این دست‌نوشته در اولین مکمل ویژه در مورد این موضوع در Pediatrics ظاهر می‌شود و مبتنی بر مطالعات قبلی است که استفاده از ابزارهای دیجیتال قبل از زمان خواب منجر به خواب ناکافی می‌شود .
این توصیه‌ها ، برای پزشکان و والدین ، عبارتند از:
۱. با صحبت کردن با اعضای خانواده در مورد اهمیت خواب و انتظارات خواب سالم به خواب بروید .
۲. تشویق یک روتین خواب که شامل فعالیت‌های آرام می‌شود و از استفاده از رسانه‌های الکترونیکی اجتناب می‌کند ؛
۳. خانواده‌های را تشویق کنید که تمام دستگاه‌های الکترونیکی را از اتاق‌خواب کودک یا teen's ، از جمله تلویزیون ، بازی‌های ویدیویی ، کامپیوتر ، تبلت و تلفن‌های همراه حذف کنند .
۴. با اعضای خانواده در مورد عواقب منفی نور روشن در غروب در خواب حرف بزنید ؛ و
۵. اگر کودک یا بزرگ‌سال مشکلات رفتاری یا رفتاری را به معرض نمایش می‌گذارد ، خواب ناکافی را به عنوان یک عامل دخیل در نظر بگیرید .
Orfeu بکستون ، استادیار سلامت biobehavioral در ایالت پن و نویسنده کتاب ، می‌گوید : " بررسی‌های اخیر مطالعات علمی نشان می‌دهد که اکثریت وسیعی از مطالعات شواهدی را برای ارتباط معکوس بین مصرف رسانه مبتنی بر صفحه و سلامت خواب ، عمدتا ً به تاخیر انداخته و طول مدت خواب را کاهش می‌دهند . "
به گفته محققین ، دلایل این ارتباط معکوس احتمالا ً شامل زمان سپری‌شده در screens جایگزین زمان صرف خوابیدن ؛ تحریک ذهنی از محتوای رسانه‌ای ؛ و اثرات قطع نور بر چرخه‌های خواب است .
بکستون و محققان دیگر در حال بررسی این موضوع هستند . آن‌ها تلاش می‌کنند تا درک کنند که آیا استفاده از رسانه‌ها بر زمان‌بندی و طول مدت خواب میان کودکان و نوجوانان تاثیر می‌گذارد ؛ نقش فرزند پروری و کیفیت خواب و تاثیر نور بر فیزیولوژی شبانه‌روزی و سلامت خواب بین کودکان و نوجوانان .
کودکان به طور منحصر به فرد در برابر اختلال خواب از صفحه‌های الکترونیکی آسیب‌پذیر هستند
مبدا :
دانشگاه کلرادو در بولدر
خلاصه :
یک مقاله جدید توضیح می‌دهد که چرا کودکان و نوجوانان به ویژه به تاثیر اختلال در الکترونیک حساس هستند .
با توجه به مرور کلی مقالات منتشر شده امروز در مجله پزشکان اطفال ، با استفاده از مغز ، الگوهای خواب ، و چشم‌های هنوز در حال توسعه هستند، کودکان و نوجوانان به ویژه در برابر تاثیرات اختلال در زمان نمایش آسیب‌پذیر هستند .
مونیک lebourgeois ، استادیار گروه پزشکی ادغامی در دانشگاه کلرادو در بولدر می‌گوید : " اکثر مطالعات نشان می‌دهند که کودکان و نوجوانانی که بیشتر از رسانه‌ها استفاده می‌کنند به احتمال زیاد تجربه خواب را تجربه می‌کنند .
نویسندگان گزارش می‌دهند که از بیش از پنج مورد مطالعاتی که در سنین ۵ تا ۱۷ سال از سراسر جهان به جوانان نگاه می‌کنند ، ۹۰ درصد متوجه شده‌اند که زمان نمایش بیشتر با تاخیر delayed ، ساعات کمتری از خواب و کیفیت خواب کم مرتبط است .
عوامل زیستی ، عصبی و محیطی همگی نقش بازی می‌کنند :
این روزنامه خاطرنشان می‌کند که چون چشمانشان به طور کامل توسعه‌نیافته است ، کودکان نسبت به بزرگسالان نسبت به تاثیر نور بر ساعت داخلی حساس‌تر هستند .

lebourgeois می‌گوید : " نور به مغز ما اجازه حضور و غیاب اولیه را می‌دهد " و توضیح می‌دهد که وقتی نور به شبکیه چشم می‌خورد ، هورمون خواب را سرکوب می‌کند، خواب خواب‌آلودگی را سرکوب می‌کند، و لنزهای آن‌ها شفاف‌تر هستند ، بنابراین نوردهی و حساسیت آن‌ها به این نور حتی بزرگ‌تر از افراد مسن‌تر است ."
منبع سایت علم روز

یکشنبه 30 دی 1397
بؤلوملر :