی خود را افزایش دهند و یک نیاز احتمالی برای آزمون گرفتگی تنفس را نشان دهند ."
چگونه خاطرات در مغز موج می‌زند
مطالعه حاکی از افزایش ارتباط بین نواحی کلیدی مغز در طول خواب است.
مبدا :
موسسه ملی بهداشت ملی و سکته مغزی
خلاصه :
دانشمندان با استفاده از تکنولوژی " NeuroGrid " مبتکرانه ، نشان دادند که خواب ارتباط بین دو منطقه مغزی که ارتباط آن‌ها برای شکل‌گیری خاطرات حیاتی است را افزایش می‌دهد . این کار به تسریع توسعه روش‌های جدید برای کاوش در مورد عملکرد مغز اختصاص دارد .
دانشمندان با استفاده از تکنولوژی " NeuroGrid " مبتکرانه ، نشان دادند که خواب ارتباط بین دو منطقه مغزی که ارتباط آن‌ها برای شکل‌گیری خاطرات حیاتی است را افزایش می‌دهد . این اثر ، که در علم منتشر شد ، تا حدی توسط تحقیقات مغز از طریق اقدام ابتکاری ابتکاری ابتکاری ( BRAIN ) ، پروژه‌ای از موسسه ملی بهداشت صرف شد که به تسریع توسعه رویکردهای جدید برای کاوش در عملکرد مغز اختصاص داشت .

نیک Langhals ، مدیر برنامه مرکز ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی می‌گوید : " با استفاده از فن‌آوری‌های جدید پیش از ابتکار BRAIN ، این محققان یک کشف بنیادی در مورد نحوه ایجاد و ذخیره کردن خاطرات جدید انجام دادند . "
منبع سایت علم روز

یکشنبه 30 دی 1397
بؤلوملر :