زنان با آمادگی جسمانی تقریبا ً ۹۰ درصد کم‌تر دچار جنون می‌شوند
منبع :
آکادمی علوم اعصاب آمریکا
خلاصه :
براساس یک مطالعه جدید , زنان با آمادگی جسمانی بالا در میانسالی در مقایسه با زنانی که در حد متوسط قرار داشتند , دچار اختلالات روانی بودند . این مطالعه تناسب قلبی - عروقی زنان را براساس آزمون ورزشی اندازه‌گیری کرد .
براساس مطالعه‌ای که در ماه مارس منتشر شد , مجله پزشکی آکادمی علوم اعصاب آمریکا , مجله پزشکی آکادمی علوم اعصاب آمریکا , در مقایسه با زنانی که آمادگی جسمانی بالایی داشتند , در مقایسه با زنانی که در حد متوسط قرار داشتند , دچار اختلالات روانی بودند . این مطالعه تناسب قلبی - عروقی زنان را براساس آزمون ورزشی اندازه‌گیری کرد .
زمانی که زنان بسیار متناسب دچار زوال عقل شدند , این بیماری را به طور متوسط دو سال بعد از زنانی که نسبتا ً مناسب بودند , یا در سنین باروری به جای سن , گسترش دادند .
این یافته‌ها هیجان‌انگیز هستند زیرا این امکان وجود دارد که بهبود آمادگی قلبی و عروقی افراد در میانسالی می‌تواند به تاخیر بیفتد و یا حتی از رشد جنون آن‌ها جلوگیری کند . با این حال , این مطالعه علت و معلولی بین آمادگی قلبی و عروقی و جنون را نشان نمی‌دهد , بلکه رابطه‌ای را نشان می‌دهد . تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا ببینیم آیا شایستگی بهبود یافته می‌تواند تاثیر مثبتی بر ریسک جنون داشته باشد و هم چنین در زمان طول عمر یک سطح تناسب بالا بسیار مهم است . "
در این مطالعه , زنان باردار با میانگین سن متوسط , یک آزمون ورزش دوچرخه‌سواری را انجام دادند . متوسط بار کاری در وات . در مجموع ۱۰۴ زن با معیارهای یک سطح آمادگی بالا یا بالاتر یا بالاتر مواجه شدند . تعداد زیادی از زنان در رده تناسب متوسط قرار داشتند ; و زنان باردار در رده شایستگی پایین قرار داشتند که به دلیل فشار خون بالا , درد قفسه‌سینه یا دیگر مشکلات قلبی عروقی, در رده تناسب کم قرار داشتند .
طی چند سال بعد , این زنان شش بار برای زوال عقل مورد آزمایش قرار گرفتند . در آن زمان , یکی از زنان دچار زوال عقل شد . پنج درصد از زنان با تناسب کم , دچار زوال عقل شدند , در حالی که در زنان با تناسب کم , 65 درصد زنان دارای تناسب متوسط بودند. زنان بسیار مناسب کم‌تر از زنان نسبتا ً مناسب دچار زوال عقل شدند .
در میان زنانی که مجبور به توقف آزمون ورزشی به علت مشکلات بودند , چند دهه بعد , دچار زوال عقل شد .
او گفت : " این نشان می‌دهد که فرآیندهای قلبی و عروقی منفی ممکن است در میانسالی رخ دهد که می‌تواند خطر زوال عقل را در آینده افزایش دهد . "
او گفت که محدودیت‌های مطالعه شامل تعداد نسبتا ً کمی از زنان درگیر است که همگی آن‌ها اهل سوئد بودند , بنابراین نتایج ممکن است برای جمعیت‌های دیگر قابل‌استفاده نباشد . همچنین , میزان آمادگی زنان فقط یکبار اندازه‌گیری شد , بنابراین هرگونه تغییر در شایستگی طی زمان ثبت نشد .
تغییرات ژن تیرویید ممکن است خطر بیماری آلزایمر در آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار را افزایش دهد .
منبع :
مرکز پزشکی دانشگاه
خلاصه :
براساس یک مطالعه جدید , آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار با تنوع ژنتیکی مشترکی در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارند , در حالی که آمریکایی‌های اروپایی با تنوع ژنتیکی یک‌سان نیستند .

براساس مطالعه‌ای که توسط محققان در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا انجام شد , آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار با تنوع ژنتیکی مشترکی در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارند . آن‌ها نتایج مطالعه را در ماه فوریه منتشر کردند .
منبع سایت علم روز

سه شنبه 25 دی 1397
بؤلوملر :