مطالعه سیستم بهداشت دانشگاه Loyola دریافته است که این سیستم اجرای صحیح از طریق استخوان جمجمه یک ترقی بزرگ برای افرادی است که در یک گوش ناشنوا هستند و نمی‌توانند به کمک سمعک یا implants حلزونی کمک کنند .
از شصت بیمار Loyola خواسته شد که قبل و بعد از دریافت سیستم نام بها را با نام بها مقایسه کنند . توانایی آن‌ها برای شنیدن در محیطی آرام تا ۲۸ درصد بهبود یافت ، مشکلی که با سر و صدای پس‌زمینه به میزان ۳۳ درصد کاهش داشت و مشکلاتی که آن‌ها با صدا در چنین شرایطی تجربه کردند ، به عنوان کلیساها و سالن‌های سخنرانی ۲۹ درصد کاهش یافت . تنها جنبه منفی : افزایش ۷ درصدی در ناراحتی ناشی از صداهای بلند مانند آژیر کامیون آتش‌نشانی .
وی گفت : " مردم خیلی بهتر از ما می‌شنوند . " سوزان Jeter ، audiologist در مرکز پزشکی Loyola Oakbrook Loyola .
جتر این مطالعه را در دهمین کنفرانس بین‌المللی on implants و دیگر فن‌آوری‌های Implantable Auditory در سن دیگو انجام داد .
هر ساله بیش از ۶۰، ۰۰۰ نفر در آمریکا به دلیل بیماری‌هایی نظیر عفونت‌های گوش مزمن ، بیماری‌های مادرزادی ، بیماری‌های گوش داخلی ، جراحات یا تومور ، در یک گوش ناشنوا می‌شوند .
McGinn ، یک حسابدار بازنشسته که در سمت راست خود شنوایی خود را از دست داد ، به دلیل an صوتی ، یک تومور خوش‌خیم در گوش داخلی است. سر میز شام ، سعی کرد حرف‌های مردم راست را بشنود . و وقتی ماشینش را می‌راند نتوانست صدای مسافر را بشنود .
یک جراح Loyola یک پست کوچک titanium در جمجمه McGinn در پشت گوش راستش کار گذاشته بود. پردازشگر صدا به این سمت ارسال می‌شود . پردازنده با باتری تقریبا ً به اندازه انگشت شصت بزرگ‌سال است ، از نوک انگشت اول تا بند اول . میکروفون امواج صوتی را انتخاب می‌کند و یک تراشه کامپیوتر امواج صوتی را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند که جمجمه را تکان می‌دهد . این ارتعاشات کوچک که McGinn نمی‌تواند احساس کند ، به بخش داخلی گوش چپ او حرکت می‌کند ، جایی که آن‌ها به عنوان صدا تشخیص داده می‌شوند . هنگام دوش گرفتن یا خوابیدن ، McGinn پردازشگر صدا را از بین می‌برد .
McGinn گفت : " این یک تفاوت چشمگیر است . من اکنون دارم از دور میز صحبت می‌کنم ، نه فقط از سمت چپ ."
پزشکان Loyola از سال ۲۰۰۴ این دستگاه را در ۱۳۰ بیمار قرار داده‌اند . هزینه کل برای هر بیمار از ۱۰، ۰۰۰ تا ۱۵، ۰۰۰ دلار است . جتر اظهار داشت : بیمه مراقبت‌های پزشکی و بیمه بسیاری از برنامه‌های بیمه را پوشش می‌دهد .
مطالعه Jeter بزرگ‌ترین مطالعه از نوع خود بر روی دستگاه است . جتر اظهار داشت که او هیچ بودجه‌ای از cochlear آمریکا دریافت نکرده است و این امر باعث می‌شود که این دستگاه موجب تولید این دستگاه شود.
برای برنامه‌ریزی قرار ملاقات با یک پزشک Loyola ، شماره ۸۸۸ - LUHS - ۸۸۸ تماس بگیرید .
نقص شنوایی گوش دار :
مبدا :
موسسه تحقیقاتی Scripps
خلاصه :
دانشمندان روشن کرده‌اند که چگونه بدن ما ارتعاشات را به گوش سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند که می‌توانند توسط مغز تفسیر شوند . همان طور که سیگنال الکتریکی تولید می‌شود موضوع مورد توجه تحقیقاتی در حال پیشرفت بوده‌است .
دانشمندان روشن کرده‌اند که چگونه بدن ما ارتعاشات را به گوش سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند که می‌توانند توسط مغز تفسیر شوند . همان طور که سیگنال الکتریکی تولید می‌شود موضوع مورد توجه تحقیقاتی در حال پیشرفت بوده‌است .
هنگامی که یک صدا رخ می‌دهد ، از قبیل بوق اتومبیل یا یک نفر ، ارتعاشات صوتی که وارد گوش می‌شود ، ابتدا با پرده گوش برخورد می‌کند و باعث لرزش آن می‌شود . این امر به نوبه خود باعث ایجاد سه استخوان در گوش میانی ، نوسان و تقویت صدا می‌شود . Vibrations از گوش میانی سیال در گوش داخلی ، یا حلزون گوش ، به حرکت و حرکت موج در امتداد طول غشا عبور می‌کند .

سلول‌های حسی ( به نام سلول‌های مویی ) بر بالای غشا " سوار بر موج " و در انجام این کار ، بر روی یک غشای نازک حرکت می‌کنند . وقتی این اتفاق می‌افتد ، سازه‌های bristly از نوک خود ( به نام stereocilia ) انحراف دارند و یا به یک طرف کج می‌شوند . کج کردن of باعث می‌شود که کانال‌های با اندازه منافذ باز شوند ، یون‌ها به داخل هجوم می‌برند و سیگنال الکتریکی تولید می‌شود که به مغز منتقل می‌شود که فرآیندی به نام transduction mechanoelectrical است.
منبع سایت علم روز

یکشنبه 30 دی 1397
بؤلوملر :