پس از یک کنسرت بلند گوش کنید ? محققان دانشگاه میشیگان می‌گویند که اعصابی که لمس می‌شوند ممکن است پشت سر و صدا در مغز شما باشند .
مطالعات دانشمندان موسسه تحقیقات شنوایی آمریکا نشان می‌دهد که سلول‌های عصبی حسی بعد از آسیب دیدن, فعالیت خود را در مغز افزایش می‌دهند . فعال شدن این نورون‌های حسی , احتمالا ً نقش مهمی در وزوز گوش , اغلب به نام " زنگ در گوش " ایفا می‌کند . "
سوزان ای می‌گوید : یافته‌های تحقیق در حیوانات آورده شده‌است , اما آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که درمان‌های موجود مانند طب سوزنی , اگر برای هدف قرار دادن اعصاب در سر و گردن مورد استفاده قرار گیرند, ممکن است باعث تسکین برخی از افرادی شود که دچار وزوز گوش هستند . لطفا ً برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید .
افراد با وزوز گوش یا صداهای دیگر در گوش‌ها یا سر , زمانی که هیچ منبع بیرونی وجود ندارد . وزوز گوش در افراد مبتلا به وزوز گوش خفیف و متناوب است . تخمین زده شده‌اس این یک مشکل رو به رشد برای سربازان قدیمی جنگ است . طبق گفته انجمن وزوز گوش آمریکایی , از آن زمان تا کنون , تعداد سربازان قدیمی که ناتوانی سرویس دهنده در وزوز گوش را دریافت می‌کنند , در هر سال به میزان حداقل ۱۰ درصد افزایش‌یافته است .
با توجه به تعداد رو به افزایش جمعیت نسل انفجار جمعیت , به نظر می‌رسد که صدای وزوز به گوش می‌رسد . این حالت معمولا ً با افت شنوایی , اما بعد از ضربه سر و یا گردن مانند ضربه شلاق یا دندان رخ می‌دهد .
وزوز گوش در افراد با صدای ضعیف و آهسته برای تغییر دادن امواج اقیانوس برای آزار دهنده کریکت مانند جیک‌جیک کردن و جیغ زدن تغییر می‌کند . برای برخی , این ثابت و ناتوان‌کننده است .
برخی افراد به طرز عجیبی احساس می‌کنند که اگر فک و یا بینی را روی صورت یا گردن بسته کنند , به طور موقت وزوز گوش را متوقف یا در برخی موارد آن را روشن می‌کنند . برای درک وزوز گوش و ارتباط عجیب آن با احساسات لامسه , ساحل و تیم تحقیقاتی او مجموعه‌ای از مطالعات را در خوکچه هندی انجام دادند و فعالیت عصبی را در بخشی از مغز به نام هسته حلزون شنوایی انجام دادند .
در شنوایی هنجار , هسته حلزونی پشتی اولین توقف در مغز برای سیگنال‌های صوتی حاصل از گوش از طریق عصب شنوایی است . همچنین یک مرکز است که نورون‌های حسی را از دیگر بخش‌های مغز پردازش می‌کنند .
در این مطالعه ما نشان دادیم که وقتی کم‌شنوایی وجود داشته باشد , بخش‌های دیگری از مغز که به طور معمول علایم را به هسته حلزونی منتقل می‌کنند , تاثیر بیشتری دارند .
وقتی یک منبع تحریک را بردارید , یک منبع دیگر برای جبران آن وارد می‌شود . او می‌گوید : " سیستم حسی تنی وارد می‌شود , اما ممکن است کمک کند و کمک کند . "
سیستم حسی تنی یک شبکه عصبی در بدن است که اطلاعاتی را در مورد لمس , لرزش , دمای پوست و درد فراهم می‌کند . قسمتی از سیستم که احساسات را از صورت و مغز فراهم می‌کند , سیستم حلقه دار نامیده می‌شود, سیگنال‌هایی به هسته حلزونی ایجاد می‌کند که به ما در شنیدن و صحبت کمک می‌کند .

اما زمانی که افراد از دست دادن شنوایی یا یک رویداد دیگر رنج می‌برند , مانند داشتن یک حفره یا یک دندان , این نورون‌ها از صورت و سر می‌توانند به بستگان بسیار کمک‌کننده در یک بحران خانوادگی پاسخ دهند . اخراج نورون‌های ایجادشده در هسته حلزونی , مانند بسیاری از تماس‌های تلفنی , صدای وزوز گوش را ایجاد می‌کند .
منبع سایت علم روز

یکشنبه 30 دی 1397
بؤلوملر :