اکثر دانشمندان بر این باورند که دروازه‌های کانال به وسیله پل‌های میکروسکوپی باز و بسته شده‌اند - که به نام " لینک انعام " نامیده می‌شوند - که stereocilia کوتاه‌تر را به ones که پشت سر آن‌ها قرار گرفته‌اند متصل می‌کند . اگر دانشمندان بتوانند تشخیص دهند که لینک‌های انعام چگونه ساخته شده‌اند ، یک گام به درک چیزی که باعث می‌شود دروازه‌های کانال باز شوند ، نزدیک شوند . با این حال این کار آسانی نیست ، چون stereocilia بسیار کوچک ، کمیاب ، و دشوار است . چندین پروتیین در پیوند نوک در مطالعات قبلی گزارش شده‌اند ، اما نتایج در این نقطه متناقض بوده‌اند .
در مطالعه‌ای که در ۶ سپتامبر ۲۰۰۷ منتشر شد ، محققان نشان دادند که دو پروتیین اصلی در محل دقیق که انرژی حرکت به جریان‌های الکتریکی تبدیل می‌شود ، به هم ملحق می‌شوند . این پروتئین‌ها ، cadherin ۲۳ و protocadherin ۱۵ بخشی از یک کمپلکس پروتئینی هستند که به نام " لینک انعام " نامیده می‌شوند که در سلول‌های مویی در گوش داخلی قرار دارند . معتقدند که پیوند نوک یک تابع مرکزی در تبدیل نشانه‌های فیزیکی به سیگنال‌های الکترو شیمیایی است .
پروفسور Ulrich مولر از دپارتمان تحقیقات Scripps زیست‌شناسی سلولی و موسسه بیماری‌های کودکی و Neglected می‌گوید : " جهش در [ ژن‌ها ] ۲۳ و protocadherin ۱۵ می‌تواند باعث ناشنوایی و نیز سندروم آشر ، که علت اصلی نابینایی در انسان‌ها است ، منجر شود .
جیمز اف می‌گوید : " این تیم به حل یکی از معماهای ماندگار در این زمینه کمک کرده‌است . " battey ، جونیور بهتر است نقطه محوری را که فرد قادر به تشخیص صدا است، درک کنیم ، و ما در حال توسعه درمان‌های دقیق‌تر برای درمان افراد با فقدان شنوایی هستیم، شرایطی که تقریبا ً ۳۲.۵ میلیون نفر در آمریکا را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد ."
فیزیولوژی شنیدن و ناشنوایی
اختلال شنوایی در دوران کودکی و کودکی مساله مهمی در جامعه ما محسوب می‌شود . طبق گفته the ، یکی از افراد مسن‌تر از ۶۰ سال و حدود نیمی از افراد بالای ۷۵ سال از فقدان شنوایی رنج می‌برند . و حدود ۴ نفر از هر ۱۰۰۰۰۰ نوزاد متولد ایالات‌متحده مبتلا به سندروم آشر ، علت اصلی نابینایی هستند .
شنیدن یک مثال کلاسیک از پدیده‌ای بنام mechanotransduction است ، فرایندی که نه تنها برای شنیدن اهمیت دارد بلکه برای تعدادی از عملکردهای بدنی دیگر مانند the تماس نیز مهم است . این یک فرآیند پیچیده است که در آن اشارات فضایی و فضایی به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌شوند که در طول رشته‌های عصبی به قسمت‌هایی از مغز که تفسیر می‌شوند حرکت می‌کنند .
مولر می‌گوید : " شنیدن کوچک‌ترین درک از حواس است . "
ما می‌دانیم که صدا به عنوان امواج ارتعاشات مکانیکی شروع می‌شود که از منبع آن‌ها به گوش person's از طریق فشرده‌سازی مولکول‌های هوا حرکت می‌کند . هنگامی که این امواج ارتعاشی به گوش بیرونی person's برخورد می‌کنند ، از مجرای گوش به گوش میانی می‌روند و طبل گوش را می‌زنند . درام گوش مرتعش مجموعه‌ای از استخوان‌های ظریف را حرکت می‌دهد که ارتعاشات را به یک ساختار مارپیچ پر از سیال در گوش داخلی معروف به حلزون گوش ارسال می‌کند . وقتی که صدا باعث حرکت استخوان‌ها می‌شود ، غشا را در یک ورودی حلزون گوش فشرده می‌کنند و این باعث می‌شود مایع درون آن حرکت کند .

داخل حلزون گوش ، سلول‌های تخصصی " مو " هستند که آرایه‌های متقارن of از سطح خود دارند . حرکت سیال درون حلزون گوش باعث می‌شود که the حرکت کند . این تغییر فیزیکی باعث ایجاد تغییر الکتریکی می‌شود و باعث می‌شود که کانال‌های یونی باز شوند . باز کردن این کانال‌ها توسط نورون‌های حسی اطراف سلول‌های مویی بررسی می‌شود و این نورون‌ها ، سیگنال‌های الکتریکی را به نورون‌های رابط شنوایی مغز منتقل می‌کنند .
منبع سایت علم روز

یکشنبه 30 دی 1397
بؤلوملر :