محققان نتایج جراحی گروهی از بیماران را در سن ۵۰ سال مقایسه کردند و با افراد گروه جوان‌تر از بیماران مسن‌تر بودند. میانه زمان برای هر دو گروه جوان‌تر و بزرگ‌تر ۲۴ ماه بود . نتایج نشان داد که ۷۴ درصد بیماران در گروه سنی در مقایسه با ۵۸ درصد بیماران در گروه جوان‌تر ، آزاد بودند . در میان بیماران ۶۰ ساله یا مسن‌تر ، ۹۱ درصد از آن‌ها عاری از توقیف بودند .
همه بیماران طی یک دوره ۱۵ ساله بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۸ تحت عمل جراحی قرار گرفتند و توسط دکتر Kost Elisevich ، دکتر جراح اعصاب ، رئیس بخش جراحی اعصاب ، رئیس بخش جراحی اعصاب ، و مولف ارشد این مطالعه اداره شدند .
دکتر Elisevich گفت : " بیماران بواسطه سن و محل عمل جراحی تشخیص داده می‌شدند که آیا بیماران مسن‌تر نتایج مطلوب کمتری در رابطه با توقف ضبط ، حافظه ، شناخت ، احتمال بروز عوارض و اینکه آیا محل جراحی فاکتور مهمی در این اقدامات پیامد بوده‌است یا خیر . "
صرع ، سومین اختلال عصبی در ایالات‌متحده پس از بیماری و سکته مغزی است که ۲ / ۲ میلیون آمریکایی را تحت‌تاثیر قرار داد . جوانان بزرگ‌تر در میان بخش‌های رو به رشد جمعیت برای موارد جدید این بیماری هستند .
اکثر بیماران در این مطالعه عمل جراحی لوب گیجگاهی را انجام داده‌اند که شامل حذف بخش‌هایی از مغز است که گمان می‌رود منبع صرع در سندروم epilepsy لوب گیجگاهی باشد .
بقیه بیماران در سایر مکان‌ها در مغز تحت عمل جراحی قرار گرفتند ، اگرچه نتایج این مطالعه نشان‌دهنده عقیده گسترده جامعه پزشکی است که تاثیر جراحی بر روی صرع لوب گیجگاهی می‌تواند به صرع لوب گیجگاهی ، بدون توجه به سن ، پایین‌تر باشد .
مشکلات ناشی از عمل جراحی لوب گیجگاهی و جراحی در بخش‌های دیگر مغز می‌تواند شامل حالت تهوع ، افسردگی ، تغییر در شخصیت ، سردرد و مشکلات صحبت کردن و به خاطر سپردن کلمات باشد . میزان پیچیدگی کلی در مطالعه ۱۴.۲ درصد مشابه در بیماران کم‌تر از ۵۰ سال ( ۱۵.۳ % ) و ۵۰ سال یا بیشتر ( ۱۱.۴ درصد ) بود . با این حال ، کاهش حافظه شفاهی در جمعیت مسن و برای افراد مبتلا به صرع در طول مدت بیش از ۲۰ سال ، قابل‌توجه بود .
او بر این تاکید می‌کند : " این مطالعه نشان می‌دهد که جراحی صرع در جمعیت مسن ، پیامدهای ناشی از تشنج و عوارض جانبی را در مقایسه با بیماران جوان‌تر برای هر دو نژاد mesial و extratemporal دارد .
محققان پیشنهاد می‌کنند که کاهش حافظه postoperative در بیماران مسن‌تر ممکن است ناشی از احتیاط کم‌تر شناختی باشد ، اما همچنین هشدار می‌دهد که مطالعات بزرگ‌تر با پی‌گیری بلند مدت طولانی مورد نیاز است تا مشخص شود که آیا مزایای جراحی صرع در جمعیت سالمندان متحمل شده‌اند یا خیر.
پیشرفت در پیش‌بینی جراحی صرع
مبدا :
دانشگاه Madrid مادرید
خلاصه :
با توجه به تحقیقات جدید ، سبک شخصیت ، خارج‌قسمت هوش و نیم‌کره از مبدا ضبط ، عواملی هستند که به پیش‌بینی موفقیت جراحی‌های به عنوان درمان صرع کمک می‌کنند . محققان با استفاده از مدل‌های پیش‌بینی براساس تکنیک‌های یادگیری ماشینی به این نتایج رسیده‌اند .

با توجه به این تحقیق ، که توسط محققان the ، CSIC و بیمارستان Princesa ، سبک شخصیت ، خارج‌قسمت هوش و نیم‌کره of ایجاد شده‌است ، عواملی هستند که به پیش‌بینی موفقیت‌آمیز این جراحی‌ها کمک خواهند کرد ، چه چیزی برای جراحان مفید خواهد بود . محققان با استفاده از مدل‌های پیش‌بینی براساس تکنیک‌های یادگیری ماشینی به این نتایج رسیده‌اند .
منبع سایت علم روز

جمعه 28 دی 1397
بؤلوملر :