نویسنده ارشد ، رندال بیتمن ، یعنی چارلز اف می‌گوید : " این مطالعه روش تفکر ما در مورد تاو در زمینه بیماری‌های خفیف عصبی را تغییر می‌دهد . " و جووان نایت ، استاد برجسته عصب‌شناسی دانشگاه سنت لوییس در دانشگاه واشینگتن ، می‌گوید : " بر خلاف این ایده که تاو یک محصول منتشر شده توسط نورون‌های در حال مرگ است ، نشان داده‌ایم که انتشار تاو یک فعالیت فعال و کنترل‌شده است که به نظر می‌رسد بخش مهمی از فرآیند بیماری باشد ."
در این مطالعه ، محققان از طیف‌سنجی جرمی استفاده کردند و روشی به نام سینتیک پایدار ایزوتوپ برای مطالعه تاو در مایع مغزی - نخاعی ( CSF ) از افرادی که تحت کنترل Alzheimer's و سالم شناخته شده‌بودند ، به کار برده شد. این کار آن‌ها را قادر ساخت تا نرخ جابجایی تاو و نیمه عمر آن را در سیستم عصبی و نیز تجزیه و تحلیل انواع مختلف پروتئین اندازه‌گیری کنند . یافته‌های آن‌ها نشان داد که انواع خاصی از تاو نرخ جابجایی سریع‌تر نسبت به بقیه دارند و این نشان می‌دهد که آن‌ها ممکن است فعالیت‌های بیولوژیکی منحصر به فردی داشته باشند . علاوه بر این ، آن‌ها دریافتند که نرخ تولید تاو در بین افرادی با Alzheimer's بالاتر است که نشان‌دهنده یک پیوند بیولوژیکی بین the of و سینتیک تاو است .
Chihiro ساتو ، یکی از اعضای آزمایشگاه بیت من و یکی از اولین نویسندگان همکارش می‌گوید : " نتایج ما نشان می‌دهد که آیا تولید تاو افزایش یافت یا اگر پاک‌سازی کاهش‌یافته باشد ، نتایج ما نشان می‌دهد که آیا تولید تاو افزایشی داشته‌است یا خیر .
Celeste Karch ، استادیار روان‌پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن و یکی از همکاران stem ، می‌گوید : " پژوهش با neurons واقعا ً ارزشمند بود ، زیرا ما توانستیم سوالاتی در مورد نورون‌های انسانی بپرسیم که قادر به پرسیدن در موضوعات زنده هستیم " . به طور شگفت‌انگیز ، اشکال تاو که بیش از پیش تغییر کرده نیز آن‌هایی هستند که در زمینه بیماری Alzheimer's و سایر tauopathies ها در معرض misfold و aggregate قرار دارند ."
نیکولا بارتلمی ، عضو آزمایشگاه بیت من و دیگر نویسنده اول ، می‌گوید : " با استفاده از طیف‌سنجی جرمی متوجه شدیم که تاو در CSF به طور متفاوت از تاو کامل به دست می‌آید و از این فرضیه ما حمایت می‌کند که تاو در شرایط فیزیولوژیکی و pathological به طور فعال پردازش می‌شود ."
به گفته بیت من ، محققان می‌گویند که دانش بدست‌آمده از این مطالعه نه تنها به درک بیشتر در مورد بیماری Alzheimer's کمک می‌کند ، بلکه بیماری‌های دیگری که با تجمع تاو و سایر انواع بیماری‌ها در آینده مشخص می‌شود به ما کمک خواهد کرد . محققان در نظر دارند تحقیقات خود را با برخی از این بیماری‌ها از جمله فلج supranuclear progressive و degeneration corticobasal گسترش دهند تا مشخص شود که آیا اشکال مختلفی از تاو در مایع مغزی - نخاعی و سینتیک متفاوت تغییراتی که مشاهده می‌شود وجود دارد یا خیر.

بیت من اضافه می‌کند : " به سختی می ‌توان تحقیقات بالینی را در مورد tauopathies انجام داد ، چون ما آزمون‌های خوبی برای تشخیص این بیماری‌ها دیگر مانند جنون گاوی داریم .
منبع سایت علم روز

سه شنبه 25 دی 1397
بؤلوملر :